Mustang 2007 probleempjes/oplossingen
Moderator: Shelby GT-H
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen
Sorry hoor, maar sla je niet een beetje door ?
We weten allemaal dat je met folie op je ruiten een risico neemt op een bekeuring.
Verder is het ook al lang bekend dat het CJIB administratiekosten rekent.
We weten allemaal dat je met folie op je ruiten een risico neemt op een bekeuring.
Verder is het ook al lang bekend dat het CJIB administratiekosten rekent.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
De rechter heeft al bepaald dat je ook bezwaar kunt maken tegen de administratiekosten: http://www.nu.nl/binnenland/2339801/jus ... ingen.html1970TwisterSpecial schreef:Verder is het ook al lang bekend dat het CJIB administratiekosten rekent.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Bedankt Mack, dat wist ik niet van die administratiekosten!
Twister, uiteraard heb ik die bekeuring 'verdiend', alhoewel ik niet eens wist dat er folie op zat, maar dat zeggen ze natuurlijk allemaal. Nee, ik ga in beroep tegen het feit dat ik nog steeds niet weet of mijn ramen nu wel goed zijn, maar meer nog omdat het RDW op haar site stelt dat er rapport wordt opgemaakt als een auto wordt ingevoerd, en dat dat rapport er nu niet lijkt te zijn. Als dat rapport er WEL blijkt te zijn, MOET daar in staan dat uitlaat, zijramen, verlichting en banden af- dan wel goedgekeurd zijn. Ik heb de auto immers in die staat gekocht. Er zal dan NIET in dat rapport staan dat deze zaken afgekeurd zijn, immers, anders krijgt de auto geen Nederlands kenteken. Volgens mij keurt de RDW deze zaken gewoon niet, terwijl dat wel op de site staat dat ze dat doen.
Als er niemand tegen dit soort zaken in gaat, en we allemaal als makke schapen betalen, kun je straks niet zeggen dat je een bekeuring voor niets krijgt, toch? En geloof me, als dit soort protesten gehonoreerd worden, zijn er mensen, die eerst zeiden dat het gen nut had te protesteren, maar intussen wel gebruik maken van de herziene situatie.
Twister, uiteraard heb ik die bekeuring 'verdiend', alhoewel ik niet eens wist dat er folie op zat, maar dat zeggen ze natuurlijk allemaal. Nee, ik ga in beroep tegen het feit dat ik nog steeds niet weet of mijn ramen nu wel goed zijn, maar meer nog omdat het RDW op haar site stelt dat er rapport wordt opgemaakt als een auto wordt ingevoerd, en dat dat rapport er nu niet lijkt te zijn. Als dat rapport er WEL blijkt te zijn, MOET daar in staan dat uitlaat, zijramen, verlichting en banden af- dan wel goedgekeurd zijn. Ik heb de auto immers in die staat gekocht. Er zal dan NIET in dat rapport staan dat deze zaken afgekeurd zijn, immers, anders krijgt de auto geen Nederlands kenteken. Volgens mij keurt de RDW deze zaken gewoon niet, terwijl dat wel op de site staat dat ze dat doen.
Als er niemand tegen dit soort zaken in gaat, en we allemaal als makke schapen betalen, kun je straks niet zeggen dat je een bekeuring voor niets krijgt, toch? En geloof me, als dit soort protesten gehonoreerd worden, zijn er mensen, die eerst zeiden dat het gen nut had te protesteren, maar intussen wel gebruik maken van de herziene situatie.
Ik vind het wel degelijk een goede zaak dat je dit aankaart. Het gaat om meer dan alleen folie op de ruit. Het is nuttig voor elke Mustangrijder: onze auto's zijn niet standaard. Ik kan ook elk moment worden aangehouden wegens een te luide uitlaat, of wat dan ook, terwijl de auto gewoon goedgekeurd is door de RDW zoals hij nu staat.
Kees, veel succes met deze discussie, houd ons op de hoogte en misschien kunnen we meehelpen!
Kees, veel succes met deze discussie, houd ons op de hoogte en misschien kunnen we meehelpen!
