Ik zie hier al voor me: Er wordt weer een Mustang in topconditie gebracht
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Het schoot lekker op tot en met zaterdag (gisteren dus), geen verassingen tegengekomen of wat dan ook. Toch altijd weer spannend.... Vandaag had ik flink wat meters kunnen maken, maar een wedstrijdje basketball op zaterdagavond heeft roet in het eten gegooid. Mijn knie heeft de verassing alsnog opgevelerd (bedankt knie!!). Vandaag maar even rustig aan doen (heb geen keuze, kan niet op of neer..) Morgen strippie pijnstillers naar binnen en gaan! Zal snel weer wat foto's (laten) plaatsen.
The vegetables,
Charley
Gas moet je geven en inductie is om op te koken! Afz. Superman
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !! Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
De gang zit er weer lekker in. Motorruimte is gespoten en ben nu bezig met ophanging en blok (binnenkort weer wat foto's). Heb echter twee vragen die ik zelf niet beantwoord krijg:
Mijn blok (een 289-er) heeft geen identificatiecode meer (onleesbaar in ieder geval). De volgende code staat aan de bovenzijde op mijn blok:
3k172491. Normaliter zou ik geniegd zijn te stellen dat 3k17 bestaat uit jaar/maand/dag en dat 2491 het onderdeelnummer is. Alleen heb ik een 289, dus die 3 kan ik dan niet plaatsen. Iemand een idee?
Daarnaast kwam in mijn koppen (302 overigens) "gt40" tegen. Nu weet ik wel wat bij ford een gt40 is, maar in een paar cilinderkoppen heb ik geen flauw idee. Ook hier de vraag of iemand wat licht in mijn duisternis kan scheppen!
als ik dit zo zie, moet er maar eens een restauratiehol gefabriekt worden waar men alleen maar II's restaureert op een dergelijk professionele wijze!
ha.r
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
De koppen hebben naast gt40 de volgende code: C90E G, dus koppen van 1969 dacht ik, maar dat klopt dan weer niet met het aftermarket verhaal. Ik ben ff de weg kwijt.....
Eerder plaatste ik de vraag of iemand wist wat de volgende code op mijn blok betekende:
3k172491
Wat research hier en daar levert een interessant resultaat op, namelijk dat het wellicht om een K-code blok gaat (HiPo). Dat zou een zeer welkome verassing zijn! Moet het nog wel even zeker weten natuurlijk, iemand een idee hoe ik dit kan verifiëren??
als het een echte K-code blok is, staat het chassis nr van de auto waar hij bij hoort aan de voorzijde (nog voor de timing chain cover) geslagen.
de koppen hebben overigens screw-in studs. en je balancer is veel dikker dan normaal. je uitlaat manifolds hebben hetzelfde model als van een 351W. van binnen zie je meer, maar basis blijft dat het blok zelf identiek is (en buiten het ingeslagen nr) niet anders is dan een 289 2V of 4V.
alleen in 1969 werden de 289 blokken niet meer gemaakt.
doe maar eens pics van je blok en koppen.
pics van je motorruimte zien er goed uit!!
gr,
gj
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary