Om heel eerlijk te zijn is er aan de mustang ook niet zo heel veel gebeurd....
We hebben hem vooral gebruikt als zondags auto als we bij vrienden op bezoek gingen.
In de tussentijd een plannetje gemaakt voor de winter periode wat we gaan aanpakken.
Het is de motor en motorruimte geworden.
Maar eerst maar eens een update zodat we weer helemaal bij zijn hier.
Ik was al op zoek naar een sper diff voor in de Mustang.
Uit eindelijk na lang zoeken in Nederland toch maar gewoon een nieuwe besteld bij Summit.

Na wat geklooi het diff eruit geschroefd en achteraf ging het een stuk makkelijker dan verwacht.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik hem er twee keer uit heb gehaald omdat de eerste keer de backlash niet helemaal goed had.
Want ik had het diff net niet helemaal lekker erin zitten waardoor je hem best wel hoorde tikken als je gas los liet en dan weer vol op het gas ging.
Dus het hele spul er weer uit gehaald en nu wel op de juiste positie terug gezet.
Alles bij elkaar was het de 2e keer in een goed uurtje gebeurd.
Ook hielp het mee dat ik nu wist waarmee ik de dop snel en makkelijk eruit kon draaien

Na alles goed een paar keer warm te hebben gereden werd het platen sper ook lekker stil.
Dus toen hebben we ff getest of het nu doet wat het moet doen

Hierna gewoon lekker rond gereden, kilometers gemaakt en weinig geks meer tegen gekomen.
Dus toen hebben we maar een lijst gemaakt aan dingen die ik van de winter wil gaan doen.
De Mustang start ook steeds slechter, want vanuit de cilinderkop drupt er heel mooi olie recht op de startmotor waardoor deze af en toe een beetje plakt en niet eruit wil om te motor te starten...
Maar ik hoopte dat de intake de oorzaak van de lekkage was. Dus hebben we deze er maar afgehaald om te kijken of dat ook echt zo was. Helaas bleek het toch echt de pakking van de cilinderkop te zijn.

Dus het plan is om de motor er van de winter uit te halen en de pakkingen te vervangen.
Verder als de motor er uit is wil ik ook de bak weg brengen om na te laten kijken en te reviseren.
Want deze is ook niet helemaal 100%.
Als alles er toch uit is is het plan om ook de remleidingen te gaan vervangen want deze zijn ook niet echt top meer.
De motorruimte opknappen gaan we dan ook meteen doen omdat ik dan toch nog alle ruimte heb om hier bezig te zijn.
De onderdelen zijn binnen, dus we kunnen aan de slag van het nieuwe jaar.

Verder hebben we nog wat fatsoenlijke plaatjes gemaakt om de winter door te komen.

De laatste taak voor dit jaar was om de kerstboom te halen met de Mustang.
Dit was een foto die ik al heel lang in gedachte had.
Ik zeg 100 punten voor de Kerstboom vervoer machine

Dan rest me nog een ding en dat is iedereen alvast al het goeds toe te wensen voor het nieuwe jaar.
Tot volgend jaar allemaal en nog heel veel klus en rij plezier.