Na een aantal weken wachten op de onderdelen die in "back order" stonden ben ik gisteren terug geweest voor een herkeuring.
Vorige week geprobeert een afspraak te maken voor woensdag middag. Helaas ging dat niet lukken maar ik kon wel op het vrije spreekuur komen.
In verband met het toezenden van een tijdelijk kenteken de datum maar op donderdag de 19 laten zetten zodat het kenteken niet te laat zou zijn. Bleek achteraf dat het dinsdag morgen al in de bus lag
Donderdag morgen dus naar de RDW, helaas had ik deze week nachtdienst en moest ik dus in één keer door naar de keuring.
Om 08:00 kan je er terecht, om 08:04 reed ik het terrein op en toen stond het er al behoorlijk vol
Nummertje getrokken en na tien minuten kon ik naar het loket. "Goedemorgen, gaat u maar zitten u word zometeen geroepen. "
Om 09:00 was ik aan de beurt.
Om 09:01:30 stond mijn wagen boven de "put"
Ik stap uit en loop naar de voorkant, zie dat de keurmeester al onder de wagen met een zaklamp staat te schijnen en dat mijn koplampen nog branden.
Loop terug en duik naar binnen om het licht uit te doen.
Doe het licht uit, kom weer naar buiten en daar staat de keurmeester al de kilometerstand op te schrijvn, "Het is in orde" zegt hij en loopt weg. "U kunt de wagen weer naar buiten rijden"
Hm, nog geen 30 seconden werk voor de beste man maar ik ben wel €25,- armer.
Om 09:25 word ik dan eindelijk bij het loket geroepen, krijg de papieren en mag betalen.
"Nu mag u nog even naar het loket aan de overkant voor de BPM aangifte"
Ik dus huh?????
"Ja, ook al hoeft u niet te betalen u moet toch alles invullen"
Oke, ik naar de douane. "Heeft u nog meer papieren voor mij?"
Ik had dus geen idee wat die man allemaal wil hebben.
Moet je een complete aangifte in gaan vullen.
Gelukkig was het een aardige vent en had hij een erg goed humeur en was na het invullen alles vlot geregeld en kon ik eindelijk naar huis en naar bed
Alles bij elkaar was ik wel 2 uur bezig terwijl de keurmeester maar 30 seconden nodig had voor het feitelijke werk !!!!
DUS !
Nu alleen nog wachten op mijn kenteken wat hopelijk dinsdag al in de bus ligt en dan kan ik eindelijk de weg op na een traject van meer dan 20 jaar dromen, 6 maanden wachten en 30 seconden controleren
Dromen zijn geen bedrog, je moet ze alleen werkelijkheid laten worden