stralen van onderdelen
Moderator: Shelby GT-H
Re: stralen van onderdelen
Een garagebox ombouwen tot straalcabnine lijkt me een hele mooie optie voor het stralen van een complete body. Maar ik betwijfel of het ook handig is als je kleinere onderdelen wilt stralen. Dan lijkt een kleinere straalcabine waar je zelf buiten staat handiger.428cj schreef:Het idee is om een straalgaragebox te maken
Het idee van een straalbox om een complete body te stralen is wel perfect! Denk dat er genoeg mensen zijn die hun body willen stralen, al zal je ze ook buiten dit forum moeten zoeken. Maar zoals Blizzard al zegt er moet wel een mogelijkheid zijn om er een laagje coating (epoxy) overheen te spuiten anders zit alles (zeker een body) zo weer onder de vlieg roest.
Greetz Marchel
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
zo'n pas gestraalde body kan idd al gaan roesten door aanraking met een hand, vanwege zweet. dus een spuitmogelijkheid zal er wel moeten zijn.
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- robbert.b.
stralen
Ik ga nog even kijken of ik in dezelfde ruimte een kleine straalkast kan zetten voor de kleinere onderdelen. Zo is er de mogelijkheid om alle delen te doen. De grote ruimte is natuurlijk niet alleen geschikt voor bodys maar ook voor bijvoorbeeld voorschermen, deuren, velgen, assen, enz. enz.
da's mooi rené, want als ik het ooit nog een op mijn heupen krijg mijn achteras van de gouwe te slopen kan hij mooi in jouw grote hok gestraaald worden.
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
stralen
ja hoor, ik ga het realiseren. Binnen niet al te lange tijd kan er in de loods gestraald gaan worden. De ruimte was sowieso al bijna klaar maar zal nu als straalcabine dienst gaan doen. Om het geheel te testen zal ik de tuinhekken eerst maar eens doen, jé wat zal mijn vrouw blij zijn. Hierna gaan we beginnen met schermen enzo en wanneer het bevalt kan iedereen komen stralen. Let op de oproep op Marktplaats en het forum.
Dan nog een hoekje er bij om te poedercoaten, en je bent de held van de regio. Ik vind het een heel goed initiatief! Er zijn overal wel doehetzelf garages te vinden maar een plek waar je lekker zelf kan stralen zie ik niet zo 1,2,3.
Als je nog meer aanloop wilt hebben moet je even op het AAP forum een oproepje doen. Daar zijn er ook genoeg geinteresserd denk ik zo.
Als je nog meer aanloop wilt hebben moet je even op het AAP forum een oproepje doen. Daar zijn er ook genoeg geinteresserd denk ik zo.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- ace of spades
- Mustanghenkie
-
PureVision
- Contacteer:
Hier heb ik ook wel interesse in. Zal wel een eindje rijden zijn voor mij maar dat is geen probleem. Heb een volledige body die in juli of augustus gestraald zou moeten worden. Aangezien ik kan stralen maar niet de plaats en het materiaal ervoor heb zou dit een goede oplossing zijn.
1965 Fastback V8
Als iemand wat klein spul moet stralen of iets van aluminium,
kan die het ook bij mij brengen.
Ik heb een straalcabine staan en ik straal met Keramiek.
Dat is net zo fijn als bakmeel, dus totaal geen inslag !!
Ik vraag wel een kleine vergoeding want een 5 kg Keramiek
kost ongeveer € 150,--
kan die het ook bij mij brengen.
Ik heb een straalcabine staan en ik straal met Keramiek.
Dat is net zo fijn als bakmeel, dus totaal geen inslag !!
Ik vraag wel een kleine vergoeding want een 5 kg Keramiek
kost ongeveer € 150,--
Mustang fastback 1967
Ford Transit Custom
Live is to short to drive a European car
Ford Transit Custom
Live is to short to drive a European car
onderdelen of body stralen
Even naar boven halen deze topic, Mustang Henky is alweer lekker bezig en zal diverse delen gaan stralen. Afgelopen zaterdag zijn er spatborden motorkap, deuren en diverse losse onderdelen gestraald. Zaterdag komen er twee containers waar nog makkelijker in gewerkt kan worden gebracht dus de tijd wordt nog beter benut. Zeker in combinatie met de zeer profesionele straalketel, pak, helm e.d.
Heb je nog iets te stralen kom het dan zelf doen, scheelt veel gezeur en geld, we blijven natuurlijk Nederlanders.
Heb je nog iets te stralen kom het dan zelf doen, scheelt veel gezeur en geld, we blijven natuurlijk Nederlanders.