Mustang's uit Ford fabriek Amsterdam

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

* effe topic naar de volgende pagina loodsen *

Aron
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

heey... da's raar... die advertentie staat nog steeds op Markplaats te lezen. of toch niet zo raar??

vanavond wsl de foto's van de AN Mustang uit Hoogeveen op het Forum,

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
PoisonIvy66

Bericht door PoisonIvy66 »

hee, die prijslijst van 1966 had ik even gemist.

De mijne zou toch bijna 20.000 oude vertrouwde hollandse florijnen hebben gekost. Dat klinkt toch heel anders dan ongeveer 2600 US dollar.

Leuke aanvulling!

Groeten

Roel
...Happiness is the road...
78ghiaT5
Super User

uniek: foto's van de ANO7ED 33874

Bericht door 78ghiaT5 »

Woensdag ben ik na aanvraag afgereisd naar Hoogeveen om daar een wel heel bijzondere Mustang te bekijken, waar ik eventueel interesse in had. Het betrof een in Nederland gefabriekte '66 Mustang, oorspronkelijk babyblauw, maar volgens de eigenaar nu wit. De VIN-code luidt ANO7ED 33874, in dit geval dus een vroege '66-er, de 36ste AN-coder getraceerd tot nu toe. Bij aankomst bleek meteen al dat de ANO7ED 33874 niet meer de auto was die hij ooit was. He-le-maal rot dus. Werkelijk alle carrosseriedelen waren rot, zeker ook de onderkant. Ik heb nog met een zaklampje in de wielkasten geschenen, maar dat was natuurlijk enkel voor de vorm, had niet gehoeven. Ook de inham onder de bovenste draagarm bleek verdacht, voelde onder opgehoopt zand een massa bobbels. Wanneer je de portieren opentrok, verzakten ze, en wanneer je ze dichtsloeg lieten aan de onderkant stukjes los. De bodemplaat was zeker niet in goede staat, en dat bleek wel wanneer je het bedompte tapijtje wegtrok. Daar was de kleur rood-bruin... De sleuven in de koffer lieten gaten zien: daar waren de achterschermen rot. Het linkerportier had een gat, koplampen ontbraken, evenals een originele tankdop. De kap open en daar lag de ooit werkzame 6-cilinder er berustend stil bij. Wat er aan schort weet zelfs de eigenaar niet. Toen ik de kap dicht deed, schoot de motorkapsierstrip aan een kant los... Alleen het zwarte interieur zag er nog goed uit. De versnellingspook was roestig. Nu hebben de meeste AN-coders een Rally-Pac en schijfremmen. Op deze Mustang ontbraken ze. Dus ook al niet bijster interessant. In de kofferbak lagen nog onderdelen, zoals de originele velgen en wat spul van een fastback. De achterschermen waren op de punten kaal. Overigens is het een raadsel of het elektrische systeem nog wel werkt... Waar ooit de voorruit raamomlijsting had gezeten, zat nu tape geplakt, met daaronder een kleverige substantie. Een zonneklep had losgelaten en de originele radio ligt vermoedelijk elders. Het dashboard zag er nog redelijk uit. Al met al een trieste gatenkaas bij elkaar en dood en doodzonde dat die Nederlandse Mustang daar staat weg te kwijnen. De weg zal hij wsl niet meer zien, want hij is echt rijp voor de sloop... tenzij iemand het waard vind alle body panels te vervangen, plus bodemplaat, waarmee dan ook meteen alle originaliteit verdwenen is. Een hele, hele trieste zaak.

Maar goed, ik had er een leuk tripje naar het noorden aan overgehouden en had een vrij middagje gescoord, dus het was wel de moeite waard. Hier zoals beloofd unieke foto's van de ANO7ED 33874. Laat je niet misleiden, in het echt is de Mustang er veel erger aan toe dan op de foto's lijkt!

De VIN-code in de deur:
Afbeelding

Het interieur en dashboard zijn het beste van de ANO7ED 33874:

Afbeelding

De AN-code op het binnenscherm, rechts onder de motorkap:

Afbeelding

De zescilinder loopt niet meer en waar is het luchtfilter gebleven:

Afbeelding

Het interier toont gebruikssporen, maar de bekleding is nog netjes in vergelijking met de rest:

Afbeelding

Gare achterwielkasten, kale uiteinden achterschermen, rare tankdop en... een rekje!:

Afbeelding

De achterbumper is nog in redelijke staat:

Afbeelding

Net zoals de achterlichtunits:

Afbeelding

Ook de voorbumper als diens steunen zien er best aardig uit, evenals het grillepaardje. Raar maar waar: er waren geen grote spleten tussen voorschermen en motorkap, die naden sloten goed aan. De koplampen ontbreken. Een gammel en blind paard...:

Afbeelding

De originele radio ontbreekt, roest op de vloer, een zonneklep is afgebroken en ook de pedalen zijn roestig. Zo ook de versnellingspook:

Afbeelding

Wie roept de dierenarts met het fatale spuitje??

Harry
Erwin

Bericht door Erwin »

Erg leuk...ik bedoel interessant om te lezen! Wat triest zeg om dat te moeten aanschouwen! Mogen we weten wat de eigenaar daar nog voor vroeg?
Succes met de zoektocht.

Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Om die op te knappen kost echt veel geld :( .

