stralen van onderdelen
Moderator: Shelby GT-H
stralen van onderdelen
Hallo,
Het idee is om een straalgaragebox te maken, hier kunnen onderdelen maar ook complete body's gestraald worden. Je moet het zelf doen maar assistentie is te regelen. Compressor, grit, straalpistolen, pakken, maskers afplakspul zijn aanwezig. Onderdelen moet je zelf voor zorgen. De ruimte is per dagdeel te gebruiken of voor een langere tijd zoals bijvoorbeeld een lang weekend of een week. Een body moet wel rollend zijn. bodys kunnen eventueel opgehaald worden maar de voorkeur heeft dat je zelf iets regelt. Grote delen kunnen met de aanwezige heftruck op en af de aanhanger gezet worden.
Vraag: is hier animo voor of zal ik de ruimte in zijn geheel verhuren?
Het idee is om een straalgaragebox te maken, hier kunnen onderdelen maar ook complete body's gestraald worden. Je moet het zelf doen maar assistentie is te regelen. Compressor, grit, straalpistolen, pakken, maskers afplakspul zijn aanwezig. Onderdelen moet je zelf voor zorgen. De ruimte is per dagdeel te gebruiken of voor een langere tijd zoals bijvoorbeeld een lang weekend of een week. Een body moet wel rollend zijn. bodys kunnen eventueel opgehaald worden maar de voorkeur heeft dat je zelf iets regelt. Grote delen kunnen met de aanwezige heftruck op en af de aanhanger gezet worden.
Vraag: is hier animo voor of zal ik de ruimte in zijn geheel verhuren?
tsjonge dat zou een uitkomst zijn! heb genoeg dingen te stralen en weet al niet waar ik dat kan laten doen of het zelf doen. wat mij betreft is er animo!
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
met II II's heb ik waarschijnlijk een hoop te stralen, Ben. heb nog een achterbumper die gestraald moet worden. volgens mij heeft Rene Denayere deze topic gestart. is dus in Hillegom, waar de gouwe staat.
harry
harry
Is er dan ook een mogelijkheid om er een laagje coating overheen te spuiten of niet? Ik heb namelijk weleens gelezen dat wanneer je staal net hebt gestraald zelfs de aanraking met je handen voor nieuwe roestvorming kan zorgen.
Ik vind het een goed idee, ik weet natuurlijk alleen niet hoe dat financieel zit. Wellicht ook adverteren op marktplaats als er te weinig animo is?
Ik vind het een goed idee, ik weet natuurlijk alleen niet hoe dat financieel zit. Wellicht ook adverteren op marktplaats als er te weinig animo is?
"It is easy to kill someone with a slash of a sword. It is hard to be impossible for others to cut down"
- Yagyu Munenori
- Yagyu Munenori
grondlaag
Ja een laag primer zal moeten lukken, spuiten wordt een ander verhaal. Je slaat de spijker op de kop Har, Hillegom zal het zijn. 1.5 uur rijden om dan een dag te stralen lijkt me niet echt ver dus afstand lijkt me ook geen probleem. Ik hoor wel of er meer gegadigde zijn.
Doei
Doei
heb je dan verschillende soorten grit, Rene? voor plaatwerk heb je andere nodig dan voor massieve onderdelen.
harry
harry
kosten stralen
Natuurlijk gaat het geld kosten, een dieselcompresor kost geld, grit kost geld, de ruimte kost geld, primer kost geld, pakken en brillen kosten geld. je spaart natuurlijk wel de uren uit welke je moet betalen wanneer je het weg brengt dus goedkoper kan niet. Wat de kosten zijn weet ik nog niet precies. Natuurlijk wordt het ook gezellig met al die Mustang mensen bij elkaar.
Ik bedoelde meer of het rendabel (niet verliesgevend is) is om daar je garage voor klaar te maken. Bij het verhuren ervan heb je elke maand een bepaald bedrag wat nu natuurlijk niet zo is. Er moet wel voldoende animo zijn vandaar de marktplaats opmerking. Maar het lijkt mij een goed idee.
Sjoerd
Sjoerd
"It is easy to kill someone with a slash of a sword. It is hard to be impossible for others to cut down"
- Yagyu Munenori
- Yagyu Munenori
straalruimte
Ik weet niet of er voldoende animo is om het rendabel te maken, wat mij betreft kunnen mensen ook door de week stralen. Als ze een vrije dag hebben is het handig om het een en ander te kunnen doen. Ik leg uit hoe alles werkt en stralen heen. Voor mezelf is het ook handig natuurlijk, ik heb ook wel wat te stralen, al zijn het de stalen tuinhekken maar welke nog klaar staan om gestraald te worden. Hier is het idee uit geboren trouwens. Al me straalwerk wegbrengen kost meer tijd en geld dan het zelf doen, ik wilde het eerst buiten gaan doen alleen buiten stralen geeft zo een rommel en je bent van het weer afhankelijk dus dit lijkt mij wel wat. Het straalgrit zal afgewogen moeten worden om te kijken wat het kost per straalbeurd. Maar ik denk dat de kosten voor de stralers niet opwegen tegen het wegbrengen naar een straalbedrijf en het is leuker om alles zelf aan je stang te doen. Reken maar wel dat het een stoffige klus wordt.
Volgens mij is dat een win win situatie.
Heb eens gevraagd wat het zou kosten om m'n falcon te laten stralen.
Er werd een richtprijs van €1500 gegeven. Ik heb daarna m'n wagen kaal geschuurd voor nog geen €200 aan onderdelen (incl een nieuwe haakse slijper, die had ik doorgebrand op een plamuurlaag....) het duurde uiteraard wel langer, maar goed, mijn tijd is gratis.
Het lijkt me een mooi initiatief, helaas is het voor mij te laat, maar in de toekomst heb ik mss wel weer wat onderdelen op te knappen.
Greetz Rinke
Heb eens gevraagd wat het zou kosten om m'n falcon te laten stralen.
Er werd een richtprijs van €1500 gegeven. Ik heb daarna m'n wagen kaal geschuurd voor nog geen €200 aan onderdelen (incl een nieuwe haakse slijper, die had ik doorgebrand op een plamuurlaag....) het duurde uiteraard wel langer, maar goed, mijn tijd is gratis.
Het lijkt me een mooi initiatief, helaas is het voor mij te laat, maar in de toekomst heb ik mss wel weer wat onderdelen op te knappen.
Greetz Rinke
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline
Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
170 CiD 6-inline
Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
stralen
Natuurlijk kan je ook andere onderwerpen zoals tuinhekken, trappen en noem maar op. ik weet niet of jullie wel eens met een staalborstel op de boormachine aan het rommelen geweest zijn. Ik ga wel eens kijken of ik het op poten kan zetten.
- Mustanghenkie