1965 Mustang Coupe 289 2v V8 Automatic

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Drwho

Bericht door Drwho »

Moorie schreef:Als je de airco reviseerd moet je wel rekening houden met het type gas dat er in moet. Het oude gas, R12 genaamd, is in de jaren 90 verboden omdat dit een drijfgas is.
Nu worden de meeste nieuwe airco's opgevuld met het gas type 134a. In een systeem dat draait op R12 is het niet aan te raden om 134a in te doen... grote kans op lekken.
Ik heb me zo'n set gekocht van classicAuto Air; http://www.classicautoair.com/?q=67_68_ ... ry_AC.html
Die is ook te koop bij CJ voor een deftige prijs, en alles zit erbij geleverd...

En idd, het werk aan onze karretjes loopt vrij snel op, toen ik er aan begon, ging ik enkel een gaatje dichten in de koffer, ondertussen is ie volledig gedemonteerd, en ben ik alles aan het aanpakken... :blink2: er was "ietsje" meer werk aan dan verwacht, maar dat doen we met veel plezier.;; het is en blijft een mooie hobby!
Thx voor de tip, maar de airco zal niet opnieuw geïnstalleerd worden, veel te veel werk/ellende voor geen tot weinig gebruik. :wink:
Groeten, Sam

'65 coupe - viewtopic.php?f=26&t=15027" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Power is nothing without control.
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Drwho schreef:Kan jij (of iemand anders) me kort de wezenlijke verschillen tussen die series en de pijpdiameter uitleggen? Voornamelijk een verschil in klank? Welke zou de liefhebber kiezen, los van de prijs?

De headers die ik eruit heb gekozen, passen met bovenstaande? Bij die headers staat ook "will not fit AOD-transmission"...Ik heb een automaat maar is dat eentje met overdrive?
Een AOD transmissie is veel breder dan de normale C4 transmissie. Als je een automaat hebt zal het in 95% van de gevallen een C4 zijn. AOD's kwamen veel later op de markt. Ze zijn aantrekkelijk om in te bouwen omdat ze een overdrive bevatten (ik heb er ok nog eentje liggen die ik nog atijd eens wil inbouwen).

Omdat ze dus breder zijn kan het zijn dat long-tube headers de behuizing van de AOD raken omdat deze dus veel breder is. Vandaar dat het er bij genoemd wordt.

Of je 2,25 of 2,5 inch diameter nodig hebt hangt van de rest van je blok af. Volgens mij zijn beide modellen flowmaster verkrijgbaar voor deze pijpdiameters. Ik kan je helaas niet vertellen wat de verschillen in klank zulen zijn, maar daar zullen nog wel wat reacties op komen.

Ik heb zelf voor mijn redelijk standaard motor 2" uitlaten met Dynomax super turbo mufflers. Bevalt goed, maar is een geluid wat meer bij een convertible hoort :-)
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Drwho

Bericht door Drwho »

edgar schreef:
Drwho schreef:Kan jij (of iemand anders) me kort de wezenlijke verschillen tussen die series en de pijpdiameter uitleggen? Voornamelijk een verschil in klank? Welke zou de liefhebber kiezen, los van de prijs?

De headers die ik eruit heb gekozen, passen met bovenstaande? Bij die headers staat ook "will not fit AOD-transmission"...Ik heb een automaat maar is dat eentje met overdrive?
Een AOD transmissie is veel breder dan de normale C4 transmissie. Als je een automaat hebt zal het in 95% van de gevallen een C4 zijn. AOD's kwamen veel later op de markt. Ze zijn aantrekkelijk om in te bouwen omdat ze een overdrive bevatten (ik heb er ok nog eentje liggen die ik nog atijd eens wil inbouwen).

Omdat ze dus breder zijn kan het zijn dat long-tube headers de behuizing van de AOD raken omdat deze dus veel breder is. Vandaar dat het er bij genoemd wordt.

Of je 2,25 of 2,5 inch diameter nodig hebt hangt van de rest van je blok af. Volgens mij zijn beide modellen flowmaster verkrijgbaar voor deze pijpdiameters. Ik kan je helaas niet vertellen wat de verschillen in klank zulen zijn, maar daar zullen nog wel wat reacties op komen.

