renstal uitgebreid, nieuwe job, hulp gevraagd

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

niets mooier dan een roest-bruine Mustang II :smt040
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
De Mustang

Bericht door De Mustang »

Tja, het IItje......

Weet je, het II-tje is eigenlijk het gevolg van alle wisselende contacten die ik, als oer-mustang, in de mid-seventies heb gehad. Met mijn koppen vol met vage stimulerende middeltjes leek alles mooi. :smt033

In een van de zeldzame heldere momenten, heb ik destijd er bewust voor gekozen om de II niet zelf zonder dak te maken, ervan uitgaande dat men er toch niet in gezien wilde worden. Al met al is het natuurlijk niet een creatie waar ik openlijk trots op ben, maar het blijft wel mijn (bastaard-)kindje. En mijn kinderen zijn wel Mustangs, hè! Dus vraag ik jullie allemaal om wat meer respect voor mijn II-tjes. (Al verwacht ik niet van jullie allen om dit respect ook te uiten. Je onthouden van disrespect is eigenlijk al voldoende...... en ach...... af en toe een flauwe grap is ook wel leuk)

Ondanks de enigszins ongelukkige creatie van de II, doet het me toch toch deugd om te zien dat er nu, zeg maar 30 jaar na dato, toch een handje vol mensen is die de II koestert.

Respect aan allen die de II respecteren! En nog meer respect voor degenen die hem verzagen, om er iets mooiers van te maken dan ik destijds kon.

Your faithfully,

De Mustang
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ando »

Misschien kun je zelf de radiateur wel gebruiken Harry.. of zit-ie ook dicht?
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

geen idee, Ando, ben gister de hele dag bezig geweest van 8 tot 7 om het interieur eruit te slopen en wat motor dingetjes. het viel me op dat de II op meerdere plekken gaar is, zoals de rand onder de chroomstrip bij de achterruit en wat andere plekken. waarom de motor niet loopt, weet ik niet, maar wsl is het achterwege zijn van een contactsleutel wel de oorzaak. dit is trouwens een andere radiateur, want het gaat om een 6-cilinder. de deurpanelen mogen wat mij betreft naar Kors. zij zijn er, denk ik, later ingezet, want ze passen niet bij het interieur en dat geldt ook voor de stoelen en bank. de hele fold-down rear seat ligt eruit, de quarter windows, remvloeistof bakje, motorkap is eraf, inclusief het slot, de binnenspiegel, de top van het dashboard, de raamstijlbekleding, de quarterpanels, de hoedenplank, de linkerdeur ligt er bijna af (nog een schroef te gaan), bijna alle veiligheidsgordels, plus oprolautomaatbakje zijn verwijderd, de achterlichten en de koplampen, de kickpanels en de kick plates met Ford-logo, de fan shroud.

ditmaal lag een stukje build sheet voor de achterbank aan de bestuurderskant, maar daar was helaas niet veel meer van over.
al met al was het een leerzaam dagje. je weet precies hoe een II in elkaar steekt: en eigenlijk is dat wat we al weten bij oude amerikanen: heel simpel.

zaterdag gaan de voorstoelen eruit, de middenconsole en hopelijk ook het tapijt. opvallend is dat de bodemplaat nog goed is. even denken wat ik daarmee doe. moet ook nog uitzoeken hoe de kofferklep vast zit, want dat snap ik nog steeds niet. wellicht gaan de voorschermen er zaterdag ook af.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Mustang-76
Contacteer:

Bericht door Mustang-76 »

@ Harry

- Is me dat weer even leesvoer :shock:

- Ondanks het feit dat alles weer eens ff flink wordt afgezeken door de I-Drivers :evil: ,
en ik waarschijnlijk een slag minder II fanatiek ben als jij Harry.
Zijn deze beelden van een zwaar verwaarloosde II toch wel tranen trekkers voor me :cry:
(maar zelfs geroest en gerot, blijft een II nog mooi)

- Wat betreft de woodgrain doorpannels met rennend paardje,
die heb ik bij mijn Ghia ook alleen op de portieren
(dus denk dat achter op de quarterpannels ook weer een extraatje was....en het geheel dus wel klopt)

- Indien je zelf geen plannen heb met het dashboard-Mustang embleem,
wil ik die graag van je overnemen !!! :P
(met de al besproken en geregelde scherm eblemen) Ik hoor het graag even van je !

- Zoals ik je al heb uitgelegt is echte hulp bieden voor mij erg moeilijk
te realiseren (i.v.m. met een eigen bedrijfje, wat 6 dagen in de week door gaat)
Maar probeer zeker za. 25 aug langs te komen ! (het adres in Hillegom krijg ik nog wel ff van je)

Groetjes, Henny
Tijdelijk op zoek naar:
Mustang III V8 op LPG of andere Amerikaan V8 op LPG

[url=http://picasaweb.google.nl/MustangV8power/][b][u]Foto's[/u][/b] van mijn (ex) Mustang II Ghia V8[/url]
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

als die deurpanelen erin horen, waarom hebben de quarterpanels dan geen nephout? bij mijn SG is dat namelijk wel het geval. vreemd... het dashboard gaat alleen weg met embleem en al, want anders blijven er II gaatjes over...

harry
Mustang-76
Contacteer:

Als ik ooit meer info kan bemachtigen, wat betreft wel of niet woodgrain op de quarterpannels.....dan ben jij de eerste die ik het zal laten weten.

wat betreft dashboard-embleem.....zit volgens mij NIET pen pennetjes achter op het embleem.....maar zit geplakt ! dusssss ?
Tijdelijk op zoek naar:

[url=http://picasaweb.google.nl/MustangV8power/][b][u]Foto's[/u][/b] van mijn (ex) Mustang II Ghia V8[/url]
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

dan nog kan je het nephout beschadigen bij het loshalen. dit ornament hoort bij dit dashboard en ik wil het er liever op laten zitten. maar kom gerust eens kijken.

@Ronald: bedankt voor je compliment, ik zal hem aan de T5 II doorgeven!

harry
mach 351

Bericht door mach 351 »

Hey Harry

Veel succes met de sloop.Ik heb ook nog steeds spulletjes liggen van de groene en gele II.

greets Helmuth
70 ranchero 302-v-8

www.antwerpmustang.be
Mustang-76
Contacteer:

@ Helmuth

Als je nog spullen van een II heb !
Toevallig ook een origineel 3 spaaks stuur van de II ?

Hoor het wel.

Gr. Henny
Tijdelijk op zoek naar:

mach 351

Bericht door mach 351 »

@Henny

Spijtig ,geen 3 spaaks stuurwiel,enkel nog een blauw echt leder stuur.

Helmuth
70 ranchero 302-v-8

www.antwerpmustang.be
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

nou ik heb vorige week eens een driespaker op een origineel stuur gelegd en er was geen verschil in grootte. dat stuur lag bij Ford JW en het was incompleet overigens,

harry
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”