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Maarten als jij wordt aangehouden heeft dat helemaal niets met de auto te maken 
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
- PersMustang
+1 !!Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen
door keesie25 » do 11 nov, 2010 1:17 pm
Als er niemand tegen dit soort zaken in gaat, en we allemaal als makke schapen betalen, kun je straks niet zeggen dat je een bekeuring voor niets krijgt, toch?
'71 Mustang 351Cl 2V Sportsroof 'Mach1'
'04 F-150 5.4L Triton Lariat Limited Edition
'99 Mustang 3.8L V6 35th Anniversary Convertible - SOLD
'96 Mustang 3.8L V6 Coupé - SOLD
'93 Mustang 2.3L Fox body - SOLD
Leef& Geniet!
'04 F-150 5.4L Triton Lariat Limited Edition
'99 Mustang 3.8L V6 35th Anniversary Convertible - SOLD
'96 Mustang 3.8L V6 Coupé - SOLD
'93 Mustang 2.3L Fox body - SOLD
Leef& Geniet!
Ik rijd altijd hardstikke braaf!fuel66 schreef:Maarten als jij wordt aangehouden heeft dat helemaal niets met de auto te maken
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
- bart-himself
- Contacteer:
Hallo keesie25,
wat een problemen allemaal.
Volgens mijn mening ligt het probleem i.d.d. bij de RDW in Nederland.
Die moeten een import auto goedkeuren.
Bij ons in Luxemburg is het zelfs nog strenger geregeld.
Mijn Mustang kreeg een "knip" in de goedkeuringskaart (apk), omdat de org. lampen aan de voorkant naast de ronde koplampen
oranje branden. Zijn tevens de knipperlichten.
Dit mocht niet en werd veranderd en is nu goedgekeurd.
Maar.......alles, maar ook alles wat ik zou willen veranderen aan de auto, b.v. een andere uitlaat, kan alleen geschieden als het een goedgekeurd
onderdeel is, anders krijg je geen juiste papieren.
Ik MOET bij iedere verandering dus terug naar het keuringsstation !
Pas geleden nog grote problemen gehad met velgen en winterbanden, kijk maar naar mijn ander draadje hier.
Dus eigenlijk valt het nog wel mee bij jullie, alleen geeft het veel onduidelijkheid.
Suc6 ermee,
Marco.
wat een problemen allemaal.
Volgens mijn mening ligt het probleem i.d.d. bij de RDW in Nederland.
Die moeten een import auto goedkeuren.
Bij ons in Luxemburg is het zelfs nog strenger geregeld.
Mijn Mustang kreeg een "knip" in de goedkeuringskaart (apk), omdat de org. lampen aan de voorkant naast de ronde koplampen
oranje branden. Zijn tevens de knipperlichten.
Dit mocht niet en werd veranderd en is nu goedgekeurd.
Maar.......alles, maar ook alles wat ik zou willen veranderen aan de auto, b.v. een andere uitlaat, kan alleen geschieden als het een goedgekeurd
onderdeel is, anders krijg je geen juiste papieren.
Ik MOET bij iedere verandering dus terug naar het keuringsstation !
Pas geleden nog grote problemen gehad met velgen en winterbanden, kijk maar naar mijn ander draadje hier.
Dus eigenlijk valt het nog wel mee bij jullie, alleen geeft het veel onduidelijkheid.
Suc6 ermee,
Marco.
Mustang model 2017
V8 GT, manueel, Custom Pack GT, en voor de rest nog helemaal standaard.
Wat een mooie super bak zeg
veel rij plezier
Greets. DRiesGT
veel rij plezier
Greets. DRiesGT
Mustang GT 1996.
Dries, weet niet welke superbak je bedoelt, maar we hebben hier allemaal uiteraard een superbak!
Intussen zojuist een brief van CVOM ontvangen dat de zaak in behandeling is.
Intussen zojuist een brief van CVOM ontvangen dat de zaak in behandeling is.
Intussen een brief ontvangen dat het protest in behandeling is.
