Dat verzekeraars proberen onder de kosten uit te komen kan ik begrijpen. Dat is niet meer als mens eigen. Ook zij proberen zoveel mogelijk geld in kas te houden voor onvoorziene uitgaven en moeilijkere tijden. Ik verwacht alleen wel dat een verzekeraar zijn verantwoordelijkheid neemt als dat duidelijk blijkt, en zich niet in de vreemdste bochten wringen om maar onder het uitkeren uit te komen.
En hoewel je als klant van een verzekeraar natuurlijk altijd vind dat duidelijk is dat de verzekeraar zijn verantwoordelijkheid moet nemen en dus moet uitbetalen is het als dat niet gebeurd gelijk een hele zure appel.

En als het voor jou duidelijk is wat er gebeurd is, en de verzekeraar doet 2½ maand over een uitspraak (persoonlijke ervaring) waarin ze aangeven dat ze gaan uitkeren, dan is dat ook een behoorlijke negatieve ervaring.
Die no-claim beschermer moet je iets genuanceerder zien. Je 'koopt' met die kosten het recht om eenmaal per jaar een schuldschade te verhalen op de verzekering. Dus dit geld niet voor andere kosten als reparaties en dergelijke. Het is dus geen verzekering voor je verzekering, maar een uitbreiding van de rechten die je kunt ontlenen aan een verzekering. In mijn geval geld dat als ik gebruik maak van die no-claim beschermer, dat ik niet word teruggezet in mijn no-claim korting. Aan de andere kant is het wel zo dat ik datzelfde jaar geen trede hoger op mijn no-claim korting zal gaan. Een soort van trade-off dus.