Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

keesie25

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door keesie25 »

Tja, ik heb er Borla uitlaten onder, en die zaten er onder toen mijn wagen voor de BPM gekeurd werd.
Gisteravond 'vriendje Koos' nog op "Wegmisbruikers" commentaar zien geven op een jongen met een wat luide uitlaat. Niet alleen mocht hij er gewoon mee verder, maar Koos zei doodleuk dat tijdens de APK niet wordt gelet op lichtdoorlaatbaarheid van de ramen, WEL op de bevestiging van de uitlaat maar NIET niet op het uitlaatgeluid.......
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Dat hopen we dan maar :-)
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

Maarten,

je moet wel even een APK meester zoeken die wat 'machine doof" is :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Blacky

Bericht door Blacky »

Ik moet pas in September naar de keuring met mijn nieuwe Corsa Extremes. :twisted:
Hier in Belgie letten ze niet zozeer op het geluid, dan wel op de diameter.
Het voordeel is dan weer dat er voor elk model auto andere regeltjes zijn, en dat er maar weinig keurders op de hoogte zijn van de uitlaatdiameter van de Mustang. Naar het schijnt zou je wel een soort nota op je keuringsbewijs kunnen krijgen ivm tuning, maar daarvan heb ik helemaal geen idee. Ook de open luchtfilter is enkel toegelaten als hij er van de fabriek af op zit, maar ik ga gewoon doen alsof mijn neus bloedt. :roll:
Ik maak mij meer zorgen over de wielen. Misschien wil ik in het voorjaar nieuwe velgen steken, maar er is maar 1 maat goedgekeurd voor mijn type Mustang en da's de 235/50/18 maar daarin heb je erg weinig keus als het op kwaliteitsrubber aankomt. Nu ja, elk jaar de 4 wielen wisselen is minder ingrijpend dan een uitlaat, dus niet onoverkomelijk.

B.
2007 GT California Special
philip

Bericht door philip »

Blacky schreef:Ik moet pas in September naar de keuring met mijn nieuwe Corsa Extremes. :twisted:
Hier in Belgie letten ze niet zozeer op het geluid, dan wel op de diameter.
Het voordeel is dan weer dat er voor elk model auto andere regeltjes zijn, en dat er maar weinig keurders op de hoogte zijn van de uitlaatdiameter van de Mustang. Naar het schijnt zou je wel een soort nota op je keuringsbewijs kunnen krijgen ivm tuning, maar daarvan heb ik helemaal geen idee. Ook de open luchtfilter is enkel toegelaten als hij er van de fabriek af op zit, maar ik ga gewoon doen alsof mijn neus bloedt. :roll:
Ik maak mij meer zorgen over de wielen. Misschien wil ik in het voorjaar nieuwe velgen steken, maar er is maar 1 maat goedgekeurd voor mijn type Mustang en da's de 235/50/18 maar daarin heb je erg weinig keus als het op kwaliteitsrubber aankomt. Nu ja, elk jaar de 4 wielen wisselen is minder ingrijpend dan een uitlaat, dus niet onoverkomelijk.

B.
Tjiens, bij mij waren het 235/55R17 die er moesten opstaan. Heb geen enkel probleem gehad met mijn 19 duimers nu. Had je nu ook 17 nodig gehad mocht je de mijne lenen want heb ze wel liggen :?
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
MARIN

Bericht door MARIN »

blacky
ben naar de keuring geweest met mijn nieuwe 20 DUIM VELGEN
voor ik binnen reed ben ik bij de keuringschef binnengegaan met de vraag of 20 INCH MOCHT
hij keek op een tabel op zijn pc en als de hoogte van je band en je velg overeen komen met de origine
heb je geen problemen
in mijn koffer had ik een dotz velg met band liggen ( zelfde velg als philip) maar 18 DUIM
MET DEZE MAG IK ook GAAN KEUREN ZONDER PROBLEEM
heb wel een tuning rapport gekregen met maat van velg erop, als je volgend jaar terug gaat met bv 18 DUIM
veranderen ze juist je tuning verslag zei hij
had het ook erger verwacht want het was ook de eerste keer ik er mee naar de keuring ging
verder was alles in orde , zelfs geen refectoren op achterlichten geplaats
grt, hopelijk bij u hetzelfde
nothing moves like a mustang gt
save america's mustang

mustang gt 2005
corvette stingray 1977
67mustangcabrio

Bericht door 67mustangcabrio »

