Hoe plaats ik foto’s op het forum – complete serie lessen

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hoe plaats ik foto’s op het forum – complete serie lessen

Bericht door 72grande »

Moeilijk?
De vraag in de titel (hoe plaats ik hier foto’s) is ongeveer zo oud als dit forum zelf. Het is echt niet moeilijk, maar het heeft geen zin om dat te zeggen als het blijvend problemen oplevert. Je kunt tegen mij zeggen dat het reviseren van een automaat niet moeilijk is, maar ik begin er ook niet aan.

Door de jaren heen zijn er verschillende oplossingen geweest voor het plaatsen van foto’s hier, maar die veranderingen hebben waarschijnlijk niet bijgedragen aan het verlagen van de ondervonden moeilijkheidsgraad. Dus, bij deze een poging om door middel van een paar lessen duidelijkheid te scheppen in de mysterieuze wereld van het plaatsen van foto’s op dit forum.

Het gaat er mij om te proberen iedereen te laten begrijpen wat er gebeurt. Ik ga dus met grote stappen en zeer korte bochten door de automatiseringstechniek heen, want om de echte techniek gaat het niet. De ICT-guru’s zitten straks zonder twijfel met gekromde tenen mee te lezen, maar dat moet dan maar. Ik merk steeds dat het principe niet begrepen wordt: mensen met eigen websites die de foto’s kant en klaar online hebben staan roepen vertwijfeld dat ze geen foto’s kunnen plaatsen, ik zie foto’s die al online staan opnieuw naar Imageshack ge-upload worden, nog steeds worden pogingen ondernomen om foto’s vanaf de eigen harde schijf neer te zetten, enz, enz.

Vanavond les I van de cursus “hoe plaats ik foto’s in een forum”.

Waarom is het nou zo lastig?
Ik had al gezegd dat het niet lastig was, maar het lijkt zeker lastig. Waarom kun je nou niet gewoon een foto vanaf je eigen computer direct in het forum plaatsen? Eigenlijk komt het voornamelijk omdat we armlastig zijn (we hebben geen centen, zeg maar). Er zijn namelijk fora waarbij dat wel kan. In deze boze wereld gaat uitsluitend de zon voor niets op. Ruimte op Internet kost geld en verkeer (bandbreedte) op Internet ook. De teksten in het forum nemen nauwelijks ruimte in en veroorzaken maar zeer beperkt verkeer. Voor foto’s geldt het tegenovergestelde, veel ruimte en veel bandbreedte. Dus, geen foto’s rechtstreeks in dit forum, maar er zijn goede alternatieven. Komen we in één van de volgende lessen op terug.

Wat dan?
De software in het forum is er op ingericht om “gelinkte” foto’s te laten zien. Anders gezegd, we kunnen hier foto’s kijken die al ergens anders (misschien moet ik wel zeggen: bij iemand anders) op Internet staan. Om dit principe draait vanavond de hele les: begrijpen dat de foto die we hier op het forum laten zien ergens anders staat.

Demonstratie
We gaan gezamenlijk een oefening doen. De les gaat over het plaatsen van foto’s, maar eigenlijk moet ik mezelf corrigeren. Het gaat niet persé om foto’s, maar om plaatjes, het gaat om dingen die voor de computer een code hebben meegekregen. En die codes zijn .jpg of .gif of .png aan het eind. Alles met zo’n code is op het forum zichtbaar te maken. Ter demonstratie vraag ik iedereen de volgende website erbij te openen:

http://www.fordmustangclub.nl

Hier zien we gelijk een mooi plaatje. Ter begrip van het plaatjesverhaal gaan we nu met de muisaanwijzer naar het logo van de website linksbovenaan de pagina. Met de muisaanwijzer op dat logo klikken we nu de rechtermuisknop in. Er opent een schermpje met allerlei mogelijkheden en we kiezen de onderste, de keuze “Eigenschappen”, weer met de muisaanwijzer. Dat vakje wordt blauw en we klikken links. Dan verschijnt een grijzig schermpje met allerlei kreten, waartussen we in het midden zien staan “Adres (URL)”. Daarachter staat het adres dat dit logo van zijn makers op Internet heeft gekregen. Als we nu het logo op het forum zichtbaar willen maken, moeten we het forum vertellen waar dat logo staat.

We gaan nu de regel die achter “Adres (URL)” staat overnemen. Je zou hem letterlijk kunnen overtypen straks, maar daar hadden we geen computer voor. Dus we “selecteren” die URL (adres). Dat kan op een paar manieren (de standaard Windows manieren): met een toetsenbordcombinatie (CTRL A), met drie keer klikken op die regel of door de hele regel blauw te “vegen” met de muis. Let er bij de laatste methode op dat je het hele adres meeneemt. Let er dus ook op of de regel eindigt op .jpg of .gif of .png. De geselecteerde regel, die nu blauw is, wijs je aan met de muisaanwijzer, je kiest rechtermuisknop en je kiest daarna “kopiëren”. De computer onthoudt nu de URL voor je.

Ga straks naar de onderkant van dit bericht en klik op de bekende button “nieuw antwoord”. Ga met de muisaanwijzer in het geopende tekstvakje staan, klik de rechtermuisknop en kies “plakken”. De URL staat er nu. Als je nu op OK zou drukken krijg je in het bericht de URL als klikbare link te zien, zo dus:

http://www.fordmustangclub.nl/images/logo.png

Klik er maar op en je ziet een pagina openen met alleen het logo en de bijbehorende tekst. Dus we zijn op dreef, maar goed is het nog niet. We moeten de forumsoftware nog even vertellen dat hij deze regel als foto moet laten zien. Dus we kiezen weer “nieuw antwoord”, maar dan kiezen we daarna de button voor het plaatje (deze: Afbeelding) uit het rijtje buttons boven het tekstvak. In het vakje dat verschijnt plakken we (zit nog steeds in het geheugen) de URL. Vervolgens klikken op OK in het kleine vakje. Als je nu op OK van het bericht drukt krijg je dit te zien:

Afbeelding

Gefeliciteerd! Geslaagd voor les I….

Probeer het hieronder naar hartelust, ik gooi later alles wel weer weg (behalve de les zelf natuurlijk). Probeer ook andere websites, maar let er op dat het plaatje/foto eindigt op .jpg of .gif of .png.

Als je dit basisprincipe begrijpt en kunt toepassen, ben je al een heel eind op weg. In de volgende les gaan we verder, met daarbij ook aandacht voor het formaat van de foto die je wilt plaatsen en het eerst bekijken van het voorbeeld. En nog veel meer.

Tot de volgende les!
Laatst gewijzigd door 72grande op vr 29 jan, 2010 23:13, 7 keer totaal gewijzigd.
Marc
Gebruikersavatar
Marchel
Berichten: 745
Lid geworden op: di 11 jul, 2006 13:16
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marchel »

Mooie uitleg Marc!!
En als ICT-er zit ik niet met gekromde tenen hoor.... ik weet dat er genoeg mensen zijn die het moeilijk vinden.
Wat ik er nog aan toe zou willen voegen is het volgende:
Sommige mensen posten berichten met afbeeldingen die op hun eigen site staan. Als ze een half jaar later hun site gaan updaten, vervangen ze de afbeeldingen en kloppen de adressen niet meer in forum berichten. Zowel voor het data verkeer naar je eigen site als het niet afhankelijk willen zijn van andere sites is het aan te bevelen om plaatjes die je hier host altijd via ImageShack te uploaden. Dan voorkom je dergelijke afhankelijkheden.

Groetjes Marchel
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Er is flink getest naar aanleiding van les I ; ik heb alles geschoond om het topic leesbaar te houden. Marchel maakt een terechte opmerking, het is goed om je dat te realiseren. Aan de andere kant: dit forum is gebleken een vluchtig medium te zijn.

De essentie van les I was eigenlijk dat je geen foto’s plaatst in het forum, maar dat je het forum vertelt waar die foto staat. Voordat we in de volgende les over gaan naar het zichtbaar maken van de eigen foto’s, gaan we nu nog wat fijnslijpen aan het tonen van foto’s die al op Internet staan.

Niet alle foto’s
Het is eerst belangrijk te vertellen dat je veel foto’s op de in les I beschreven manier hier kun tonen. Maar niet allemaal: er zijn website’s die zo geprogrammeerd zijn dat het niet mogelijk is. Er zijn ook websites die het linken van foto’s bewust hebben afgeschermd (denk aan Marktplaats). In de meeste gevallen zie je het snel genoeg door op de foto te gaan staan en op de rechtermuisknop te klikken. Probeer deze site maar eens:

http://www.fordvehicles.com/cars/mustang/

Je ziet: deze site is anders geprogrammeerd en je kunt geen URL (adres) van een plaatje of foto zichtbaar krijgen. En dus vallen de foto’s van deze site niet te linken in ons forum.

Formaat
De meeste sites geven wel de mogelijkheid tot linken. Maar: alle foto’s en plaatjes hebben andere formaten en daar zien we het regelmatig verkeerd gaan. Een forum is een sterk sociaal gebeuren: de manier waarop jij jouw bericht neerzet en vormgeeft bepaalt het leesplezier van alle anderen. Over de tekst zullen we het nu niet hebben, maar wel over de foto’s. Als je via de rechtermuisknop de eigenschappen van een foto bekijkt, zie je altijd het formaat van de foto in pixels (twee regels onder de URL). En dat formaat is zeer bepalend voor het kijk- en leesplezier.

Natuurlijk heeft niet iedereen dezelfde computer en dezelfde scherminstelling, maar we kunnen er van uit gaan dat de meeste kijkers met een scherminstelling van 1024 x 768 pixels werken. Als je dan naar de vormgeving van het forum kijkt, zie je dat een foto niet breder dan 600 pixels mag zijn (eventueel 640). Plaats je een foto die breder is dan die hoeveelheid pixels, dan verpruts je het leesplezier van de anderen. Door de bredere foto loopt de tekst van alle berichten voor en na die foto uit het scherm en moet iedereen heel ongelukkig heen en weer gaan scrollen om de tekst te kunnen lezen. Dus kom je een bredere foto tegen: gewoon niet linken! Is de foto echt zo bijzonder dat we hem allemaal zouden moeten zien, dan is er wel een oplossing: de foto opslaan op je eigen computer, verkleinen en opnieuw uploaden. Maar dat is voor een volgende les.

Vormgeving
Link je kleinere foto’s, dan speelt de vormgeving ook een rol. Door foto’s via AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Door wel een spatie toe te voegen, wordt er ook een spatie zichtbaar

Afbeelding Afbeelding

En door een return te geven komen ze onder elkaar

Afbeelding
Afbeelding

En door met nog een return een regel tussen te voegen komt dat ook zo in beeld

Afbeelding

Afbeelding

Voorbeeld
En zo komen we aan het volgende onderwerp: het gebruik van de voorbeeld functie van het forum. Als je denkt je bericht klaar te hebben, of je foto te hebben gelinkt, moet je altijd, voordat je op OK drukt, eerst op voorbeeld drukken. Dan zie je namelijk hoe je bericht er uit komt te zien! Je kunt je tekst nog eens controleren, je kunt zien of de smileys gelukt zijn en vooral: je kunt zien of je foto goed doorkomt. Of, zoals ik hierboven liet zien, de “opmaak” van je foto’s. En als je bericht in de voorbeeld functie niet goed overkomt, dan is het voor de volle 100% zeker dat het ook niet goed komt als je op OK drukt. Dus, als in zo’n geval een foto het niet doet moet je zoeken naar de oorzaak. De kans bestaat dat je het adres (URL) van de foto niet goed hebt overgenomen of dat het adres niet op .jpg of .gif eindigt. In dat laatste geval is de foto niet linkbaar.....Kortom, lukt het niet, klik dan vanuit het voorbeeld maar op Home in plaats van OK, want je bericht gaat niet goed doorkomen.

