hoi, ik ben zelf wat aan het rondkijken naar een thunderbird vanaf 1995 een 4.6 v8. prachtige wagen. heb er al in 1 proefgereden. kan iemand me vertellen waar ik bij aankoop op moet letten. tijdens de proefrit brandde het check engine lampje constant... wat kan dat zijn? verders... is er moeilijk aan onderdelen te komen voor zo'n auto en is het duurder dan een normale auto..
alvast bedankt
Ford Thunderbird
Moderator: Shelby GT-H
- MustangMan010
- †
- Contacteer:
Allereerst welkom hier!!
Ik heb zelf geen Thunderbird dus daar kan ik je niet bij helpen maar het "check engine lampje" kan duiden dat hij binnenkort of al over zijn milenstand is voor een grote of kleine beurt.Ik heb dat op dit moment ook met mijn 99er Mustang(30.000 mile),alleen de tekst is bij mij "check engine soon".Dit kan met speciale apparatuur (bij de garage) gereset worden.
Mark
P.S. Let niet op de tijd van het plaatsen van dit bericht,zit namelijk op dit nachtelijke uur op mijn werk.
Ik heb zelf geen Thunderbird dus daar kan ik je niet bij helpen maar het "check engine lampje" kan duiden dat hij binnenkort of al over zijn milenstand is voor een grote of kleine beurt.Ik heb dat op dit moment ook met mijn 99er Mustang(30.000 mile),alleen de tekst is bij mij "check engine soon".Dit kan met speciale apparatuur (bij de garage) gereset worden.
Mark
P.S. Let niet op de tijd van het plaatsen van dit bericht,zit namelijk op dit nachtelijke uur op mijn werk.
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
- tripleblack
Check Engine Soon kan op een heleboel duiden. Inderdaad of er een beurt aankomt waarbij het lampje word uitgezet, of een andere storing op een van de sensoren in de motor. Complete lijst heeft iemand hier online gezet.
Kijk hier voor meer info op de standarisatie van het uitlezen.
Ik heb dat 'Service Engine Soon' ook al eens in mijn auto gehad. Destijds is daar een draadje over geweest.
Inmiddels ook een Actron gekocht, dus zelf uitlezen en resetten behoort nu ook tot de mogelijkheden. Voor de stekker bij een Thunderbird van 1996 heb ik de volgende foto gevonden.
In elk geval succes met de zoektocht gewenst
Kijk hier voor meer info op de standarisatie van het uitlezen.
Ik heb dat 'Service Engine Soon' ook al eens in mijn auto gehad. Destijds is daar een draadje over geweest.
Inmiddels ook een Actron gekocht, dus zelf uitlezen en resetten behoort nu ook tot de mogelijkheden. Voor de stekker bij een Thunderbird van 1996 heb ik de volgende foto gevonden.
In elk geval succes met de zoektocht gewenst