workshop restauratie, de eerste een succes, de tweede ook

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Waar zou jij graag een workshop in willen bijwonen?

Bodywork.
12
27%
Motor e.d.
27
61%
wielophanging e.d.
3
7%
andere.
2
5%

Totaal aantal stemmen: 44

mustman

Bericht door mustman »

Harry moet ik in Den Bosch af gaan halen dus die moet al vroeg uit de veren.
Jan,
Ik kan Harrie best ophalen bij station Den Bosch. Ik rijd er praktisch langs als ik de A59 pak vanuit Maas en Waal. Het is geen punt om te doen. Het wordt wel een ritje in de Peugeot en geen mustang, maar ja... life isn't perfect. :roll:

grtz,
Rob
boerharmse

Bericht door boerharmse »

hallo jongens , 2.5 uur rijden uit het noorden heb ik er wel voor
over .
ik weet zeker dat ik hier veel van opsteek.

en het wordt een zeer gezellige dag en voor de bloemetjes
doe ik natuurlijk altijd mee voor de dames.

helaas nog niet met de Mustang die ligt nog helemaal uitelkaar
Afbeelding
maar dan kan mooi de andere auto's bewonderen

tot 24 mrt 10.00 uur

groet peter
Mach 1 351 c v4 1972
6-banger

Bericht door 6-banger »

@Mustman:dat zou geweldig zijn Rob als jij Harry kan oppikken in Den Bosch.

Ik zal hem daarover even een pb sturen zodat hij dan met jou even tijd en zo kan afspreken.

@Boerharmse:dat is een behoorlijk eindje rijden dan.maar erg leuk om te lezen dat je dat er voor over hebt.

Iedereen die meedoet:ik sta echt te kijken van het enthousiasme zeg!erg leuk en ik ben ervan overtuigd dat het een leuke en gezellige dag gaat worden.

En ach,dat de meesten niet met hun Mustang komen vind ik geen probleem.Zeker als het weer wat minder is dan is het zonde om ermee te rijden en ja,sommigen zijn nog druk doende met hun heilige koe.

Affijn,de spullen liggen te wachten en let's go for it.
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

het zou mooi zijn als iedereen die deelneemt, zijn persoonlijke ervaringen op dit Forum deelt met de anderen. ik denk dat de TMCN-jongens ook over onze schouders meekijken en dat kan geen kwaad voor een vervolg komende winter.

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Blizzard
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Als het mooi weer is dan zal ik met de mustang komen. Ik zal hem vrijdag even nalopen zodat ik ook weet dat ik de volgende dag kan starten. Ik heb er heel veel zin in! nog 2 weken want ik zit bij de tweede groep maar ik ben de nachten aan het aftellen :lol:

Harry ik stuur je even een pb met personalia voor als je de 31ste nog steeds met me mee wil rijden.
"It is easy to kill someone with a slash of a sword. It is hard to be impossible for others to cut down"
- Yagyu Munenori
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

>>Harry ik stuur je even een pb met personalia voor als je de 31ste nog steeds met me mee wil rijden. >>

graag rij ik nog steeds mee, Sjoerd.

Harry
6-banger

Bericht door 6-banger »

Dat idee wat ik had om met zo'n motorblok sluimert nog steeds.

Even afkijken hoe deze 2 dagen gaan uitpakken,maar als blijkt dat ik er zelf ook lol aan heb dan moeten we toch maar eens gaan kijken voor mogelijkheden.
boerharmse

Bericht door boerharmse »

is er nog iemand die ik kan meenemen 24-3 ?

vanaf Emmen /zwolle?

peter
Mach 1 351 c v4 1972
6-banger

Bericht door 6-banger »

Zojuist had ik een pb van iemand die ook nog mee wilde doen a.s zaterdag.
Blijkbaar had die nu pas gelezen dat deze workshop georganiseerd was.

Helaas heb ik die man af moeten zeggen.7 mensen is best een flinke groep in mijn garage,anderzijds vond ik het een beetje sneu,maar het zij zo.

Ook heb ik precies geneog gereedschappen en zo gekocht voor de deelnemers wat dan zou inhouden dat ik op stel en sprong nog voor 1 man moet bijhalen.

Mochten er meer mensen achteraf nog geintreseerd zijn,ik kijk even hoe dit allemaal gaat(is voor mij ook nieuw maar ik heb er alle vertrouwen in) en wie weet organiseer ik dan dit jaar bij voldoende belangstelling nog een keer zo'n dag.

Tja,ik vond het nogmaals een beetje lullig maar de anderen hebben zich allemaal zeer ruim vantevoren opgegeven en deze keer houden we het hierbij.

a.s zaterdag verwacht ik de volgende mensen:

Boerharmse
Mustman
Geert Deelen
Mustanghenkie
Arjo
Marchel
Harry

tenminste,als de administratie die ik van Harry gehad heb klopt maar dat zal wel.

groet,jan
Erwin

Bericht door Erwin »

Ik was degene die Jan nog had ge-peebeet. Dank je voor de uitleg, ik snap het goed hoor. Ik had de berichten pas laat gelezen inderdaad.
Wel jammer, want het was ook weer een mooi ritje voor de Mustang bij mooi weer. Misschien dat iemand alsnog niet kan, dan hoor ik het graag!

Veel plezier iig!

Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

ik denk dat als het goed gaat met deze II pilots, dat we het zeker van de zomer nog een keer kunnen doen. als er dan nog meer gegadigden zijn en Jan tijd heeft natuurlijk. eerst maar eens zien hoe deze II dagen verlopen. dus wanhoop niet, Erwin!

Harry
6-banger

Bericht door 6-banger »

Ik ben er druk mee geweest vandaag.
Alles staat,ligt en hangt klaar voor a.s. zaterdag.
Roos gaat morgen het eetgerij halen dus da's gelukkig niet mijn zorg.

Zaterdagmorgen Roos II nog even buiten parkeren en we kunnen aan de gang!

Oja,trek niet je zondagse pak aan maar wat oudere kleding of een overall of stofjas meenemen.

Voor de liefhebbers:Ik heb ook nog enkele dozen met handel klaargezet met onderhouds spulletjes en zo.Alles voor superlage prijsjes zoals 50 cent of 1 euro.
Onder andere:Ty-raps,polijstpasta voor chrome enz,looplampjes 12 v. enz. enz.

Alvast goede reis gewenst hierheen en tot zaterdag
6-banger

Bericht door 6-banger »

Vandaag was het dan zo ver.De 1e workshop "schuur en plamuur".

Rond 9.30 kwamen de 1e mensen en tegen 10 uur was iedereen geariveerd.
Uiteraard eerst aan de koffie en gezellig bij kletsen en toen aan de slag.
Na wat uitleg werden de eerste stappen gezet in de aanloop naar de roestschade aan mijn dochter haar Seat.
De dag ging supersnel voorbij en voor we het wisten was het al 17.00 uur zodat de mensen die van veraf moesten komen het tijd vonden om te vertrekken.
Uiteindelijk waren de laaste mensen rond 17.30 weg.

Ik vond het een heel gezellige dag,Roos en Diny ook,die overigens maar liefst 4 bossen tulpen hebben gekregen en Arjo had een Barneveldse specialiteit meegenomen die erg lekker was.
Aan het eind van de dag kreeg ik van Harry een cd met daarop de zowat 90 foto's die hij vorig jaar heeft gemaakt van de granada voor zijn blad.
Daar was ik natuurlijk erg blij mee.Nog bedankt man!
Enne Harry,iemand vind jou erg leuk!!! zal niet verklappen wie maar je kunt het raden.

Erg blij was ik ook dat Arjo erbij was.Afgelopen tijd heb ik met hem op een of andere manier een speciale band gekregen,jij weet wel wat en waarom Arjo.

Volgens de deelnemers hebben ze er best wat van op gestoken en vonden ze het erg leuk.
Maar uiteraard laat ik het aan hun over om daar eventueel iets over te zeggen op het forum.

Toen de deelnemers vertrokken was de Seat nog niet klaar.Hij moest nog deels geschuurd worden ,in de primer en weer in de lak.
Omdat de deelnemers het eindresultaat wel willen zien heb ik van die laatste stappen enkele foto's gemaakt.

Dus deelnemers,bekijk die even zou ik zeggen.Jullie weten dat het een behoorlijke roestschade was!

Anyway,bedankt voor jullie deelname en ik hoop jullie weer spoedig tegen te komen op een meeting of elders.
Mochten jullie nog eens in de buurt zijn zou ik het erg op prijs stellen als je een bakkie komt doen.

foto's zijn helaas niet heel duidelijk maar geven een indruk.

geschuurd en afgeplakt
Afbeelding

in de primer
Afbeelding

afgespoten
Afbeelding

Afbeelding

Voor de volgende groep:tot volgende week zaterdag!

groet jan
Marchel
Contacteer:

Bericht door Marchel »

Inmiddels weer thuis na een leuke en leerzame dag!

Na ontvangst bij Jan thuis met de nodige koffie, zijn we naar zijn garage gegaan voor het echte werk van vandaag. Hier had hij de spullen al voor ons klaar liggen. Een auto deur en kofferdeksel waren voorbereidt met deuken en kaal gemaakte roest plekken.
Hierna heeft Jan eerst het een en ander uitgelegd over hoe verschillende zaken aan te pakken.
Na theorie volgt zoals gebruikelijk de praktijk. Het eerste plekje werd door Jan voorgedaan en hierna konden we zelf aan de slag.

Na de opgedane ervaring van vandaag zal ik bij kleine plekjes aan mijn auto niet aarzelen en deze zelf gaan herstellen! Met de ervaring van vandaag en nog wat oefenen moet het lukken om dit soort dingen zelf te doen!

Jan bedankt voor deze leerzame dag!! En ook Harry bedankt voor het nemen van het initiatief tot het organiseren van deze dag. Zonder jullie was het niet mogelijk geweest!!

Greetz Marchel
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Arjo
Contacteer:

Bericht door Arjo »

Inmiddels weer veilig terug in kipcity.

Echt een superdag, het was een leuke club zo en we hadden er allen zin in en we hebben een hoop geleerd.

Afbeelding
ff een aktiefoto (sorry Harry ik kon het niet laten :wink: )

Jan ik wil je nogmaals onwijs bedanken en het gevoel is wederzijds, ik vond het heel speciaal om je nu dan toch de hand te kunnen schudden. Ook Roos en Diny bedankt voor de goede zorgen en de rest van de club voor de gezelligheid.

Arjo
Eens zal de dag komen dat ook ik rij in de mustang van mijn dromen
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”