gt start niet meer

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Migi

Re: gt start niet meer

Bericht door Migi »

Nou vandaag de nieuwe sending unit zo even aan gesloten
en meter gaf alles goed aan, vlotter maar beneden en meter
gaf halve tank aan, vlotter omhoog, meter gaf vol aan.
Dus unit uit gewisseld, staat verdorie weer op 3/4 de meter.
Ik dacht tank hem even af, klik klik klik, vol.
Was maar 8,5l , maar meter staat nog steeds op
3/4🤬zucht.
Even uit gelezen met m’n kastje geeft ie p1235 code aan.
Pff zucht, ik kan ook nergens vinden om te kijken of
de unit er verkeerd in zit.

Iemand een foto van hoe die pomp er bij jullie in zit?
keesie25

Bericht door keesie25 »

Dat is werkelijk een gebed zonder end, hoop voor je dat het eens goed komt. Ik ben hierin geen techneut, maar.......al doende leert men.
Ik heb dit probleem niet gehad met mijn 2014 GT, ga het dus ook niet 'veroorzaken', maar kan je misschien wel een paar tips geven.

Maak foto's van iedere keer als je iets demonteert, dan kun je daar altijd op terug vallen. e ;'s s

Ik heb ook nog een Harley Davidson, en de tankmeter op het dashboard gaf op een gegeven moment halfvol aan terwijl de tank vol zat. Na een paar ritten bleef hij op 'leeg' staan, en hij zat echt vol. Tja, de motor wegbrengen, en laten repareren.....? Eerst maar op Youtube gekeken, en er waren mensen met hetzelfde probleem. Zelf gedaan dus, want ik wist niet echt wat er kapot was, en wat ik moest bestellen. Stel dat er alleen een draad los zit?
goed, de fuel sensor unit liet zich makkelijk demonteren . Dat is bij ieder motor-aangedreven voertuig natuurlijk ongeveer hetzelfde: een stroom- en aardedraad zijn verbonden met de unit. Haal deze los en verbind ze met elkaar. Contact aan en dan moet de dashboard meter al op vol komen te staan. En dat betekent dat de sender unit kapot is ne ik niet verder hoef te zoeken. Nieuwe gekocht, ingebouwd, en de meter slaat weer uit!

En nu dus de foutcode P1235. Deze foutcode is hetzelfde als bij veel moderne auto's.De brandstofpomp dus. Die pomp heeft dus niets te maken met de eerder genoemde sender unit. Bij mijn Harley moest ik de afdichtingsplaat (die dus OP de tank wordt vastgezet) verdraaien t.o.v. het deel (verbindingsstang, sender en vlotterstang+vlotter) dat IN de tank zit. Daardoor krijgt de vlotter een iets andere stand en heb je kans dat hij vrij loopt. In jouw geval gaat de meter maar tot 3/4 vol, dus als de tank wel vol zit, loop de vlotter bovenin dus ergens tegen aan.

Dan verder met de brandstofpomp. Tja, de foutcode is er, dus als je dat systeem mag geloven, is deze kapot. Na al die kilometers die er op zitten misschien niet verwonderlijk. Ik lees her en der dat een gemiddelde pomp zo'n 100 euro kost.........

en nadat ik die bericht geplaatst had nog even verder gegoogeld. Dat is toch wel schrikken. Complete puzzel, de prijzen lopen uiteen van 100 tot 1500 euro.
Migi

Bericht door Migi »

Bedankt voor je reactie en mee denken, ik heb een paar weken terug de sending unit
(dus achter bijrijders stoel) maar toch vervangen had hem toch.
Niet dat ik verschil merkte met verwisselen, ik had nog even geprobeert met de unit
uit de tank en ook bij de oude reageerde de meter correct zoals het hoorde.
Dus vlotter omhoog, meter gaf vol aan, vlotter omlaag , meter ging maar tot de helft.

Maar goed, die toch maar vewisseld en in eeste instantie leek alles oke, geen rare dingen.
En dus afwachten of de meter goed zou zakken, met stationare lopen geen rare dingen.

Tot dat ik een stukje ging rijden...., in eens lag de meter dood in de linker hoek en
leek of in tegenstelling tot normale verlichting alles alleen in de brandstof meter
rood verlicht werdt.
Dus zo iets van :censored: :censored: , toen dacht ik nou ja dan zal wel de stappenmotor
achter brandstof instrumenenten paneel zijn, schijnt dat die ook nog wel een kaduuk wilen
gaan.

Maar goed, paar dagen later de wagen gepakt en.... meter functioneerde weer "normaal"
nu is het afwachten of het probleem is op gelost.
Ik rijd niet zo heel veel in de wagen, omdat ik niet echt op kon vertrouwen dat ie me van punt
a naar b zou brengen, ik heb geen zin om ergens stil te moeten komen staan als ik een afspraak heb.

Dus tijd zal uitwijzen
sjirafje
Contacteer:

Bericht door sjirafje »

Is er misschien een massaverbinding van je instrumentenpaneel niet helemaal goed?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
BadBert
Contacteer:

Bericht door BadBert »

sjirafje schreef: di 15 jul, 2025 11:42 Is er misschien een massaverbinding van je instrumentenpaneel niet helemaal goed?
dat lijkt mij ook, of een kortsluiting waardoor er op het moment dat de sending unit in de tank zit, er een foute spanning op komt die het signaal verstoort.
-=Topless, that's how we role=-
Migi

Bericht door Migi »

yep en het was weer feest, stuk gereden en der meter zakte mooi.
Een paar keer even lekker pinnen, tot dat ik thuis kwam en meter lag weer in de hoek lag.

Vandaag de sct er maar weer bij gepakt, eerst op contact en de meter liep weer mooi
op tot na enkele seconde weer mooi terug te lopen

DTC's
P0463
P1000
P1237

en in de dispay , fuel level low dte fli data error

zucht wordt er onderhand wel een beetje moe van, iemand hier nog suggestie's.
Ik wil er onderhand weer van genieten, ik zit hier thuis ook in de verbouwing, dus
heb er eigenlijk gaan tijd voor.
Misschien dan toch die stappenmotor achter instrumenten paneel?!

Dat wordt weer na meten en dan pomp en de seeding unit checken
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”