Schade aan Mustang / oorlog met de verzekering

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

De ANWB? Heb voor de gein vorig jaar ook bij hen eens geprobeerd :P Je lacht je slap.

Invullen op de website. Vergeet het maar. Werkt niet. Dan maar even bellen:

Wat is het kenteken? Kan ik niet vinden meneer... is het een geimporteerde auto? Ah... gevonden... Is een V6, zo staat hij hier op mijn scherm? Een V8 zegt u? Die heb ik niet in mijn systeem staan hoor. Gaan we wel verder met een V6... Hoeveel schade vrije jaren heeft u?

Op dat moment 12... Hmm... Kunnen we geen verzekering voor afgeven. Teveel vermogen in de auto voor het aantal schadevrije jaren. Oh? Waar ligt die grens dan? 15 jaar? Nee... Ook dan nog steeds teveel vermogen voor het aantal schadevrije jaren :P

Dus... Het vermogen van een V6 is teveel met 15 schadevrije jaren om een verzekering af te sluiten...
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Neko- schreef:Dus... Het vermogen van een V6 is teveel met 15 schadevrije jaren om een verzekering af te sluiten...
147pk? Dat heeft die V6 van mij in ieder geval. Lijkt me dat de gemiddelde BMW of Audi meer heeft.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Kijk niet naar mij... Dat gaf de ANWB aan de telefoon aan... :lol: - Heb je trouwens nog een PB gestuurd naar aanleiding van dit draadje...
TheBigE

Bericht door TheBigE »

Mack,

Doordat je schade niet op het waarborgfonds verhaald kon worden heeft je verzekeraar de schade vermoedelijk vergoed. Daardoor val je dus terug in de korting.

Wat natuurlijk wel heel kwalijk is is dat je verzekeraar in eerste instantie aangeeft dat er geen expertise nodig is terwijl ze zelf dondersgoed weten dat bij een verhaal op het waarborgfonds een expertiserapport welhaast onmisbaar is. Ik kan je alleen als advies geven probeer er op een redelijke manier met je verzekeraar over te praten, en ze idd de optie geen schuld geen no claim terugval voor te leggen.

En al eens over een no claimbeschermner nagedacht?

Succes

E

@ algemeen leuk om te horen wat voor rat ik wel niet moet zijn omdat ik nl ook in de autoverzekering werk, no offense taken maar niet iedereen over 1 kam scheren.
Mack
Super User

Bericht door Mack »

TheBigE schreef:En al eens over een no claimbeschermner nagedacht?
Met no-claimbeschermer kan ik me dus extra verzekeren voor dit soort gevallen waarmee ik terug zou vallen in no-claim.

Oftewel: ik ga me bij mijn verzekeraar verzekeren tegen mijn verzekering... Sorry, maar dat vind ik gekkenwerk.

En je hebt gelijk, er zullen best goede / betere verzekeraars zijn. Alleen ben ik tot nu toe vooral verzekeraars tegengekomen die vanalles doen om onder vergoeding uit te komen (en dan heb ik het niet alleen over autoverzekeringen).
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Dat verzekeraars proberen onder de kosten uit te komen kan ik begrijpen. Dat is niet meer als mens eigen. Ook zij proberen zoveel mogelijk geld in kas te houden voor onvoorziene uitgaven en moeilijkere tijden. Ik verwacht alleen wel dat een verzekeraar zijn verantwoordelijkheid neemt als dat duidelijk blijkt, en zich niet in de vreemdste bochten wringen om maar onder het uitkeren uit te komen.

En hoewel je als klant van een verzekeraar natuurlijk altijd vind dat duidelijk is dat de verzekeraar zijn verantwoordelijkheid moet nemen en dus moet uitbetalen is het als dat niet gebeurd gelijk een hele zure appel. :? En als het voor jou duidelijk is wat er gebeurd is, en de verzekeraar doet 2½ maand over een uitspraak (persoonlijke ervaring) waarin ze aangeven dat ze gaan uitkeren, dan is dat ook een behoorlijke negatieve ervaring.

Die no-claim beschermer moet je iets genuanceerder zien. Je 'koopt' met die kosten het recht om eenmaal per jaar een schuldschade te verhalen op de verzekering. Dus dit geld niet voor andere kosten als reparaties en dergelijke. Het is dus geen verzekering voor je verzekering, maar een uitbreiding van de rechten die je kunt ontlenen aan een verzekering. In mijn geval geld dat als ik gebruik maak van die no-claim beschermer, dat ik niet word teruggezet in mijn no-claim korting. Aan de andere kant is het wel zo dat ik datzelfde jaar geen trede hoger op mijn no-claim korting zal gaan. Een soort van trade-off dus.
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Voor de eerlijkheid moet ik ook het einde van het verhaal vertellen:

Deze week heb ik van de verzekering vernomen dat ze bij hele hoge uitzondering de kosten niet op mij gaan verhalen. Het gaat dus niet van mijn no-claim af.

Ik heb nog geen nieuwe nota voor 2009 maar die zal veel lager zijn dan degene die ik eerder heb ontvangen.

Zo zie je: volhouden levert wel eens wat op. Toch een klein puntje erbij voor de verzekering.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
stefke

Bericht door stefke »

Gefeliciteerd, nu maar hopen dat je ze voorlopig niet nodig hebt.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
TheBigE

Bericht door TheBigE »

Gefeliciteerd Mack, Ben blij dat het toch nog geregeld is.

E
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”