Pagina 15 van 18
Re: Project - ThreeFortySeven!
Geplaatst: do 18 jul, 2013 22:23
door Mustang24
Bartmann schreef:
Is er bezwaar als ik de auto start en in versnelling zet wanneer hij nog op 6-tons steunen staat?
Even de achterwielen er af doen... is al een pak minder gevaarlijk dan....

Re: Project - ThreeFortySeven!
Geplaatst: do 18 jul, 2013 22:34
door Gearz
Of alleen de yoke in de bak steken en de aandrijfas zelf er tussen uit laten.
Re: Project - ThreeFortySeven!
Geplaatst: do 18 jul, 2013 22:43
door Bartmann
uuuhm, inderdaad, ff de yoke van de tussenas afhalen, das ook wel te doen denk
Die heb ik zowiezo nog nooit losgehaald, dus die moet er ook maar eens aan geloven

Re: Project - ThreeFortySeven!
Geplaatst: do 18 jul, 2013 22:54
door Dieselhead
Gearz schreef:Het verschil in diameter van het startmotor tandwiel zit me niet lekker,
Twee tandwielen met beiden een vaste afstand van het hart ten opzichte van elkaar passen in elkaar, als ik dan 1 tandwiel groter maak dan is het logisch dat je een probleem krijgt aangezien de afstand hart/hart niet veranderd !
Het grote nadeel van die high torq dingen is dat ze zo verdomd sterk zijn dat ze de hele boel doordrukken en slopen.
Je ziet aan de schade dat ie inkomt in de starter krans, zichzelf helemaal vast vreet maar niet over het gehele vlak kan aangrijpen.
Volgens mij heb ik evt nog wel een originele flexplate liggen Bart, mag je indien nodig zo ophalen.
Michel.
Hier kan ik alleen maar in meegaan.. ander oorzaken kan ik ook niet bedenken.
Re: Project - ThreeFortySeven!
Geplaatst: do 18 jul, 2013 23:29
door Bartmann
Snap hem helemaal..
maar dan denk ik, er zijn hier vast wel meer mensen met een ford racing high torquer?
Misschien heeft iemand nog wat liggen die de tandjes kan tellen?
Ben ook in connectie met Summit (startmotor) en Scat (flexplate), die zijn ook aan het graven....
Re: Project - ThreeFortySeven!
Geplaatst: vr 19 jul, 2013 13:11
door Bartmann
Bijna klaar om te starten
Intussen ook een reactie van Summit...
Die denken toch sterk aan een warped flexplate...
Aan het schade patroon te herkennen...
Ik heb nog eens goed gekeken naar de nieuwe flexplate:
(Let even niet op de muziek
http://youtu.be/hRdwDjc__7Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou hier wat in kunnen zitten?
Re: Project - ThreeFortySeven!
Geplaatst: vr 19 jul, 2013 16:01
door Dieselhead
Ik denk het niet Bart, aangezien hier maar een paar mm schade is aan de startkrans tanden.
bij jou zit de schade over bijna de hele tanden. Dan zou je vliegwiel wel ontzettend krom zijn.
ik blijf nog steeds hangen met dat verschil in diameter van de tandwielen van de startmotors
Re: Project - ThreeFortySeven!
Geplaatst: vr 19 jul, 2013 18:05
door Gearz
Bartmann schreef:Snap hem helemaal..
maar dan denk ik, er zijn hier vast wel meer mensen met een ford racing high torquer?
Misschien heeft iemand nog wat liggen die de tandjes kan tellen?
Het aantal tanden doet op zich niet zo veel ter zake, wel de diameter van het tandwiel en de positie daarvan ten opzichte van de starterkrans.
Je zou de beide starters naast elkaar kunnen leggen en kijken of de positie van het hart van de bendix ten opzichte van het center op beide motoren hetzelfde is.
De diameter van het High torq tandwieltje mag best groter zijn maar dan moet de afstand hart/hart tussen hart van dit bendix tandwiel en het hart flexplate ook groter zijn.
Michel.
Re: Project - ThreeFortySeven!
