differentieel installeren... waar?

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

StangJay
Contacteer:

Bericht door StangJay »

Ik weet 't.. ik weet 't...
Ik stort me er ook niet zomaar blind in. Ik loop ook al wat jaartjes mee op allerlei forums en weet wat er allemaal bij komt kijken. Daarom wilde ik er eerst ook niet aan beginnen. Ik zat eerst te denken aan P&P cilinderkoppen, intakes en een andere nokkenas. Maar de supercharger blijft toch lokken. Het zou toch niet al te gevaarlijk moeten zijn, mits je het niet te gek maakt natuurlijk. De stock koppen zouden het goed moeten houden tot een druk van max. 10lbs geloof ik. De V1 Vortech die ik wil kopen loopt standaard 8lbs, dus dit zou geen problemen moeten geven.

Dit is hoe mijn setup er uit zou komen te zien:

- 3.73 gears met T-lock (ligt al zeker een jaar op de plank :sadblinky: )
- GT dubbele uitlaat (vervuilt nu nog mijn huiskamer :ashamed: )
- 42# injectors
- 80 mm maf (dus Robert, als je een maf kwijt wilt?!?!?!)
- 310 lph brandstofpomp
- Vortech V1 supercharger
- SCT chip

De chip laat ik tunen door Justin van VPM in Amerika. Hij heeft echt rete veel ervaring met die dingen en hoor alleen maar enthousiaste verhalen.
Volgens mij is mijn torque converter ook aan vervanging toe aangezien ik af en toe wat probleempjes heb die daarop duiden, dus wilde ik die eigenlijk ook maar meteen vervangen door een high stall converter. En ik wil een nog Trango HD2 shift kit installeren. Nou... als die mustang dan nog geen beest wordt dan weet ik het niet hoor :mrhappy:
1999 3.8 V6 aut
http://www.skincraftz.nl
Mods: Too many to mention ;-)
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

injectors moet je denk ik niet te groot gaan en ik denk met een 77mm maf dat je ook ruimv voldoende hebt.
zelfs je stock fuelpump moet het wel bij kunnen houden denk ik.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
StangJay
Contacteer:

Bericht door StangJay »

De stock fuelpump levert niet genoeg brandstof. 300-310lph lijkt misschien wel een enorme stap vooruit van de 190lph die er standaard in zit.... maar dat valt reuze mee. En je kan beter teveel dan te weinig tot je beschikking hebben :mrhappy:
Wat de injectors betreft heb je wel een beetje gelijk... ik zal lang niet genoeg boost maken om echt 42# nodig te hebben. Voor de vortech zou 30# toch wel het absolute minimum zijn. Ik zou ook de 39# uit een cobra kunnen nemen. Die zijn ook wel een stuk goedkoper... hmm.. denken we nog ff overna. Wat de maf betreft... 70 mm is het minimum, 90 mm het maximum.... ik ga er (zoals zo velen met mij) gewoon tussen in zitten.

Wat het is... de meeste jongens in amerika hebben deze combinatie en die schijnt zich toch aardig bewezen te hebben op de 99+ V6.

gr,

Jeroen
1999 3.8 V6 aut
R.ST
Contacteer:

Bericht door R.ST »

StangJay schreef:Ik weet 't.. ik weet 't...
Ik stort me er ook niet zomaar blind in. Ik loop ook al wat jaartjes mee op allerlei forums en weet wat er allemaal bij komt kijken. Daarom wilde ik er eerst ook niet aan beginnen. Ik zat eerst te denken aan P&P cilinderkoppen, intakes en een andere nokkenas. Maar de supercharger blijft toch lokken. Het zou toch niet al te gevaarlijk moeten zijn, mits je het niet te gek maakt natuurlijk. De stock koppen zouden het goed moeten houden tot een druk van max. 10lbs geloof ik. De V1 Vortech die ik wil kopen loopt standaard 8lbs, dus dit zou geen problemen moeten geven.

Dit is hoe mijn setup er uit zou komen te zien:

- 3.73 gears met T-lock (ligt al zeker een jaar op de plank :sadblinky: )
- GT dubbele uitlaat (vervuilt nu nog mijn huiskamer :ashamed: )
- 42# injectors
- 80 mm maf (dus Robert, als je een maf kwijt wilt?!?!?!)
- 310 lph brandstofpomp
- Vortech V1 supercharger
- SCT chip

De chip laat ik tunen door Justin van VPM in Amerika. Hij heeft echt rete veel ervaring met die dingen en hoor alleen maar enthousiaste verhalen.
Volgens mij is mijn torque converter ook aan vervanging toe aangezien ik af en toe wat probleempjes heb die daarop duiden, dus wilde ik die eigenlijk ook maar meteen vervangen door een high stall converter. En ik wil een nog Trango HD2 shift kit installeren. Nou... als die mustang dan nog geen beest wordt dan weet ik het niet hoor :mrhappy:
Hi jeroen

De 80mm maf die ik heb is zgan en komt bij VMP uit florida vandaan Justin dus je weet wat ze daar kosten zonder shipping en tax dus doe maar een bod de fordchip die ik heb liggen is een 4 banks en kan opnieuw gebrand worden zelf zie ik niets in dat heen en weer gestuur maar jij mischien wel

Gr v Robert
1999 Mustang

Convertible -1969 Mustang Mach1 - 2004 Ford Fiesta Futura - 2006 Nissan Navara 4x4 Hardtop
StangJay
Contacteer:

Bericht door StangJay »