Nu hebben de meeste AN-coders een Rally-Pac en schijfremmen.

Is dat zo? Voor een 6 pitter lijkt me dat onwaarschijnlijk omdat die zelfs in de VS niet met schijfremmen geleverd kon worden.
Erwin

1966 convertible
Mustang64
Contacteer:

Bericht door Mustang64 »

N00B schreef:enige wat ik er van zou willen hebben is de middenconsole.. maar omdaar nu een hele auto voor te kopen gaat mij ook wat ver ;-)
Ik denk dat die ook niet meer in zo'n beste staat is.
Het plastic zal wel gaan, maar denk dat het chroom erg gepit is...

Harry, wat vroeg hij er voor???

Groeten,

Joris
Mvg, Joris

Under Construction: '64 1/2 260 2V V8 (65A P 89 06E 71 1 6 / 5F07F127871)
Mustang64
Contacteer:

Bericht door Mustang64 »

N00B schreef:maar Joris die chroom delen worden gereproduceerd zo ver ik weet..

altijd nog goedkoper dan de complete repro kit die kost ongeveer 600 dollar.
Dat is zeker waar! :D

Ando en ik hebben samen ooit een console gekocht.
Geen idee eigelijk wat we er mee gedaan hebben.
Ik heb een deel liggen en Ando een deel.
Zal hem straks eens vragen...

NPD heeft heel veel console parts.

Groeten,

Joris
Mvg, Joris

Under Construction: '64 1/2 260 2V V8 (65A P 89 06E 71 1 6 / 5F07F127871)
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

Harry,

Prima verslag en mooie foto's!! Jammer dat de Mustang in zo'n slechte staat was.

DEZE WAGEN HEEFT ZO TE ZIEN AARDIG WAT MEEGEMAAKT IN DE LOOP DER JAREN....

Ik zal zo spoedig mogelijk deze Mustang toevoegen aan de N-code database.
Trouwens nog bedankt voor het toezenden van de fullsize pics.

Arjan.
Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

Lijkt wel wat voor mij volgend projektje !.
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

de man vroeg op Marktplaats 2500 euro voor dat ding dat hooguit niet meer dan een paar honderd piek mag kosten. hij meldde me elke avond dat iemand weer 100 euro meer had geboden en op dinsdag stond de teller op 3000 euro voor deze AN-coder. hier was natuurlijk sprake van pure prijsopdrijving. het rare is dat op Marktplaats er twee keuzes zijn: of je geeft een vaste prijs op, of je laat de mensen bieden. die 2500 was een vaste prijs. om dan te horen dat er mensen zijn die toch bieden is raar. benieuwd of hij die NL Mustang inmiddels verkocht heeft...

nee dus. de advertentie staat nog steeds op Marktplaats.

harry
Laatst gewijzigd door 78ghiaT5 op ma 11 jun, 2007 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Lex66

Bericht door Lex66 »

Hoi Harry, jammer om te lezen dat de mustang in zo'n slechte staat is.
Ik vrees aan jou verhaal te lezen dat deze AN-code mustang naar de eeuwige jachtvelden is.

Lex & Karin
EX--Baby-blue, wit-vinyldakje en pony interieur--
Pluk de dag >> morgen kan de benzine op zijn.
http://www.cardomain.com/ride/3092830
6-banger

Bericht door 6-banger »

78ghiaT5 schreef:de man vroeg op Marktplaats 2500 euro voor dat ding dat hooguit niet meer dan een paar honderd piek mag kosten. hij meldde me elke avond dat iemand weer 100 euro meer had geboden en op dinsdag stond de teller op 3000 euro voor deze AN-coder. hier was natuurlijk sprake van pure prijsopdrijving. het rare is dat op Marktplaats er twee keuzes zijn: of je geeft een vaste prijs op, of je laat de mensen bieden. die 2500 was een vaste prijs. om dan te horen dat er mensen zijn die toch bieden is raar. benieuwd of hij die NL Mustang inmiddels verkocht heeft...

nee dus. de advertentie staat nog steeds op Marktplaats.

harry
Heb de adv. zojuist nog eens bekeken.Staat duidelijk 2500 Euro per stuk vaste prijs.
Het kan natuurlijk dat er een aantal liefhebbers per email of telefonisch tegen elkaar aan het opbieden zijn,maar ik geloof er niks van.Inderdaad waarschijnlijk dus prijs opdrijving Harry.
Als hij werkelijk 3000 kan vangen moet hij hem daar heel snel voor verkopen zou ik zeggen.
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

Naar pagina 15
Laatst gewijzigd door Mustang65 op do 16 aug, 2007 17:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Misschien iets voor bepaalde mensen hier?
Op 8 september organiseert Rob Mulder van Ford Ned. een dag voor werknemers/ex werknemers/gepensioneerden om te herdenken dat de Ford fabriek nu al 25 jaar is gesloten. De pers is ook uitgenodigd.
Hij zoekt nu div. Ford modellen die in deze fabriek zijn gemaakt. Voor de Taunus modellen zoekt hij nog P4 modellen P2 modellen en TC2 modellen. Het wordt een leuke dag en als je zin hebt dan kan je je aanmelden bij Kees Scharloo ( c.scharloo (at) planet.nl )
of even bellen 071-5230860
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”