Mustang's uit Ford fabriek Amsterdam
Moderator: Shelby GT-H
- Mustang Den Haag
- †
- tripleblack
Rob,
Klasse om de luchtfoto te uploaden. Ik was het wel van plan maar nog niet aan toegekomen... dus goed gedaan! Natuurlijk heb ik de gemaakte foto's naar Erwin doorgestuurd en zijn reactie was:
Het is goed te zien is nu dat ze de zijkant van het voormalige onderdelenmagazijn nu dicht hebben gemaakt. Dan blijft er tenminste nog een gebouw van de voormalige Fordfabriek over. Ik ga toch proberen om eerstdaags nog eens een keer op het OBA terrein te komen.
Ik ben nu al benieuwd naar Erwin's verslag.
Voor meer info en foto's bekijk het Erwin's (2006) verslag.
Link: http://home.planet.nl/~nugte075/GatesClosed/index.htm
PS. Ik zal zo spoedig mogelijk de fullsize versie van de door jou gemaakte foto op de website plaatsen.
Arjan.

Klasse om de luchtfoto te uploaden. Ik was het wel van plan maar nog niet aan toegekomen... dus goed gedaan! Natuurlijk heb ik de gemaakte foto's naar Erwin doorgestuurd en zijn reactie was:
Het is goed te zien is nu dat ze de zijkant van het voormalige onderdelenmagazijn nu dicht hebben gemaakt. Dan blijft er tenminste nog een gebouw van de voormalige Fordfabriek over. Ik ga toch proberen om eerstdaags nog eens een keer op het OBA terrein te komen.
Ik ben nu al benieuwd naar Erwin's verslag.
Voor meer info en foto's bekijk het Erwin's (2006) verslag.
Link: http://home.planet.nl/~nugte075/GatesClosed/index.htm
PS. Ik zal zo spoedig mogelijk de fullsize versie van de door jou gemaakte foto op de website plaatsen.
Arjan.

dakje
Hennie,Hennie schreef:Arjen, dat klopt ik had ook een hollandia dakje in mijn mustang.
die was destijds in een dermate toestand dat we besloten hebben om hem dicht te lassen en een vinlyl dakje te plaatsen.
Maar.... via via ben ik nu aan een adresje gekomen, en die man schijnt nog van alles te hebben van die klassieke dakjes, dus als ik de man gesproken heb zal ik eens laten weten wat het resultaat is.
Voor zover ik begrepen heb, is het schuifdak een optie geweest die af Ford besteld kon worden, of Ford dit zelf deed of dat daar mensen van Hollandia voor langs kwamen weet ik niet maar het laatste lijkt me het meest waarschijnlijk.
Als ik aan genoeg onderdelen kan komen, ga ik een ander dak kopen, het geheel eraf nieuwe dak er op lassen en weer dat klassieke schuifdak erin bouwen, ik heb het altijd jammer gevonden dat we dat toen niet hebben kunnen bewaren.
Hennie
Leuk al die Sunroof informatie. Als ik het goed heb was het op Mustang Valley 2005 dat wij het er al een keer over gehad hebben....
Wat ik wel begrepen heb na wat rond zoeken op het internet dat in de US, Holandia Sunroofs nog steeds in de nieuwere Mustangs ingebouwd worden.
Hennie, Hou ons op de hoogte van je Sunroof project.
Arjan.

Inderdaad een aardig boekwerkje. Wel leuk om te zien dat steeds de zelfde mustang opduikt in een NL Ford publicatie rond 1964-65. Maar wel aardig om te constateren. Ik denk, ik weet wel bijna zeker dat ze er maar eentje voor PR doeleinden hadden staan.72grande schreef:Arjan,
Gaaf weer, dat boekje! Ik moet ook nog steeds een keer met fototoestel naar die Hemweg toe; de omgeving ziet er tegenwoordig alvast heel anders uit....
Marc
Wat je bezoek aan het voormalig Ford terrein betreft moet je denk ik niet te lang wachten anders is het helemaal verdwenen. Het zelfde geldt natuurlijk voor mijzelf. Ik had me voorgenomen in de zomer periode die richting op te gaan maar tot nu is er nog niets van gekomen...
Arjan.
Je hebt helemaal gelijk! En dan moet je ook weten dat ik er 5 dagen per week op zo'n twee kilometer vandaan zit. Maar ja, dan wordt ik geacht aan andere dingen te denken (en doe dat ook meestal).Mustang65 schreef:
Wat je bezoek aan het voormalig Ford terrein betreft moet je denk ik niet te lang wachten anders is het helemaal verdwenen.
Arjan.
Ik ga mijn best doen....
Marc
Marc
Arjan (en anderen),
Het is officieel, we zijn te laat! Na natuurlijk veel te lang verzaakt te hebben ben ik dan uiteindelijk vanmiddag laat gewapend met fototoestel naar de Hemweg getrokken. Juist omdat ik zo lang verzaakt heb had ik me goed voorbereid; dus alles op jouw site weer goed doorgenomen, kaarten bekeken en ge-Google-Earth-d. Zelfs nog gepolst bij diverse echte Amsterdammers, maar die kwamen niet veel verder dan dat die fabriek had gelegen waar nu de pont naar Zaandam vertrekt (op zijn beurt op de plaats waar vroeger de Hembrug lag).
Resultaat: de OBA Bulk Terminal is inmiddels helemaal tot aan het Noordzeekanaal opgerukt en er is geen mogelijkheid meer om op het terrein te komen; althans, er staat een zeer serieus hek. En een serieus bord dat aankondiging doet van de uitbreiding van de Bulk Terminal. In de serie van Erwin lijkt het laatste deel tot het kanaal nog toegankelijk en is het ook nog niet bedolven onder de kolen. Nu dus wel! Zie de foto’s, met nog één klein lichtpuntje: dankzij de 380mm lens kon ik nog één Ford bordje in beeld krijgen. Het zit op de zijwand van de witte gevel. Mogelijk dat er in en aan dat gebouw nog meer te zien is, maar daarvoor zul je toestemming van OBA nodig hebben om er bij te kunnen komen.
Serieus bord