Robert,

Ik heb net begrepen dat deze kit compleet met maf komt... weet alleen niet wat voor en in welke staat hij verkeerd, dus mocht ik nog een andere nodig hebben zal ik je zeker ff een berichtje sturen. Wat de chip betreft... jij hebt wel gelijk met dat heen en weer sturen. De kans dat het in 1 keer goed is is wel erg klein, dus ik denk dat ik ipv een chip de xcal2 aanschaf. Daarmee kan je zelf je EEC overschrijven en tunen. Hij wordt geleverd met 2 tunes voor je auto die je indien nodig zelf nog kan bijstellen via een programmaatje op de pc. En Justin is zelfs bereidt om het bestand zelf aan te passen, simpel door het bestand te mailen samen met het resultaat van de dyno run. Het aangepaste bestand wordt dan weer terug gemaild.. ff laden in de xcal2 en de EEC weer overschrijven. Klinkt mij erg goed in de oren :ihearu:

gr,

Jeroen
1999 3.8 V6 aut
R.ST
Contacteer:

Bericht door R.ST »

StangJay schreef:Robert,

Ik heb net begrepen dat deze kit compleet met maf komt... weet alleen niet wat voor en in welke staat hij verkeerd, dus mocht ik nog een andere nodig hebben zal ik je zeker ff een berichtje sturen. Wat de chip betreft... jij hebt wel gelijk met dat heen en weer sturen. De kans dat het in 1 keer goed is is wel erg klein, dus ik denk dat ik ipv een chip de xcal2 aanschaf. Daarmee kan je zelf je EEC overschrijven en tunen. Hij wordt geleverd met 2 tunes voor je auto die je indien nodig zelf nog kan bijstellen via een programmaatje op de pc. En Justin is zelfs bereidt om het bestand zelf aan te passen, simpel door het bestand te mailen samen met het resultaat van de dyno run. Het aangepaste bestand wordt dan weer terug gemaild.. ff laden in de xcal2 en de EEC weer overschrijven. Klinkt mij erg goed in de oren :ihearu:

gr,

Jeroen
Hi Jeroen,

Als je de 80mm maf toch nodig hebt hoor ik het wel
Het klinkt inderdaad goed de service die Justin met Superchips Custom Tuning aanbied ik begrijp dat jij voor een EEC flasher van SCT gaat met 2 custom tunes ik hoop voor je dat het tunen van jou auto van een leien dakje gaat bij mij lukte het dus van geen kant ik ben in het bezit van een SCT Pro-racer package met een chip en een burner en tuning software voor 1 EEC(is beveiligd gaat op EEC nummer) met dit en ook het flash systeem moet je eerst data loggen op de dyno via obd en uitlaat breedband uitlaat sensor test na dat je de data hebt gelogd kan je in het programma wijzigingen aanbrengen dit doe je net zo lang tot het lucht brandstof mengsel de goede waarden aangeeft en de timing ook correct is ons is dit op mijn auto niet gelukt ook met tel / mail hulp van SCT niet
het omslachtige aan dit systeem is dat je steeds div dyno runs moet maken voor data logging en dan offline aanpassingen maken en de EEC opnieuw flashen of de chip burnen en dan maar weer dyno runs maken om te contr of je aanpassingen de goede kant op gaan, het Emerald systeem wat ik nu in mijn wagen heb is een standalone systeem(gelijk aan het FAST systeem) wat vrij programeerbaar is online dus terwijl je staat te rollen op de dyno met belasting kan je direct wijzigingen aanbrengen en het resulaat hier van zien ik gebruik mijn SCT chip/burner/software allen nog voor bv de km teller correctie ivm andere achteras overbrenging en de achterste sensors in de uitlaat uitschakelen ivm zonder cats rijden en de EGR uitschakelen ivm egr shit verwijderen en de auto transmissie sportiver laten shiften enz enz enz dit doe je allemaal met de bijgeleverde SCT software van het Pro - racers pakket

Mischien weer wat wijzer en maak je de goede keus

GR V Robert
1999 Mustang

Convertible -1969 Mustang Mach1 - 2004 Ford Fiesta Futura - 2006 Nissan Navara 4x4 Hardtop
StangJay
Contacteer:

Bericht door StangJay »

hmmm.. zoals jij het vertelt klinkt het toch weer een stuk minder aantrekkelijk :-( Maar ben zeker weer een stuk wijzer geworden.. bedankt.
Gelukkig heb nog ff de tijd om alles op een rijtje te zetten en te kijken hoe ik het allemaal ga oplossen. Eerst mijn uitlaat, gears+T-lock, veren en schokdempers eronder en dan gaan we pas met het vortech projectje beginnen. Ik zal terzijnertijd nog wel af en toe aankloppen voor advies (als het mag?!?!).

gr,

Jeroen
1999 3.8 V6 aut
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

ik heb nu een autologic chip, en ben "bijna" tevreden.
maar het tunen is idd de grootste kopzorg, ik heb ook wel eens zitten denk aan een handheld zoals de sct of een diablo, en ik denk dat het er toch eens van moet komen om de laatste puntjes op de I te zetten.
Ik heb het er zelfs met mijn tuner over gehad om zelf sofware aan te schaffen, realtime date te loggen en daarna met emails de chip te wijzigen waar nodig.
het mooie is dat WOT geen probleem is maar part throttle heeft ie wel eens wat problemen om netjes te lopen, en de andere keer weer niet dus dat is het moeilijke.
mochten jullie doorbraken hebben of goede ervaringen met een handheld hoor ik dat ook graag.
dataloggen kan ik wel, dat is geen probleem, wideband oxygen sensors heb ik ook.

Hennie

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
StangJay
Contacteer:

Bericht door StangJay »

Aha... mental note... "Hennie ook te vriend houden!.. die kan dataloggen en heeft widebands"... haha :mrhappy:
1999 3.8 V6 aut
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”