Geplaatst: vr 19 jul, 2013 21:23
door Bartmann
We zijn een week verder...
bak zit er weer in, alles aangesloten.
Gestart met oude startmotor, en losgehaald van de startrelay op het moment van in gear zetten.
Motor zakt dramatisch in touren, en valt vrijwel direct uit....
Een soort van plof/fiep uit de carb bij afslaan...
Same shit, maar nog niet het schrapend geluid.
Oude flexplate is ook nog goed...
0.6/0.7 bar vacuum
Fuel pressure @ 6.5 psi
Timing @ 12
Mijn gevoel:
Vanaf nu durf ik hem dus niet meer in versnelling te zetten, tot we een oorzaak hebben gevonden!
Begint het toch te lijken op iets in de bak wat niet goed zit, daar zal ik het met Marc over hebben....
ik zeg: WTF!
Re: Project - ThreeFortySeven!
Geplaatst: za 20 jul, 2013 20:02
door Gearz
Staat je timing wel goed ?
Re: Project - ThreeFortySeven!
Geplaatst: za 20 jul, 2013 20:03
door Bartmann
12 BTDC..... should be ok right?
Re: Project - ThreeFortySeven!
Geplaatst: za 20 jul, 2013 20:38
door Dieselhead
Mijn ervaring met de timing is dat je wat moet experimenteren. De benzine van vandaag de dag is niet die van vroeger.
meer andere stoffen er in met alle gevolgen vandien.
Re: Project - ThreeFortySeven!
Geplaatst: za 20 jul, 2013 21:12
door Ando
Bartmann schreef:12 BTDC..... should be ok right?
Standaard is dacht ik iets van 6 graden, maar met al jouw aanpassingen zal dat vast niet meer kloppen.......
In de meeste gevallen loopt-ie met wat meer voorontsteking stationair juist wat makkelijker (als je 'm op ported vacuum hebt staan) dus dat zou het probleem niet mogen zijn....
Die plof/fiep kwam zeker zo'n beetje op het allerlaatste moment? Dan kan-ie wel eens een beetje terugslaan.
Hoeveel toeren loopt-ie stationair?
Re: Project - ThreeFortySeven!
Geplaatst: za 20 jul, 2013 21:22
door Bartmann
1100/1200...
Ik heb de vraag ook even aan Edge Racing gesteld, de maker van de koppelomvormer.
die komen met het volgende antwoord:
I have found the build information. Paper work shows a 289 in a 1968 Mustang. Stall was set at 2600 rpm for the 280 hp build.
The 347 will need more stall Bart. You will want to update to the 26 spline input shaft anyway, or you will break the 24 spline shaft you have with as much power as you make.
You will want stall set at 3000-3200 rpm. You would need a Street Edge series converter to set stall this high.
Zou het kunnen dat de huidige koppelomvormer van hun, dus niet goed zou zijn voor het blok wat ervoor staat?
Re: Project - ThreeFortySeven!
Geplaatst: za 20 jul, 2013 21:27
door Ando
Bartmann schreef:1100/1200...
Ik heb de vraag ook even aan Edge Racing gesteld, de maker van de koppelomvormer.
die komen met het volgende antwoord:
I have found the build information. Paper work shows a 289 in a 1968 Mustang. Stall was set at 2600 rpm for the 280 hp build.
The 347 will need more stall Bart. You will want to update to the 26 spline input shaft anyway, or you will break the 24 spline shaft you have with as much power as you make.
You will want stall set at 3000-3200 rpm. You would need a Street Edge series converter to set stall this high.
Zou het kunnen dat de huidige koppelomvormer van hun, dus niet goed zou zijn voor het blok wat ervoor staat?
Zo aan de reactie te zien is de koppelomvormer niet juist, en zou het misschien wel kunnen dat het blok afslaat door de lagere stall-speed. Aan de andere kant zit je met 1100 rpm stationair nog helemaal niet zo hoog, maar misschien heb je weinig koppel onderin. Ik heb daar niet zoveel ervaring mee moet ik zeggen...
Maar je moet de bak volgens hen dus ook aanpassen met een andere as, maar houd die C4 het verder wel zonder aanpassingen?