Pagina 2 van 3
Geplaatst: do 24 jun, 2010 17:34
door Cobra302
ps , zit je gehele swaybar niet te ver naar achteren gemonteerd? of naar voren? welke kant stonden je endlinks ook alweer op?
psps, ik hoorde dat je een hotrod ging bouwen? ik heb nog een MII rack/pinion liggen, ideaal voor zoiets, nagelnieuw en manueel... back ontopic
Geplaatst: do 24 jun, 2010 18:04
door Dakloos
Rijdt tie goed? Stuurt tie goed? Als beide vragen met ja beantwoord kunnen worden zou ik het lekker laten zitten

.
Geplaatst: do 24 jun, 2010 20:50
door Bartmann
@ Cobra
Die snap ik helemaal.
Dat je lca niet veranderd door de shelby drop, snap ik ook.
Als voorbeeld, als mn originele caster +1° positief was, en ik doe vervolgens de shelby drop, en laat de caster weer op +1° graad positief zetten, dan staat mn lca "aan de balljoint kant" toch wat meer naar voren, aangezien de shelby drop bij een '68 er voor zorgt dat de uca 1 inch naar beneden en iets naar voren gezet wordt.
Mijn swaybar zit en zat zover mogelijk naar voren. Hier zit zeker weten geen verschil in t.o.v. voor de verbouwing.
@ Peter
Swaybar kan inderdaad ietsje verschuiven dankzij de sleufgaten in de ophangbeugels, maar die zit en zat al zover mogelijk naar voren.
Uitlijngegevens zijn wel anders als dat ze waren, DENK ik (aangezien ik geen specs heb van voor de verbouwing).
Als ik de shopmanual er bij pak, lees ik -3/4° tot +1 1/4° caster.
Als ik de uitlijn specs erbij pak, staat het nu op +3 1/4° caster.
Dat is dus wel een paar graden meer als dat het was.
@ Dakloos
Hij rijdt goed en stuurt goed, maar laten zoals het is, dat zou een concessie zijn, en daar doen we niet aan.. het moet goed zijn.
Sterker nog, als de endlinks afbreken ipv buigen, zijn we de sjaak...
@ Peter
Terugbouwen zat ik ook te denken, om vergelijkingsmateriaal te hebben.
Ik moet me dan wel afvragen wat de uitlijnspecs moeten zijn, maar als ik daar voor standaard specs ga, dan weet ik dus nu al, dat dat een paar graden scheelt met de huidige specs.
@ Mezelf
- Zojuist uitgesloten: de nieuwe lca, uca en strutrods hebben exact dezelfde afmetingen als de originele.
Als ik (en de vriend) er dit weekend tijd voor kan maken, komt er een vriend langs die jaren in de uitlijning heeft gezeten, en geholpen heeft met de huidige uitlijning, om zaken uit te kunnen sluiten.
We blijven bezig!
Geplaatst: do 24 jun, 2010 20:59
door Dakloos
Bartmann schreef:@ Dakloos
Hij rijdt goed en stuurt goed, maar laten zoals het is, dat zou een concessie zijn, en daar doen we niet aan.. het moet goed zijn.
Sterker nog, als de endlinks afbreken ipv buigen, zijn we de sjaak...
Daar moet ik je ook weer gelijk in geven

.
Geplaatst: do 24 jun, 2010 23:21
door 351-V8-power
aangezien de shelby drop bij een '68 er voor zorgt dat de uca 1 inch naar beneden en iets naar voren gezet wordt.
Heb je links en rechts niet verwisseld? Is het anders niet zo dat de controlarm juist meer naar achteren komt te staan...........
Geplaatst: do 24 jun, 2010 23:46
door Bartmann
De gaten gaan allebei even veel naar beneden, en naar wat ik gezien heb, toch echt wat naar voren:
Zo zien ze er bij mij uit:
(dit is de passagierskant!)

Geplaatst: vr 25 jun, 2010 05:49
door Mustang24
Verkeerde mal gebruikt ?
Er zit verschil in de SB tussen een 65/66 en 67/68 !

