Wat is het stomste wat je ooit hebt gedaan (op auto gebied)?

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

ok, daar gaan we...

Een aantal jaren geleden tijdens mijn studie verdiende ik wat bij als taxichauffeur. Op een avond mensen thuisgebracht, en ik keerde de auto. Alleen de achterruit deed het niet meer, gas geven, er kwam geen beweging in....................................totdat het boompje knapte...

Twee paar autosleutels, waarvan 1 de reserveset was, verliezen op dezelfde dag.

Het ergste wat ik meegemaakt heb, was dat ik met een vriend samen een fiesta 1.1 had, en hij met pech langs de weg kwam te staan. Ik maar eens gaan kijken, na 10 minuten starten sloeg de motor aan. naar huis gereden, met een oliespoor uit de uitlaat achter me, langs huizen met de schone was buiten hangen. Ik vroeg of hij iets vreemd had gedaan, hij had alleen olie bijgevuld. Ik vroeg hoeveel olie? Een jerrycan van 10 liter!! Olie stond aan de rand van het luchtfilterhuis.

Voor de rest moeten de stomme dingen nog komen, of ik kan ze niet meer herinneren :baby:

Aron
Laatst gewijzigd door Aron66 op wo 09 nov, 2005 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
DennisStang

Bericht door DennisStang »

Een keer bij glad wegdek op een "bochtrijke" weg een andere auto inhalen om vervolgens met een te hoge snelheid een bocht in te gaan, in een slip raken en 180 graden te draaien en daarna de dijk af te glijden waar precies op dat punt een paaltje stond....

Deur en dorpel in elkaar..
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD

Weer rustig aan zoekende, nu naar een '67-'68 coupé V8..
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

een vacuumlek zoeken met remmenreiniger, terwijl de bougiekabels niet al te best meer zijn...

krijg je brand van. ik woonde bovern de garage, maar gelukkig lag de tuinslang ernaast.

verder wel eens kleine onbenullige dingetjes waarbij er weer eens iets afbrak....

verder wel spijt gehad dat ik iets niet had gedaan. kon ooit een gereviseerd blok kopen van een 289, nog in de folie voor 1500 nlg. ik was net een week te laat terwijl hij al een half jaar op marktplaats stond. zelfde geld voor een california special met een 390 voor 12000 nlg, maar toen had ik het geld net niet. en lenen doen we niet aan.....

gr,
gj
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
peerke

Bericht door peerke »

Niet echt iets om trots op te zijn :Een remblok met de ijzeren zijde tegen de schijf aangezet en een week volgehouden dat het schurende geluid kwam doordat de blokken nog "in moesten lopen ".

Groeten , peerke.
batsie
Contacteer:

Bericht door batsie »

tja als we toch dom bezig zijn:
olie peil niet nagekeken van een audi 80. ik hoorde wel een raar geluid, maar dacht nog dat het de uitlaat was. ik moest naar amsterdam en had nog wel tijd over om even een andere uitlaat eronder te zetten. eenmaal op weg naar huis werd het geluid steeds erger en toen pas had ik het door dat het niet de uitlaat was, maar het blok. g.............ver de sodeju.
en ooit een aanhanger iets verkeerd beladen zodat hij even later op zij in mijn auto geparkeerd stond.

gr bert
eens

een mustang, altijd een mustang

mustang ivy green '65 v8 300hp (running)
volvo s70 tdi (running)
powerhorse
Contacteer:

Bericht door powerhorse »

ik heb een audi 80 gehad van bouwjaar 1983, hij wilde s'morgens in de winter niet lopen, ik maar blijfen starten, na ongeveer 10 minuten de accu leeg, was toen zo kwaad dat ik in de deur en spatbord een deuk had getrapt, ik heb toch maar de bougie's vervangen bougiekabels vervangen tevens de verdelerkap vervangen, accu opgeladen, en weer proberen, weer niet te starten, toen weer kwaad heb toen een deuk in het dak geslagen van binnen naar buiten, dus dat werd een mooie buld in het dak.
Ik heb de garage gebeld om de auto op te laten halen en hem na te kijken, wat bleek later er was iets kapot wat maar 6.50 gulden koste namelijk de rotor, ik bleef wel achter met een schade van 1500gulden, heb toen de auto weggedaan.
dimitri

Bericht door dimitri »

Het laatste wat 66candy schreef komt me ook heel bekend voor...