Serieus veel kolen

Serieus hek

Serieuze viezigheid

Oorspronkelijk bordje

Google Earth: rode pijl fotograaf, gele pijl bordje

Dus ja, zoals een oude Chinese wijsheid zegt: als je lang wacht kun je wel eens te laat komen… :mrhappy: .
Marc
Het is officieel, we zijn te laat! Na natuurlijk veel te lang verzaakt te hebben ben ik dan uiteindelijk vanmiddag laat gewapend met fototoestel naar de Hemweg getrokken. Juist omdat ik zo lang verzaakt heb had ik me goed voorbereid; dus alles op jouw site weer goed doorgenomen, kaarten bekeken en ge-Google-Earth-d. Zelfs nog gepolst bij diverse echte Amsterdammers, maar die kwamen niet veel verder dan dat die fabriek had gelegen waar nu de pont naar Zaandam vertrekt (op zijn beurt op de plaats waar vroeger de Hembrug lag).
Resultaat: de OBA Bulk Terminal is inmiddels helemaal tot aan het Noordzeekanaal opgerukt en er is geen mogelijkheid meer om op het terrein te komen; althans, er staat een zeer serieus hek. En een serieus bord dat aankondiging doet van de uitbreiding van de Bulk Terminal. In de serie van Erwin lijkt het laatste deel tot het kanaal nog toegankelijk en is het ook nog niet bedolven onder de kolen. Nu dus wel! Zie de foto’s, met nog één klein lichtpuntje: dankzij de 380mm lens kon ik nog één Ford bordje in beeld krijgen. Het zit op de zijwand van de witte gevel. Mogelijk dat er in en aan dat gebouw nog meer te zien is, maar daarvoor zul je toestemming van OBA nodig hebben om er bij te kunnen komen.
Serieus bord

Serieus veel kolen

Serieus hek

Serieuze viezigheid

Oorspronkelijk bordje

Google Earth: rode pijl fotograaf, gele pijl bordje

Dus ja, zoals een oude Chinese wijsheid zegt: als je lang wacht kun je wel eens te laat komen… :mrhappy: .
Marc
Marc
Marc,
Beter laat dan nooit! Leuk dat je toch nog de moeite hebt genomen om deze week even langs te gaan. De foto's geven percies het beeld weer wat ik verwacht had daar aan te treffen. Jammer dat het serieuze hek gesloten was, maar het is niet anders.
Bedankt voor het fotoverslag, grote klasse! Ik zal Erwin op de hoogte brengen van je bezoek, hij zal verrast zijn!
Arjan.
Beter laat dan nooit! Leuk dat je toch nog de moeite hebt genomen om deze week even langs te gaan. De foto's geven percies het beeld weer wat ik verwacht had daar aan te treffen. Jammer dat het serieuze hek gesloten was, maar het is niet anders.
Bedankt voor het fotoverslag, grote klasse! Ik zal Erwin op de hoogte brengen van je bezoek, hij zal verrast zijn!
Arjan.
Hallo allemaal.
Hierbij mijn N-code Mustang update van 28 oktober 2006.
- Nieuwe foto's: AN07EE35574
Op dit moment is Renzo druk bezig met het opknappen van de Mustang.
De wagen heeft een aardig tijdje stil gestaan maar zit prima in de lak, dus dat gaat allemaal prima lukken. Meer info zo spoedig mogelijk.
Meer foto's zie: http://home.kpn.nl/%7Emustang65-2/AN07EE35574/index.htm

- Nieuw in de lijst: ANO7FS42438
Al weer getipt door Mustangman (Reiny van Uden) over een mogelijke N-code Mustang op Marktplaat.nl. Gezien het NL-kenteken 04-90-BS en de tot nu toe bekende gegevens zou deze Mustang daar inderdaad daar voor in aanmerking komen. Dus gelijk kontakt gezocht met de eigenaar, na wat emails over en weer ben ik er achter gekomen dat het de AN07EE35574 betreft.
Meer gegevens over het verleden van deze mustang zijn er op dit moment nog niet beschikbaar. Voor meer informatie of wil je de nieuwe eigenaar worden van deze Mustang kijk even op onderstaande link.
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/fo ... 15348.html
Wordt vervolgd,
Arjan.