Thumbnail
Als laatste voor vandaag behandelen we de “thumbnail”, ofwel een kleinere foto die laat doorlinken naar de grote foto. Imageshack is voor de volgende les, maar je ziet het daar ook vaak: een kleine foto die door er op te klikken een grote foto zichtbaar maakt. In het kader van vormgeving van je bericht kan het van belang zijn een grote foto door middel van een kleinere te laten oproepen. De techniek is de volgende: je vertelt het forum waar de grote foto staat en je vertelt vervolgens dat het er naar toe kan door middel van de kleine foto. De formule is deze: adres van grote foto]Afbeeldingadres%20van%20kleine%20foto[/img]. Het voordeel van deze methode is dat je toch de foto laat zien in je bericht, zonder de overlast van de te grote foto. De site

http://www.forddesktops.com/browse.asp?f=mustang&k=&p=7

is goed om mee te oefenen, want je hebt hier thumbnails (met eigen URL) en grote foto’s.

Klik hier maar eens op:

Afbeelding

Nu denken jullie natuurlijk dat er iets mis gaat. Dat doet het niet! Ik heb bewust de thumbnail van een andere foto gebruikt om te laten zien dat de grote en kleine foto niets met elkaar te maken hebben. Een computer blijft een dom ding die gewoon doet wat jij hem opdraagt. Als je dit principe begrijpt kun je met een foto ook linken naar bijvoorbeeld een website.

Er mag weer volop geoefend worden, ik gooi het t.z.t. wel weer weg. Op naar les III.
Laatst gewijzigd door 72grande op ma 24 mar, 2008 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Marc
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Ik heb alle tests weer geschoond. Dan gaan we nu over naar de meest gestelde fotovraag: hoe krijg ik een eigen foto zichtbaar. Uit les I en II weten we al dat we de foto niet in het forum plaatsen, maar dat we naar de plek verwijzen waar de foto op Internet staat. En staat-ie nog niet op Internet, dan moeten we hem daar gaan neerzetten.

Ik zal er verder niet te veel op ingaan, maar vele Internet gebruikers krijgen van hun provider ruimte voor een eigen homepage, meestal 10 of 25 of 50mb. Daar kun je aardig wat foto’s in kwijt. Misschien nog eens iets om voor je zelf uit te zoeken?

Imageshack
De meest voor de hand liggende methode om een foto op Internet te krijgen hebben we al in het forum ingebouwd. Bij ieder bericht dat je aanmaakt krijg je de mogelijkheid om direct vanuit dat aanmaakscherm een foto te uploaden naar Imageshack. Wat is nou Imageshack? Natuurlijk (voor niets ging immers slechts de zon op) is dat een commercieel gebeuren dat het van reclameopbrengsten moet hebben. Maar het voordeel voor ons is dat we via Imageshack kosteloos foto’s op Internet kwijt kunnen.

Marcel heeft over het uploaden naar Imageshack al eens een goede uitleg geschreven, maar het is wel handig als we alle foto-informatie bij elkaar hebben staan. Dus daar komt-ie nog een keer:

1. je opent een nieuw bericht (kan een reactie zijn of een geheel nieuw topic). Naar keuze kun je natuurlijk eerst tekst typen, of direct de foto willen laten zien. Dat hangt af van de vormgeving die je gaat kiezen voor je bericht. We gaan in dit voorbeeld gelijk de foto laten zien. In het plaatje hieronder zie je onder het tekstvak de Imageshackregel. Klik hier op bladeren.

Afbeelding

2. er opent een venster met de mappen van je eigen computer. Het is maar net hoe je die hebt ingesteld (lijsten, miniatuurweergaven, enz.), maar ik heb in dit voorbeeld de lijstweergave aanstaan. Je selecteert de gewenste foto en klikt op openen.

Afbeelding

3. de regel met de plek van de foto op je harde schijf komt in het vakje “bladeren” te staan en je klikt nu op de button “host it!”.

Afbeelding

4. Imageshack gaat aan het werk en na even wachten is de upload gelukt. Er verschijnt een scherm met diverse regels (links) en een voorbeeldje van de ge-uploade foto. Bij een grote foto kies je altijd regel 2, dus de thumbnail for forums (1).