Normaal duw ik de Mustang altijd buiten met 2 personen, maar 3maand geleden moest ik hem eens gaan tonen voor een trouw dus het kon niet snel genoeg gaan en heb hem alleen buitengeduwd.
Alleen stond de deur nog open resultaat: met de deur tegen de gasinstallatie en tegen de poort, ritje moest ik al niet meer doen. :shakefist:

Wel sterke deuren die Mustangs: gasinstallatie helemaal verwrongen, een stuk uit de muur, deuk in de garagepoort en de deur "alleen" maar wat lakschade. :anger:

zal het geen tweede keer tegenkomen

gr. Dimitri
67 Fastback V8 289ci, 4 speed
67 Coupe V8 390ci, automatic
66hipowannebee
Donateur 2014

Bericht door 66hipowannebee »

dat de deuren van een stang sterk zijn, is zeker waar
toen ik de brug liet zakken en er aan een kant van de auto de wielen los kwamen dacht ik dit klopt niet
schrok me rot :blink:

de deur van de stang stond op de treeplank van de shovel er naast bij ons op de zaak

nadat ik de brug weer omhoog had gedaan en 2 keer aan de deur had gehangen sloot deze weer als vanouds :clap:

heel veel geluk gehad :boogy:

ggttzz

tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

mezelf een keer een blauw oog, een bloedneus, en een beurse kaak geslagen, dit bij bouten die afbraken of ineens los kwamen, en dan geen m8 boutjes...

13liter koelvloeistof kwijt geraakt in 10secondes,. ik was bezig geweest met de motor/koelsysteem, en vergeten de onderste slang bij de radiateur goed vast te draaien.. tijdens rijden gaat het wel, alleen als je hem stilzet... kom aanrijden bij mn broer in de straat, parkeer hem stap uit en BOEF...klots,klotsklots..... de auto stond precies boven de put, dus het liep gelijk netjes weg...

olie verversen en de aftapplug vergeten bij het vullen......

tijdens lassen van een rolkooi voldaan naar het resultaat kijken terwijl achter je het dak in de fik staat......

ach soms.... :no: :mrhappy:
'65 F100
2007 KTM 950 SM
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Twee jaar terug via Arjan's website terechtgekomen bij een obscuur forumpje... Hoe heette het ook al weer... Iets met isookzo.nl geloof ik.

Voor de rest nog weinig mis gegaan. Maar het zware sleutelen moet nog gaan gebeuren dus ongetwijfeld zal ik bij de volgende ronde wel wat hebben.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
AndreV

Bericht door AndreV »

Op mijn leeftijd heb ik wel het nodige op automobiel gebied meegemaakt.

Een wil ik wel kwijt.

Zo'n 40 jaar terug, ik was 19, moest er natuurlijk geblits worden, ja toen ook al, en kocht ik een sportwagen. De sportwagen was een Porsche 356 die al de nodige ontberingen had moeten doorstaan maar nog steeds een mooi snel ding, en mijn trots. Na een dagje autoracen gekeken te hebben op het Zandvoortse circuit moest er op de terugweg dus gegast worden.
In Halfweg stond ik bij het verkeerslicht naast een nieuwe
Alfa Romeo Giulia Print GTA en dat was voor mijn Porsche natuurlijk een makkie, dus het licht op groen gas op de plank Alfa in de binnenspiegel. Ook op het dahsbord een groen licht, waarbij ik dacht groen is goed, in dit geval was het de oliedruk meter die mij brobeerde te vertellen"wilt u stoppen en olie pijlen" maar ja de Alfa kwam dichterbij en mijn voet werdt nog zwaader. Ineens een klap, veel rook, een zwartgerookte Alfa en ik kwam roggelend tot stilstand. Oorzaak geen olie waardoor de drijfstang door het blok kwam. Ik ben er nooit achter gekomen of het groene licht standaard voor de oliedruk was of dat de vorige hobbyist de draden verwisseld had. Vanaf die tijd stop ik voor alle lampjes ook voor groene.

AndrV :ciggy: :ciggy: :ciggy:
Oud hok Augustus 1964, V8 289

WWW.FORDMUSTANGCLUB.NL
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Het valt bij mij ook wel mee...

Ik zit ook een beetje in de hoek van: "afblijven zolang het werkt" dus dan kan er vanzelf minder misgaan.

Bij mijn eerste baas heb ik met gladheid een auto tegen een vrachtwagen tot stilstand gebracht en ik heb ook een keer, ook bij een Audi 80 trouwens (wat is er met die dingen?), de sleutels èn de reservesleutels in de auto achter slot gegooid.

Maar dat was het wel.

Marc
Marc
tonmustang

Bericht door tonmustang »

Ergste wat je kan overkomen is: Fijn gereden en nu mustang naar binnen dacht ik, zet de auto stil (in zijn neutraalstand) doe de garagedeur open en zie dat de auto begint achteruit te lopen, probeer hem nog tegen te houden maar te laat. Hij rijdt zo achteruit tegen lantaarnpaal precies in het midden. Je wilt niet weten wat het kost om te laten maken, maar gelukkig all risk verzekerd. Wel erg zonde en erg dom. NOOIT zet ik hem nog in de neutraalstand maar in PARKSTAND. Harde leerschool.

Ton
Wally
Contacteer:

Bericht door Wally »

T stomste......
Met een reliant Robin 850 ( 3 wieler )
Fototje is niet mijn geweest maar is t zelfde type
Afbeelding
op een dijk in een bocht proberen of ie op twee wielen kon.
Nou dat kon dat ding wel, Hij kon ook mooi van de dijk afrollen.
Don`t eat the

yellow snow !?
MII Ghia 302 V8 1976, MET hoodornament
Sierra 2.0 dohc 1992
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”