Ik heb zelf voor mijn redelijk standaard motor 2" uitlaten met Dynomax super turbo mufflers. Bevalt goed, maar is een geluid wat meer bij een convertible hoort :-)
Het is sowieso de C4 transmissie, dus daar moet ik me dan geen zorgen over maken dat ze niet zouden passen.

Zo'n flowmaster set zal het worden denk ik, maar nu moet ik enkel nog kunnen kiezen tussen:

http://www.cjponyparts.com/flowmaster-c ... 6/p/CBF18/

Dit is een 5-serie 2.25"

of

http://www.cjponyparts.com/flowmaster-c ... 66/p/CBF1/

En dit is de 4-serie 2.50"

Prijsverschil van een dikke 80 dollar, dus daar moeten we het ook niet voor laten. Probleem is dat ik écht niet kan kiezen omdat ik de verschillen tussen de 2 niet ken, een bezoek aan de site van flowmaster helpt ook niet... :?

Beiden moeten gebruikt worden met een "long tube header", ik heb momenteel onderstaande geselecteerd, ik neem aan dat die past?

http://www.cjponyparts.com/product.asp?pn=EXHD10

Kan er ook iemand mij bevestigen dat de gekozen combinaties passen, zou geen stukken twv 600 dollar willen bestellen en dan merken dat ze niet passen...
Groeten, Sam

'65 coupe - viewtopic.php?f=26&t=15027" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Ze geven in beide sets aan dat het moet passen op long tube headers. Je headers komen al met de losse reducers. Nu is het nog even uitvogelen of je deze reducers in de rest van je systeem kan schuiven (slip fit) of er aan moet lassen. En natuurlijk of de diameter van die reducers gelijk is aan de diameter van je gekozen uitlaatsysteem. Anyway, ik denk dat je altijd wel nog ietsje moet bijbuigen, inkorten of lassen. Kan je cjponyparts niet vragen of het allemaal op elkaar past?

Voor verschil in geluid moet je eens googlen op flowmaster 50 40 soundclip. Dan komt er genoeg voorbij en krijg je een aardige indruk. De 50's zijn stiller (ik denk dat ze meer naar een turbo muffler gaan) en de 40's zijn herriebakken ( :-) ). Ik denk wel dat er ook nog een klankverschil is door de dikte van je uitlaatpijp. Plat gezegd heb je ander volume nodig voor en blokfluit dan voor een digeridoo. Ik heb horen zeggen dat een te dikke uitlaatpijp op een motor met een (relatief) kleine cylinderinhoud een onaangename klank geeft. Een hol geluid. Maar pin me daar niet op vast.

Ik heb zelf ook wel eens zitten spelen met het idee om de uitlaatlijn te vervangen. Zelf dacht ik er aan om alleen de achterste stukken te kopen die van de demper over de as gaan (daar zit het meeste werk in), een setje dempers en vervolgens het stuk tussen header en demper te laten buigen door een uitlaatboer. Daar zit dan niet meer zoveel werk in, en kan volgens mij dan super netjes gemonteerd worden. Ik heb nu nogal moeite moeten doen om mijn huidige systeem netjes tussen de extra bodemverstevigingen van een convertible te leiden.

Trouwens, mooie headers! Als ik die zie jeuken mijn handen om de mijne er maar eens af te halen en te coaten. Heb de bussen vht paint al 4 jaar op de plank staan hier :-(
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

Denk er ook aan dat je een andere bracket voor je stuurbekrachtigingspomp nodig hebt. n zelfs die hebben we iets moeten aanpassen omdat de pomp met insturen nog steeds de headers raakten..

Aron
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Jij bedoeld de "Piston" ofte "Cylinder" zeker Aron.... :oops:

:wink:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Drwho

Bericht door Drwho »

edgar schreef:Ze geven in beide sets aan dat het moet passen op long tube headers. Je headers komen al met de losse reducers. Nu is het nog even uitvogelen of je deze reducers in de rest van je systeem kan schuiven (slip fit) of er aan moet lassen. En natuurlijk of de diameter van die reducers gelijk is aan de diameter van je gekozen uitlaatsysteem. Anyway, ik denk dat je altijd wel nog ietsje moet bijbuigen, inkorten of lassen. Kan je cjponyparts niet vragen of het allemaal op elkaar past?