Afbeelding

5. Je moet heel deze regel overnemen (selecteren), zoals we al eerder behandeld hebben. En deze regel plak je in het bericht. Klik dan op voorbeeld (altijd eerst op voorbeeld!) en je zult zien dat de thumbnail er staat. Als je daarop klikt komt de grote foto tevoorschijn. Kortom, het is helemaal gelukt! Je ziet ook dat hier de thumbnail-techniek uit les 2 weer terugkomt.

Voor de volledigheid hebben we hier nog even een voorbeeldfoto

Afbeelding

Het lijkt heel wat, maar als je het een keer gedaan hebt, met behulp van de eerdere lessen het principe begrijpt en je gewoon steeds leest wat er op je scherm staat, valt het best mee.

Vormgeving

Ik ga nog een stap verder door een techniek te demonstreren die naar mijn mening veel te weinig gebruikt wordt. Ik heb het al een paar keer over het vormgeven van je bericht gehad. Het kan een kwestie van voorkeur zijn, maar ik vind de methode met thumbnails niet lekker “ogen” en niet prettig “werken”. Ik vind zelf dat je die methode alleen zou moeten gebruiken als je detail moet laten zien en dus de grote foto nodig hebt. In alle andere gevallen oogt het veel beter als je direct het geschikte formaat foto laat zien. En dat geschikte formaat was, zoals in een eerdere les al gemeld, maximaal 640 pixels breed. Laat nou Imageshack de mogelijkheid hebben ingebouwd direct je foto te “resizen” (verkleinen) naar 640 pixels breed! Volgens dezelfde principes als hierboven, maar we moeten één stapje extra doen om iets "dieper" in Imageshack te kunnen komen.

1. We kiezen nu in ons nieuwe bericht “host it!” onder Imageshack regel, zo opent Imageshack nog zonder ge-uploade foto.
2. we klikken op de Imageshack pagina op “bladeren”
3. we kiezen weer de foto op je eigen computer
4. maar dan..... de regel met de plek van de foto op je harde schijf komt in het vakje “bladeren” te staan. Vòòrdat je “host it!” aanklikt vink je eerst het vakje “resize image?” aan. En daarna kies je met het uitklapvenster de maat, die natuurlijk 640 x 480 moet zijn. Imageshack zet het er ook nog even bij: “(for message boards)” oftewel voor forums. Dan pas klik je op “host it!”.

Afbeelding

5. Imageshack gaat weer aan het werk en na even wachten is de upload gelukt. Er verschijnt weer het scherm met diverse regels (links) en een voorbeeldje van de ge-uploade foto. Aan het voorbeeldje kun je al zien of de maat goed is (640 x 480) en nu kiezen we de regel “hotlink for forums (1)”

6. Je moet weer heel de regel overnemen (selecteren) En de regel in het bericht plakken. Klik dan op voorbeeld (altijd eerst op voorbeeld!) en je zult zien dat de foto er staat in het gewenste formaat! Ziet er beter uit en het bespaart de kijkers/lezers van je bericht allerlei geklik.

Het resultaat in beeld:

Afbeelding

Tot slot
We kunnen nog veel meer schrijven over foto’s plaatsen. Als je het echt goed wilt doen heb je een fotobewerkingsprogramma op je eigen computer en doe je daarmee allerlei bewerkingen voordat je de foto op Internet zet. Zoals randen wegknippen, kleur of licht bijstellen, contrast aanpassen en op de gewenste maat zetten.