Rijd al bijna 3 jaar rond met een aantal aanpassingen en de APK doet hiero niet moeilijk :wink:
Ook geen problemen met rubbers /waterafvoer ed :mrgreen:
Titanium gray 67er Ford Mustang Cabrio (302 V8.)
Black Chevrolet Pickup C20 1966 (350 V8)
Black Dodge RAM 5,7HEMI sport single cab
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

terwijl je toch ook vlakbij Belgie zit, haha

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Mack
Super User

Bericht door Mack »

67mustangcabrio schreef:Rijd al bijna 3 jaar rond met een aantal aanpassingen en de APK doet hiero niet moeilijk :wink:
Ook geen problemen met rubbers /waterafvoer ed :mrgreen:
Ook geen problemen met je sequential taillights?
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
keesie25

Bericht door keesie25 »

Zojuist de brief van CVOM ontvangen n.a.v. mijn protest tegen de raamfolie, waarmee de auto door de RDW is goedgekeurd. Men is niet ontvankelijk voor mijn argumenten, en ik moet de boete betalen. Er wordt werkelijk NERGENS op ingegaan, ook niet op het 'feit' dat de RDW op hun site zegt dat er wel degelijk een keuringsrapport gemaakt is, en dat o.a. gekeurd wordt op VEILIGHEID....Voor mij is duidelijk dat de RDW op hun site dus.....liegt!

"Belangrijkste" zin in het CVOM-verhaal is: "De officier kent doorslaggevende betekenis toe aan de waarneming van de verbalisant" en "alles overwegende verklaart Justitie het beroep ongegrond".
Nergens wordt gerefereerd naar mijn aangeven dat er wettelijk een RDW-rapport zou moeten zijn, waarover ik geen beschikking heb, noch dat ik dat zou kunnen krijgen van de RDW, eventueel tegen betaling.

Ik stel dus dat je bij aanhouding aan de goden bent overgeleverd, en voor ALLES een bekeuring kunt krijgen. Het tegendeel valt alleen te bewijzen met een keuringsrapport van RDW, dat dus NIET bestaat.
fuel66

Bericht door fuel66 »

Tsja en de man met de pet :cop: maar geloven op zijn blauwe ogen :roll:

Ach ze zijn jaren terug al van het voetstuk gevallen, dus liegen en bedriegen is helaas ook daar niet meer vreemd te noemen.
Je beste vrind....yeah right.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
67mustangcabrio

Bericht door 67mustangcabrio »

Tja nedelandse justitie doet er alles voor om geld in het laatje te krijgen
Kreeg afgelopen week een bekeuring thuis €166,00 euro voor door het rode licht rijden in Amersfoort :shock:
Nu blijkt dat men een typfoutje had gemaakt van het kenteken :?
Je zou toch maar domweg betaald hebben !!!!! :twisted: = :cop:

PS :ja Mack ook geen problemen met sequential taillights :wink:
Frans
Titanium gray 67er Ford Mustang Cabrio (302 V8.)
Black Chevrolet Pickup C20 1966 (350 V8)
Black Dodge RAM 5,7HEMI sport single cab
keesie25

Bericht door keesie25 »

En dan nu weer het volgende probleempje. Maandag moest mijn GT dus voor de eerste keer APK worden gekeurd. Ik besloot trouwens ook maar direct de Xenon verlichting te laten vervangen door gewoon halogeen. Dat spaart in ieder geval een boete (lees eerder verslag) in de toekomst uit. Vaak moet de complete lichtunit vervangen worden maar dat viel deze keer mee: lampen er uit en andere er in, en de Xenon-installatie laat ik gewoon zitten.
Tja, bij de APK werd dus speling in het linker voorwiel geconstateerd: er moet een wiellager worden vervangen. Dan wordt de auto dus niet (goed)gekeurd. Lager besteld, en voor de volgende dag beloofd door de leverancier, maar dat duurde dus twee dagen langer......en vandaag was hij er dus...uiteraard (zou ik bijna zeggen) was het de verkeerde maat. De leverancier gebeld die zei dat het dan een grotere moest zijn......waarop de garage de zaak maar eens ging opmeten.......waarop de conclusie kwam dat er nog een GROTER lager in moest.....en dat ligt niet op voorraad.

Uiteindelijk het lager besteld via ee ndepot in Duitsland, en de garage 'beloofde' dat het lager maandag a.s binnen is. Ik maak dus nu kans op een boete omdat de auto niet APK gekeurd is.........bidden maar.
Laatst gewijzigd door keesie25 op za 29 jan, 2011 12:33, 2 keer totaal gewijzigd.
grandmaster n

Bericht door grandmaster n »

Duurt wel ff voor je een bekeuring binnen krijgt. Bij mij pas na drie maanden....

gr
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Zorg dat je kunt bewijzen dat je op onderdelen wacht.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”