En dan het volgende. Ik heb het al eens eerder aangekaart, maar bij mijn weten had er niemand antwoord op. Nog maar eens proberen: bij voor- en achterraam, en ook bij de dakrand die van voor- naar achterraam loopt, zit een geul. Nu de blaadjes gaan vallen, of alweer gevallen zijn, zit er steeds meer troep in die geultjes. Ik vraag me af of er iemand is die een oplossing heeft gevonden voor dit euvel. Of ben ik de enige die zich daar aan stoort? Kan dat geultje niet eenvoudig dichtgeseald worden met zwarte kit? En heeft iemand een oplossing voor de waterafloop van de geul bij het kofferdeksel achter? Het regenwater verdwijnt via die geul ACHTER de achterlichten, en valt tussen de electronica door op straat. Ik denk er over om een plastic plaatje om maat te maken en dat in dat gat te sealen. Daardoor stroomt het regenwater OVER de achterlichten.......
En dan het volgende. Ik heb het al eens eerder aangekaart, maar bij mijn weten had er niemand antwoord op. Nog maar eens proberen: bij voor- en achterraam, en ook bij de dakrand die van voor- naar achterraam loopt, zit een geul. Nu de blaadjes gaan vallen, of alweer gevallen zijn, zit er steeds meer troep in die geultjes. Ik vraag me af of er iemand is die een oplossing heeft gevonden voor dit euvel. Of ben ik de enige die zich daar aan stoort? Kan dat geultje niet eenvoudig dichtgeseald worden met zwarte kit? En heeft iemand een oplossing voor de waterafloop van de geul bij het kofferdeksel achter? Het regenwater verdwijnt via die geul ACHTER de achterlichten, en valt tussen de electronica door op straat. Ik denk er over om een plastic plaatje om maat te maken en dat in dat gat te sealen. Daardoor stroomt het regenwater OVER de achterlichten.......
Even maar een korte update, ten teken dat men nog steeds bezig is met de bekeuring/zaak van de getinte ramen. Volgens de bekeuring had ik die begin december moeten betalen. Voor alle zekerheid nog even gebeld met justitie, die zei dat ik niet hoefde te betalen zolang ik nog geen uitslag ontvangen heb.
- usa carlover
@Bart-himself
In NL mag je ook niet rijden met die oranje (knipper)lichten als dagverlichting en moet je deze dus ook laten ombouwen en dan laten keuren.
Maar waar ik nou nieuwsgierig naar ben is: Het is logisch dat je heel veel moet en weinig mag maar dat is in bijna
elk land maar wat zou er nou gebeuren als je via internet een setje Borla dempers zou bestellen en ze er zelf eronder zet en je zou worden
aangehouden ? Ik zou dan denken (als de boete niet te hoog was) als iedereen alles moet verantwoorden dan zal de politie dus juist minder
letten op dat soort overtredingen , of niet ?
In NL mag je ook niet rijden met die oranje (knipper)lichten als dagverlichting en moet je deze dus ook laten ombouwen en dan laten keuren.
Maar waar ik nou nieuwsgierig naar ben is: Het is logisch dat je heel veel moet en weinig mag maar dat is in bijna
elk land maar wat zou er nou gebeuren als je via internet een setje Borla dempers zou bestellen en ze er zelf eronder zet en je zou worden
aangehouden ? Ik zou dan denken (als de boete niet te hoog was) als iedereen alles moet verantwoorden dan zal de politie dus juist minder
letten op dat soort overtredingen , of niet ?
Drives: My wife crazy.
And '05 Mustang GT convertible/Open Air Intake/Bama chip/Flowmaster/Saleen 14"brakes/Saleen 20" wheels/V6 wing/mirror covers/Alu stuff inside+shaker 1000.
'07 Big Dog Bull Dog 1920 cc
'98 Chevy Van heavy duty 6.5L V8
And '05 Mustang GT convertible/Open Air Intake/Bama chip/Flowmaster/Saleen 14"brakes/Saleen 20" wheels/V6 wing/mirror covers/Alu stuff inside+shaker 1000.
'07 Big Dog Bull Dog 1920 cc
'98 Chevy Van heavy duty 6.5L V8
Je hebt mijn auto nog niet gehoord... Ik verwacht er nog steeds om aangehouden te worden.
Maar aan de andere kant: je komt zelf ook uit Rotterdam: hoeveel autootjes rijden daar niet rond met belachelijk luide uitlaten? Om over al die Polen met hun zelfgemaakte verlichting en bodykits maar te zwijgen
Ik denk dat de politie hier niet zo moeilijk over doet, zolang er niemand klaagt over overlast (bijv. je buurman als je elke ochtend de garage uitrijdt). Ik verwacht niet dat een agent je zomaar zal aanhouden puur en alleen op je uitlaatgeluid. Als je aangehouden wordt voor 50km/h te hard, dan kan die uitlaat er nog wel bijkomen als "extra puntje".