Voor verschil in geluid moet je eens googlen op flowmaster 50 40 soundclip. Dan komt er genoeg voorbij en krijg je een aardige indruk. De 50's zijn stiller (ik denk dat ze meer naar een turbo muffler gaan) en de 40's zijn herriebakken ( :-) ). Ik denk wel dat er ook nog een klankverschil is door de dikte van je uitlaatpijp. Plat gezegd heb je ander volume nodig voor en blokfluit dan voor een digeridoo. Ik heb horen zeggen dat een te dikke uitlaatpijp op een motor met een (relatief) kleine cylinderinhoud een onaangename klank geeft. Een hol geluid. Maar pin me daar niet op vast.

Ik heb zelf ook wel eens zitten spelen met het idee om de uitlaatlijn te vervangen. Zelf dacht ik er aan om alleen de achterste stukken te kopen die van de demper over de as gaan (daar zit het meeste werk in), een setje dempers en vervolgens het stuk tussen header en demper te laten buigen door een uitlaatboer. Daar zit dan niet meer zoveel werk in, en kan volgens mij dan super netjes gemonteerd worden. Ik heb nu nogal moeite moeten doen om mijn huidige systeem netjes tussen de extra bodemverstevigingen van een convertible te leiden.

Trouwens, mooie headers! Als ik die zie jeuken mijn handen om de mijne er maar eens af te halen en te coaten. Heb de bussen vht paint al 4 jaar op de plank staan hier :-(
Thx voor de uitleg, de sound van die 40 serie is erg knap. Kom je blijkbaar ook vaker tegen op de classics en de 50 series meer op de recente modellen.

Zal ik even contact moeten nemen met CJ om te weten of die headers passen op die flowmaster set!
Groeten, Sam

Afbeelding
Drwho

Bericht door Drwho »

Aron66 schreef:Denk er ook aan dat je een andere bracket voor je stuurbekrachtigingspomp nodig hebt. n zelfs die hebben we iets moeten aanpassen omdat de pomp met insturen nog steeds de headers raakten..

Aron
Heb ik stuurbekrachtiging dan? Ik dacht van niet...?
Groeten, Sam

Afbeelding
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

Drwho schreef:

Lol..
Als dit jouw blok is:
http://lh6.ggpht.com/_y3lWEbFvAwk/SkHjh ... rge%29.jpg

Dan is die pomp die je daar ziet de PS pomp.
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Drwho

Bericht door Drwho »

RobSchipper schreef:
Drwho schreef:

Lol..
Als dit jouw blok is:
http://lh6.ggpht.com/_y3lWEbFvAwk/SkHjh ... rge%29.jpg

Dan is die pomp die je daar ziet de PS pomp.
Oh ok. Maar nogmaals, ik heb geen kaas gegeten van techniek...ik bestel enkel de onderdelen die onze vakman nodig heeft :wink:
Groeten, Sam

Afbeelding
Drwho

Bericht door Drwho »

Heb ik zelf effe CJ gebeld en daar zeggen ze dat het geen probleem is die flowmaster 40 set met de Pertronix headers, er zal altijd wat geknutsel aan te pas komen om ze helemaal netjes op elkaar aan te laten sluiten.

Hij gaf me ook het advies de 40 serie te nemen omdat de 50 inderdaad wat gedempter klinkt, zoals hierboven ook gezegd.

Nu zoek ik ook nog een stel velgen + banden...de banden ga ik nemen van BFGoodrich met de witte letters, ik zoek ze wel in set te kopen.
Wat stak er standaard onder zo'n '65 coupe? 14"?

Past dit setje? http://www.cjponyparts.com/american-rac ... 73/p/W365/
Groeten, Sam

Afbeelding
berimar

Bericht door berimar »

Hey sam,

ik heb nog een nieuwe set bf goodrich banden met witte letters maat 205 60R15, moest je interesse hebben hoor ik het wel. mooie set velgen die torq- thrust. Ik heb magnum velgen (15x7) besteld voor op mijn mustang.

grt

Tom
Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

GTA67 schreef:Jij bedoeld de "Piston" ofte "Cylinder" zeker Aron.... :oops:

:wink:

Ja klopt....

Aron
66hipowannebee
Donateur 2014

Bericht door 66hipowannebee »

Hou er erg in dat de backspacing klopt

met een 7 inch wiel op 3,75 BS gaat deze aanlopen op je voorscherm

beter zou zijn met een 4.25 BS

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Ik heb nog een setje (4) 235/60 x 14 liggen van Uniroyal Tiger Paw, ook met witte letters (nieuw).

Foto op aanvraag :wink:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”