Meer foto's en informatie: http://home.planet.nl/~nugte075/Mustang ... S42438.htm
-
Registry Data:
"N" Code Mustangs Assembled in the Netherlands (NL)
http://home.planet.nl/~nugte075/Mustangnl/Mustangnl.htm

Hierbij mijn N-code Mustang update van 28 oktober 2006.
- Nieuwe foto's: AN07EE35574
Op dit moment is Renzo druk bezig met het opknappen van de Mustang.
De wagen heeft een aardig tijdje stil gestaan maar zit prima in de lak, dus dat gaat allemaal prima lukken. Meer info zo spoedig mogelijk.
Meer foto's zie: http://home.kpn.nl/%7Emustang65-2/AN07EE35574/index.htm

- Nieuw in de lijst: ANO7FS42438
Al weer getipt door Mustangman (Reiny van Uden) over een mogelijke N-code Mustang op Marktplaat.nl. Gezien het NL-kenteken 04-90-BS en de tot nu toe bekende gegevens zou deze Mustang daar inderdaad daar voor in aanmerking komen. Dus gelijk kontakt gezocht met de eigenaar, na wat emails over en weer ben ik er achter gekomen dat het de AN07EE35574 betreft.
Meer gegevens over het verleden van deze mustang zijn er op dit moment nog niet beschikbaar. Voor meer informatie of wil je de nieuwe eigenaar worden van deze Mustang kijk even op onderstaande link.
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/fo ... 15348.html
Wordt vervolgd,
Arjan.

Meer foto's en informatie: http://home.planet.nl/~nugte075/Mustang ... S42438.htm
-
Registry Data:
"N" Code Mustangs Assembled in the Netherlands (NL)
http://home.planet.nl/~nugte075/Mustangnl/Mustangnl.htm

Laatst gewijzigd door Mustang65 op zo 22 nov, 2009 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
N-code Mustang update: 14 januari 2007
Nieuw in de lijst: (Nr. 35) Ford Mustang 1966 / vincode: AN07ED34840.
Via email melde Luc Parijs zijn Mustang aan om opgenomen te worden in de database.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Luc schreef: Misschien goed om te weten.
Ik bezit een Ford Mustang 1966 met VIN nr : AN07ED34840
Rood met rood interieur, 6 cilinder met 4 versnellingen.
Perfecte staat. Fotos als bijlage
Beste groeten,
Luc Parijs
Overijse - Belgie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Luc bedankt voor het aanmelden.
Meer informatie volgt zo spoedig mogelijk.
Zie link: http://home.planet.nl/~nugte075/Mustangnl/Mustangnl.htm
Groeten,
Arjan.

Nieuw in de lijst: (Nr. 35) Ford Mustang 1966 / vincode: AN07ED34840.
Via email melde Luc Parijs zijn Mustang aan om opgenomen te worden in de database.
Luc schreef: Misschien goed om te weten.
Ik bezit een Ford Mustang 1966 met VIN nr : AN07ED34840
Rood met rood interieur, 6 cilinder met 4 versnellingen.
Perfecte staat. Fotos als bijlage
Beste groeten,
Luc Parijs
Overijse - Belgie.
Luc bedankt voor het aanmelden.
Meer informatie volgt zo spoedig mogelijk.
Zie link: http://home.planet.nl/~nugte075/Mustangnl/Mustangnl.htm
Groeten,
Arjan.

Laatst gewijzigd door Mustang65 op di 23 jan, 2007 20:55, 2 keer totaal gewijzigd.
- Mustang Den Haag
- †
Het moet niet te vol worden, dan zakt de dagwaarden van 30,000Marcel schreef:En zo wordt het een lekker gevulde database Arjan
naar 20,000 voor deze zeldzame mustang.
GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Update: AN07ED34840.
Luc stuurde me vandaag per email deze foto met daarop de N-code vinplate.
Hieruit blijkt dat de Mustang door Ford NL is geëxporteerd is naar de Fordfabriek in Antwerpen en daarna officieel de verkoop is in gegaan.
Opmerking: Alle Amerikaanse Fords werden verplicht voorzien van een Belgische tagplate anders werd er geen kenteken verstrekt voor deze wagens.
Arjan.

Luc stuurde me vandaag per email deze foto met daarop de N-code vinplate.
Hieruit blijkt dat de Mustang door Ford NL is geëxporteerd is naar de Fordfabriek in Antwerpen en daarna officieel de verkoop is in gegaan.
Opmerking: Alle Amerikaanse Fords werden verplicht voorzien van een Belgische tagplate anders werd er geen kenteken verstrekt voor deze wagens.
Arjan.