Geplaatst: vr 25 jun, 2010 07:33
door Bartmann
Ik begrijp dat er inderdaad verschil is tussen de jaren.
Zoals je kunt zien op de foto van mijn situatie zijn de gaten iets naar voren en naar beneden gegaan. (foto is van de passagierskant, dus voorkant van de auto is rechts vna de foto).
Naar mijn idee heb ik dus wel de goede mal gebruikt....
Geplaatst: vr 25 jun, 2010 07:39
door Mustang68
@ Emiel je kunt in het eerste bericht lezen dat het om een '68 gaat
Ik heb ook de shelby drop gedaan en heb de (standaard) swaybar naar voren gezet om de endlinks recht te krijgen. Niet omdat het direct problemen gaf maar omdat alles recht en haaks staat de werking beter is doordat de krachten beter worden over gebracht.
BTW als je swaybar gaat verhitten kun je hem volgens mij net zogoed gelijk weggooien want dan veert hij niet meer.
Jacco
Geplaatst: vr 25 jun, 2010 08:05
door 351-V8-power
Bartmann schreef:Ik begrijp dat er inderdaad verschil is tussen de jaren.
Zoals je kunt zien op de foto van mijn situatie zijn de gaten iets naar voren en naar beneden gegaan. (foto is van de passagierskant, dus voorkant van de auto is rechts vna de foto).
Naar mijn idee heb ik dus wel de goede mal gebruikt....
dan zitten de gaten idd goed. Zoals je ziet proberen we aan alle kanten mee te denken
Geplaatst: vr 25 jun, 2010 10:56
door Bartmann
Mustang68 schreef:@ Emiel je kunt in het eerste bericht lezen dat het om een '68 gaat
Ik heb ook de shelby drop gedaan en heb de (standaard) swaybar naar voren gezet om de endlinks recht te krijgen.
Jacco
Dat klinkt als interesting info!
Kun je misschien wat preciezer toelichten wat je met "naar voren gezet" bedoelt?
@ 351-V8-power:
Ja, ik ben ook zeerzeker blij dat we als groep tot een oplossing proberen te komen

Of het nu iets is wat ik fout gedaan heb, of juist een negtief gevolg is van de drop, we komen er vast wel uit!
Geplaatst: za 26 jun, 2010 23:00
door Bartmann
De uitlijnspecialist laat nog even op zich wachten, die komen komende week een avondje langs.
Ik had de persoon achter
http://dazed.home.bresnan.net/drop ook maar eens het verhaal ge-emailed, je weet maar nooit...
Intussen interessant antwoord gekregen:
Quote:
I do however have a couple of solutions. The first would be to reduce caster, of course that will also reduce handling. A better option would be to put a couple of shims behind the front UCA bolt on both sides, then have it realigned. this will allow you to maintain the amount of caster you have but not pull the LCA so far forward because some of the caster was added by the shims. Another option would be to move the sway bar forward, if there is room. I am not as familiar with the 68 Mustang so I do not know if this is a viable option or not. please let me know if I can help further.
Mijn geheugen zegt me dat je alleen maar shims hoort te gebruiken bij 65/66?
En is het dan ook "uit den boze" om bij een 68'er, die adjustable strutrods heeft, shims te gebruiken?
Geplaatst: za 26 jun, 2010 23:30
door 351-V8-power
Als je al zo ver bent dat je met plaatjes tussen de UCA moet gaan werken zou ik gaan sparen voor:
gr Ed
Geplaatst: za 26 jun, 2010 23:34
door 66hipowannebee
Mustang68 schreef:
BTW als je swaybar gaat verhitten kun je hem volgens mij net zogoed gelijk weggooien want dan veert hij niet meer.
Jacco
natuurlijk moet je niet ergens halverwege je swaybar gaan stoken
maar ik heb de eindogen wel eens iets verder omgezet,dit doet echt niets af aan de werking van de swaybar.
Tonie
Geplaatst: zo 27 jun, 2010 10:36
door Cobra302
swaybars worden fabrieksmatig toch ook warm gevormd...
zolang je ze juist verhit en geen overmatige vormen gaat aanbrengen valt het allemaal mee.
en buiten dat, mocht hij knappen, of een endlink, dan valt dat allemaal reuze mee ,kans is dat je dit niet eens gelijk merkt..
of ga je in fullattack mode met 200mph+ en met 2G door elke bocht??
een afgebroken endlink heb ik zelf al eens meegemaakt, in een bocht,.. je hebt gewoon ineens wat meer bodyroll, meer niet
