C4 geen reverse

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
JaCo

C4 geen reverse

Bericht door JaCo »

Hoi,
een vraagje voor de AT deskundigen:
Bij een 1e proefrit met een gereviseerde C4 (65er) heeft deze in reverse het slechts eenmalig gedaan bij het (achter-) uit de garage rijden, in drive lijkt hij ook niet op / terug te schakelen, ook geen kick down reactie. Olie genoeg, afstelling shift lever OK.
Terug naar het revisiebedrijf natuurlijk maar dat moet effe wachten ivm feestdagen .
Vooralsnog houdt ik me aanbevolen voor reacties van ervaringsdeskundigen hieromtrent,

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
richard66coupe

Re: C4 geen reverse

Bericht door richard66coupe »

Ah, dat is balen.
Er is weinig dat je nu nog kan doen vrees ik behalve contact opnemen met het bedrijf. Wat je nog kan checken is dat je tijdens het peilen het motor toerental laag houdt. Bij voorkeur iets van 600/700 toeren. Bij een hoger toerental geeft ie bij mij altijd hoog aan terwijl dat niet zo is of in ieder geval niet consequent.

Ik heb mijn C4 jaren geleden zelf gereviseerd en herken dit niet echt, behalve dat ie de eerste kilometers wat soft schakelde naar 2 (waarschijnlijk lucht). Hopelijk is het iets stoms zoals de vacuum modulator(of het pinnetje dat daar achter hoort te zitten). Het lijkt op dat de oliedruk niet goed is of niet goed geregeld wordt.

.
edgar
Retired Moderator

Re: C4 geen reverse

Bericht door edgar »

Ik neem aan dat je nog garantie hebt. Dan moet je niet zelf al te diep willen gaan.

Anders is een goede controle om de valse body te verwijderen en de zgn airchecks uit te voeren; daarmee vergewis je van het juist werken van de actuatoren voor de rembanden en de clutchpacks. Als dat goed gaat, zit het waarschijnlijk in je valvebody.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”