Uitlaat-vraag

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Dieselhead

Re: Uitlaat-vraag

Bericht door Dieselhead »

Denk dat de sites van de overheid nog niet zijn bijgewerkt met de nieuwe regels. Maar wat Paulus zegt klopt. Onder 95db blijven is het advies
Wouter

Bericht door Wouter »

saf1908 schreef: Het is dus wel serieus, maar misschien red ik het dus niet met de eindstukken alleen.
Het zou wel eens meer verschil kunnen maken dan je zo zou verwachten. De ruimte onder de auto kan een soort van hoorn (impedantie aanpassing) of klankkast werking hebben en daarmee de efficiëntie van de geluidsoverdracht van de uitlaat naar de omgeving verhogen. Zeker bij lage frequenties. En voor het geluid in de auto gaat het zeker een stuk schelen.
1967 restomod
bodemloze put == eindeloos plezier
saf1908

Bericht door saf1908 »

Wouter schreef:
saf1908 schreef: Het is dus wel serieus, maar misschien red ik het dus niet met de eindstukken alleen.
Het zou wel eens meer verschil kunnen maken dan je zo zou verwachten. De ruimte onder de auto kan een soort van hoorn (impedantie aanpassing) of klankkast werking hebben en daarmee de efficiëntie van de geluidsoverdracht van de uitlaat naar de omgeving verhogen. Zeker bij lage frequenties. En voor het geluid in de auto gaat het zeker een stuk schelen.
Je verwoordt het helemaal goed, want het is vooral bij lage frequenties irritant. En vooral als je zelf in de auto zit.
Als iemand anders erin wegrijdt vind ik het eigenlijk wel weer goed klinken. :mrgreen:

Dan ga ik me maar eens oriënteren om zo'n 'tailpipe' te laten installeren.

Wat was er origineel voor een 1966 Mustang Coupe?

Afbeelding

of

Afbeelding
1966 Mustang Fastback
Mitch

Bericht door Mitch »

saf1908 schreef:
Wouter schreef:
Je verwoordt het helemaal goed, want het is vooral bij lage frequenties irritant. En vooral als je zelf in de auto zit.
Als iemand anders erin wegrijdt vind ik het eigenlijk wel weer goed klinken. :mrgreen:

Dan ga ik me maar eens oriënteren om zo'n 'tailpipe' te laten installeren.

Wat was er origineel voor een 1966 Mustang Coupe?

Afbeelding

of

Afbeelding
bovenste foto is een GT uitvoering. Onder is standaard.

Dus ligt eraan wat jij mooi vind en of het origineel moet zijn. Ik denk dat je nu standaard heb aangezien je niet met open gaten in de valance gaat rijden als je voor de achteras je pijp heb zitten.

Dus andere pijpen kopen, tips hanger kit en valance en spuiten en klaar!

of side exhaust. Trans am style zeg maar. Persoonlijk vind ik dat ook gaaf.

Gr.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
saf1908

Bericht door saf1908 »

Mitch schreef:
bovenste foto is een GT uitvoering. Onder is standaard.

Dus ligt eraan wat jij mooi vind en of het origineel moet zijn. Ik denk dat je nu standaard heb aangezien je niet met open gaten in de valance gaat rijden als je voor de achteras je pijp heb zitten.

Dus andere pijpen kopen, tips hanger kit en valance en spuiten en klaar!

of side exhaust. Trans am style zeg maar. Persoonlijk vind ik dat ook gaaf.

Gr.mitch
De GT-uitvoering vind ik wel fraai. Is het gebruikelijk om dan zelf in de rear valance te gaan boren?
Ik zie dat een nieuwe rear valance maar € 70,- kost bij Adams, dat is ook de wereld niet. Moet het nog wel gespoten geworden.
1966 Mustang Fastback
Mitch

Bericht door Mitch »

Neuh ik zou niet boren gewoon nieuwe kopen en spuiten.

Je moet dan wel de GT uitlaten kopen heh anders kloppen ze niet. Die bocht is anders.

GT vind ook fraaier. .

Succes Gr. Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
richard66coupe

Bericht door richard66coupe »

Ik heb ook een tijd last gehad van zo'n dreun geluid bij rustig rijden. Echt zo'n dreun waarbij je de roffel niet meer hoort en gewoon irritant.
Dit had ik bij een standaard uitlaat systeem met IMCO turbo mufflers. Ik dacht dat het opgelost zou zijn met een paar extra resonantie(Simons) dempers ter hoogte van de tank maar niets was minder waar, de dreun bleef hetzelfde en had nu helemaal geen roffel meer(de felheid was er helemaal uit bij gas geven). Toen ben ik gaan experimenteren door er maar eens een stuk pijp door heen te slaan en zodoende wat te vernauwen en dit was precies genoeg. Als je een tussendemper overweegt zou ik even goed informeren wat voor type of inderdaad naar EPS. Een resonantie demper dempt de hoge tonen en een schottendemper dempt de lage tonen is mijn ervaring.
mustang66coupe

Bericht door mustang66coupe »

saf1908 schreef:
Mitch schreef:
De GT-uitvoering vind ik wel fraai. Is het gebruikelijk om dan zelf in de rear valance te gaan boren?
Ik zie dat een nieuwe rear valance maar € 70,- kost bij Adams, dat is ook de wereld niet. Moet het nog wel gespoten geworden.
Ik heb bij de vorige mustang de gaten zelf erin gemaakt. Wel nadat ik een mal had gemaakt van een rear Valance met GT gaten zodat de gaten op dezelfde plek zaten en even groot. Hoefde ik dus niet te spuiten. Is dus echt wel te doen.
Toen de rear Valance met GT gaten gewoon weer verkocht :mrgreen:
66 coupe aut. V8 in progress
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”