Mustang's uit Ford fabriek Amsterdam

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Mustang65

Bericht door Mustang65 »

RobSchipper schreef:Er staat op marktplaats nog een origineel NL geleverde convertible te koop:
Link

Rob
Rob, bedankt voor het plaatsen van de Link.

Het klopt, Convertibles en Fastbacks zijn nooit in Amsterdam geassembleerd. Deze modellen werden geïmporteerd vanuit de US en aangepast in Amsterdam aan de wensen van de Fordfabriek. Volgens mijn gegevens werden alle V8 Mustangs in de periode 65-66 standaard voorzien schijfremmen.

Arjan.
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

Gisteren na enige maanden stilte toch weer een Nederlandse Mustang aan de database toe kunnen voegen en wel de Mustang van Erik Haiijkens. Erik is de broer van Martin Haijkens voor vele van ons geen onbekende! Samen met zijn broer en nog drie andere Ford Mustang liefhebbers richten zij jaren geleden de TMCN op. Zo zie je maar klein wereldtje die Mustang wereld!

Afbeelding

Nu verder met het N-code Mustang verhaal;
Erik schrijft…. Ik ben sinds eergisteren weer in het bezit van een originele "Nederlandse" Mustang. De Mustang was mijn eerste eigen auto op mijn twintigste. (1985) De auto verkeerde in slechte staat en ik was bezig hem op te knappen. Helaas zoals bij velen onder ons, geen tijd, geen plek, met als uiteindelijk resultaat de verkoop van de auto. Het voertuig is door de volgende eigenaar gerestaureerd en voorzien van een automaat. Uiteindelijk 3 eigenaren verder werd ik door familie er op gewezen dat de auto weer te koop stond. Afgelopen zaterdag de Mustang maar weer opgehaald!

Afbeelding

De VIN is: AN07EK32128, Body: 65a, betekend: hardtop met Benchseat (echter geen 65C code!) Color: F03, Trim: 3D, Axle: 3 Transmision: 5. Oorspronkelijk 4-bak handgeschakeld, Rally-pac (niet meer aanwezig en wired Hub caps. Volgens het kenteken was de wagen donkergroen. Kan Ivy green maar ook een Ford Europa Alpine groen geweest zijn.

Erik is al jaren woonachtig in het plaatsje Büchenbach, ca. 20km ten zuiden van Neurenberg (Zuid Duitsland). Dus een aardig stukje van Nederland vandaan. Toch hoop ik hem en zijn Ford Mustang in de toekomst op de een of andere Mustang meeting tegen te komen. Al met al een leuk verhaal over een N-code Mustang die na 3 andere eigenaren en tientallen jaren later weer bij zijn oorspronkelijke baas in de stal terug keert! Erik bedankt het verhaal en foto’s. Zie link: http://home.planet.nl/~nugte075/Mustang ... K32128.htm

Voor meer N-code informatie: http://home.planet.nl/~nugte075/Mustangnl/Mustangnl.htm

Wordt vervolgd….

Arjan.
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

Weer leuk verhaal Arjan, dat de mustang weer terug is bij zijn oorspronkelijke baas.

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Mustangdriver
Contacteer:

Bericht door Mustangdriver »

Knap ! En een leuk verhaal op de koop toe.

Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

tjompie, weer zo'n leuk AN0-code verhaal. wedden dat er een smak anekdotes over die wagen te vertellen zijn!

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
428cj

mustang handleiding

Bericht door 428cj »

enige tijd geleden kocht ik een originele mustang handleiding uit 1965 in het Nederlands, zijn er mensen wie een copie willen?
Mustang Den Haag

Ik wil hem graag Kopen van jou A.U.B.

Om dat ik... een NL mustang heb ??

GR ROB
Laatst gewijzigd door Gast op vr 18 apr, 2008 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
_________________________________________________________________________________________________________
McQueen
Contacteer:

Bericht door McQueen »

Ja, ik wil hem ook wel graag HEBBEN ;-)
redmustang@skynet.be

Jan
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img] Let's Rock ! [img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img]

.
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

78ghiaT5 schreef:tjompie, weer zo'n leuk AN0-code verhaal. wedden dat er een smak anekdotes over die wagen te vertellen zijn!

harry
Ik denk het ook, Harry.

Voor mij was het zelfs geen onbekende Mustang. Ik spotte deze wagen vorig jaar in Didam, gezien de uitvoering voldeed de wagen zich aan de kenmerken van een N-coder. Jammer genoeg was de Mustang na een uurtje of anderhalf alweer verdwenen. Ik heb de toen huidige eigenaar niet gezien of gesproken. Natuurlijk wel een paar foto's geschoten.

Arjan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

Hey Harry,

wellicht een stukje Nederlandse historie wat AMK waardig is om een stukje over te schrijven in je spaarzame vrije tijd, of zeg ik nu iets geks?

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

ja, wellicht is het wat, Hennie. zal er es over denken in Chiang Mai komende maand. iigee goed idee!
@Arjan: we hebben die auto samen gezien. ik herken die AU in het kenteken. volgens mij stond die wagen in het gedeelte bij de ingang. of anders was het die op het hoofdterrein stond, achteraan bij boomgrens,

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

Dit is de wagen die bij de ingang stond!
Klopt helemaal, Harry.
Mustang Den Haag

Even de hoek om

GR ROB
Mustang Den Haag

Kwam ik nog tegen in de mustang express van 1995 van FORD MUSTANG CLUP NEDERLAND.

Afbeelding
Afbeelding

GR ROB
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

Leuk die oude advertentie , Rob.
Zo zie je maar weer, er is meer dan je denk terug te vinden.... over de N-code Mustang. :smt023

Mooi voor het archief.

Arjan.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”