Ik heb geen ervaring om mijn gedachten kracht bij te zetten, ik kan je wel zeggen dat ik afgelopen zomer een flink aantal keer een politieauto voorbij reed, of ernaast stond en ik dacht "oei oei oei", maar geen agent die me erom heeft aangesproken. En mijn auto is flink luid, en ik ga rustig in z'n 2 door de Maastunnel omdat het zo lekker klinkt
Maar verder houd ik me redelijk aan de regeltjes, dus ik denk niet dat ik een grote prooi ben voor de 
Maar aan de andere kant: je komt zelf ook uit Rotterdam: hoeveel autootjes rijden daar niet rond met belachelijk luide uitlaten? Om over al die Polen met hun zelfgemaakte verlichting en bodykits maar te zwijgen
Ik denk dat de politie hier niet zo moeilijk over doet, zolang er niemand klaagt over overlast (bijv. je buurman als je elke ochtend de garage uitrijdt). Ik verwacht niet dat een agent je zomaar zal aanhouden puur en alleen op je uitlaatgeluid. Als je aangehouden wordt voor 50km/h te hard, dan kan die uitlaat er nog wel bijkomen als "extra puntje".
Ik heb geen ervaring om mijn gedachten kracht bij te zetten, ik kan je wel zeggen dat ik afgelopen zomer een flink aantal keer een politieauto voorbij reed, of ernaast stond en ik dacht "oei oei oei", maar geen agent die me erom heeft aangesproken. En mijn auto is flink luid, en ik ga rustig in z'n 2 door de Maastunnel omdat het zo lekker klinkt
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
- bart-himself
- Contacteer:
hallo,
een klein verschil met Luxemburg en Nederland is de bevolkingsdichtheid en dus het aantal inwoners.
Hier in Luxenburg is de kans dat ik aangehouden wordt toch wel iets groter, er wonen hier maar ongeveer 500.000 mensen in het hele groot hertogdom.
Zou een politieman mij aanhouden, hoeft natuurlijk dan niet zo te zijn dat hij ziet en of weet dat b.v. de uitlaat orgineel is.
Dat is dus niet zo een probleem.
Maar ieder jaar moet ik naar de APK zoals dat bij jullie heet en daar weten ze wel precies wat mag en niet. Dus als het dan afgekeurd wordt kan ik de auto laten staan. En om nu ieder jaar zo'n uitlaat eraf te halen en een org. eronder te zetten is volgens mij niet zo een goed idee.
Maar er zijn meerdere Mustangs in Luxemburg en er zijn er bij die super platte banden met grote velgen hebben, verlaagd zijn e.d.
Er zijn dus wel degelijk goedgekeurde accessoires te koop die mooi zijn en goed gekeurd.
Die monteer ik dus alleen maar.
Maar dat is mijn mening.......
Gr.Marco.
een klein verschil met Luxemburg en Nederland is de bevolkingsdichtheid en dus het aantal inwoners.
Hier in Luxenburg is de kans dat ik aangehouden wordt toch wel iets groter, er wonen hier maar ongeveer 500.000 mensen in het hele groot hertogdom.
Zou een politieman mij aanhouden, hoeft natuurlijk dan niet zo te zijn dat hij ziet en of weet dat b.v. de uitlaat orgineel is.
Dat is dus niet zo een probleem.
Maar ieder jaar moet ik naar de APK zoals dat bij jullie heet en daar weten ze wel precies wat mag en niet. Dus als het dan afgekeurd wordt kan ik de auto laten staan. En om nu ieder jaar zo'n uitlaat eraf te halen en een org. eronder te zetten is volgens mij niet zo een goed idee.
Maar er zijn meerdere Mustangs in Luxemburg en er zijn er bij die super platte banden met grote velgen hebben, verlaagd zijn e.d.
Er zijn dus wel degelijk goedgekeurde accessoires te koop die mooi zijn en goed gekeurd.
Die monteer ik dus alleen maar.
Maar dat is mijn mening.......
Gr.Marco.
Mustang model 2017