Dit was dan volgens mij alles wat je in de basis moet weten om foto’s op het forum zichtbaar te krijgen.
Laatst gewijzigd door 72grande op ma 24 mar, 2008 10:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Marc
Gebruikersavatar
McQueen
Berichten: 1401
Lid geworden op: vr 23 mar, 2007 13:53
Locatie: Eindhout ( Laakdal ) near Radiator-Springs
Contacteer:

Bericht door McQueen »

Een goede site voor foto's ergens op te zetten zoals hier op het forum is :
http://photobucket.com/ en de rechtstreekse link om je te registreren is :
http://photobucket.com/register.php?link=topmenu
Je username is de naam die je aan je fotoalbum gaat geven.
Als je er een foto op gezet hebt, ( upload ) neem je onder deze foto de onderste code nr. ( IMG-code ) en deze kopieer je en plak je op het forum, klaar is Kees.
En je hebt hiermee ook nog eens een fotoalbum welk je ergens anders ( bv op een andere- of iemands anders- zijn PC ) ook kan opvragen om de foto's aan iemand te laten kijken.
Ik heb deze site reeds jaren en ben er heel tevreden over.
Je kan zelfs meerdere albums in je album aanmaken, maar hiervoor moet je wel effe eerst er een foto in je eerste album zetten natuurlijk, bv een album over Mustangs en een album over je vrouw, onder de naam ( username ) van je album bv GTA67. :-)
Probeer maar eens, eenmaal je het doorhebt is het kindgemakkelijk, zelfs ik kan het ;-)
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img] Let's Rock ! [img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img]



.
Gebruikersavatar
Robert P
Berichten: 499
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 13:58
Locatie: Prov UT
Contacteer:

Bericht door Robert P »

Uitleg Photobucket:

8 stappen hoe je een afbeelding in het forum plaatst vanaf http://www.photobucket.com:

Stap 1:
Afbeelding

Stap 2:
Afbeelding

Stap 3:
Afbeelding

Stap 4:
Afbeelding

Stap 5:
Afbeelding

Stap 6:
Afbeelding

Stap 7:
Afbeelding

Stap 8:
Afbeelding


Uitleg uploaden via forum:

Stap 1:
Afbeelding

Stap 2:
Afbeelding

Stap 3:
Afbeelding

Stap 4:
Afbeelding

Stap 5:
Afbeelding

Stap 6:
Afbeelding
Ford Mustang Mach 1 - 1969 (verkocht)
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Eens kijken of de link werkt...


Afbeelding

Nu nog uitzoeken hoe ik grote fotos (van link) kan verkleinen...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Nu nog een oplossing vinden om grote fotos klein op het forum te zetten (via link)...


AANPASSING: heb de grote foto er even afgedaan.


Gaat dat Moderator ? Verkleinen OP het forum zelf ?
Laatst gewijzigd door Mustang24 op ma 20 apr, 2009 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Bericht door edgar »

Nee.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Robert P
Berichten: 499
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 13:58
Locatie: Prov UT
Contacteer:

Bericht door Robert P »

Snel een foto online verkleinen?

http://www.resize2mail.com/


Wil je snel een hele map verkleinen?

http://www.resizer.info/download.php
Ford Mustang Mach 1 - 1969 (verkocht)
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Normaal gebruik ik altijd Imageshack voor mijn fotos te uploaden, maar sinds Imageshack "gemodernizeerd" is, kan ik er niet meerdere in een keer uploaden.
Dan moet ik het stuk voor stuk doen, en als dat er meer dan drie of vier zijn, duurt dat soms een half uur of langer dat je er mee bezig bent.

Ik kies dan wel direkt via Host-It de automatische verkleinfunctie (want ik heb een hekel aan die supergrote fotos waar je links-rechts en boven-onder moet scrollen om iets te kunnen zien) :evil:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

Ga dan naar photobucket. com.


Aron
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Bericht door NordicDawn »

Ik gebruik altijd Photobucket, werkt perfect.
1970 Mustang Hardtop
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Bericht door edgar »

Ik weet niet of je de Imageshack toolbar al geinstalleerd hebt? Of werkt dat niet?

Van de site: "The ImageShack Toolbar integrates with Firefox on Windows and Mac OS, Internet Explorer 6.0 and 7.0 on Windows XP and has drag-and-drop, right-click upload, free multiple image upload and many other features."
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
willie66
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 14 mar, 2010 18:29
Locatie: arnemuiden

Bericht door willie66 »

I get my kicks in my stang sixty six
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”