Wederom oude auto`s uit het centrum.

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Re: Wederom oude auto`s uit het centrum.

Bericht door Ton BlingBling »

Mack schreef:
351-V8-power schreef:Zolang ik in de meeste steden nog van stoplicht naar stoplicht rij ipv een groene golf, moet de overheid bij mij niet aankomen met mileu onzinnigheden.
Hier in Rotterdam hebben ze een speciaal truukje: als jouw verkeerslicht op groen springt, dan zie je nog net het volgende verkeerslicht 200m verder op oranje springen. Dat is voor de doorstroming en de luchtkwaliteit, denk ik :|

Ja en dat oranje is zeer kort en zo vangen ze weer een extra inkomsten, te snel en door rood bekeuring als bedankje :cop: .
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

Ja die grap hadden/hebben ze in Aalsmeer op de N201 ook, op de motorfiets met 210 km/u had je ze altijd net allemaal groen :mrgreen: :mrgreen:
met de auto heb ik de zogenaamde groene golf nooit kunnen ontdekken....

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

Hennie schreef:Ja die grap hadden/hebben ze in Aalsmeer op de N201 ook, op de motorfiets met 210 km/u had je ze altijd net allemaal groen :mrgreen: :mrgreen:
met de auto heb ik de zogenaamde groene golf nooit kunnen ontdekken....

Hennie
Henni ja mag ook nie he , wist trouwens nie dat die snorscooterd zo snel kon ! :smart:
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Joliet Jake

Bericht door Joliet Jake »

Als het om overheids inkomsten gaat doen ze het ook flink fout.
Met deze regeling word de aanschaf van nieuwe (zuinige, schone en op het moment belastingvrije) auto's gestimuleerd.
Het belasting vrije is een overheids subsidie, dus een koste post, zuinige auto's betekend minder brandstof verkoop, minder inkomsten.
Kwa inkomsten zullen ze er ondanks deze boete flink op achter uit gaan.

Belasting voordeel van oude auto's wilden door middel van kilometer heffing weghalen, maar hiervoor moet wel iedereen een km registratie/backbox in de auto hebben, grote kosten post!, en waarom, omdat het eerlijker zou zijn, Onzin!

De eerlijkste manier is om het via de brandstof te heffen (ik weet die is al zo duur) maar dan is het het eerlijkst, nix geen regelingen meer om zuinige schone auto's te promoten, als je veel rijd in een slurp bak moet je vaak tanken betaal je veel, rijd je weinig in een ecobox dan tank je weinig, en betaal je dus weinig, das eerlijk toch?
Volgens mij ben je dan ook van de oldtimer/klassieker discusie af, het rijden van een oude auto heeft geen financieel voor of nadeel, de klassieker rijder maakt in 99% van de gevallen niet veel km per jaar, dus heeft niet veel last op deze manier.
A horse between my Lions

1968 289 V8 Convertible
1984 Econoline E150 5.0L LPG
2x Peugeot 305 Break

''Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now''
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

Klopt, gewoon nog 25ct op de benzine en de wegenbelasting afschaffen. Scheelt direct miljoenen aan kosten voor controles en ambtenaren etc.
Dan is het systeem gewoon zo dat de gebruiker/vervuiler betaald, eerlijk en duidelijk.

Hennie
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Die 25 cent lukt ze alleen niet meer... Nederland heeft al een van de duurste brandstof prijzen ter wereld. http://www.unitedconsumers.com/vakantie" onclick="window.open(this.href);return false; - Zolang op die pagina nog steeds het meeste groen is (met andere woorden, in andere landen is de brandstof goedkoper), kunnen ze het hier in Nederland niet maken om de brandstof nog duurder te maken. Niet als ze geen economische infarct willen veroorzaken.

En hoewel ik het niet erg zou vinden meer voor brandstof te betalen, dan wil ik wel dat het geld gebruikt word voor iets waar ik ook wat aan heb. Denk aan de A2 verbreding/verbeteringen, meer asfalt, betere zorg regelingen en wat al niet meer zij.

In plaats daarvan word het geld aan Europa gegeven, of gebruikt voor ontwikkelingssamenwerking in een land/plaats waar menig Nederlander nooit zal komen.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Zolang mijn collega dagelijks uit Nijmegen naar Rotterdam in een hybrid zonder iets te betalen, en ik me scheel betaal voor een milieu-onvriendelijke hobby-auto die max 4000km per jaar rijdt, overtuigt helemaal niemand mij dat al die regelingen ook maar iets met het milieu te maken heeft.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Ratrod

Bericht door Ratrod »

Het gaat maar om één ding: een nieuwe melkkoe voor Rupsje Nooitgenoeg. Zelfs de ANWB wil nu de vrijstelling wegenbelasting voor oldtimers afschaffen. Vroeger zette die club zich nog wel eens in voor de automobilist.

Ik heb het niet zo op dat soort onderzoeken. Ze zijn vaak vooringenomen, gestuurd en gemanipuleerd.

Laat ze eens kijken naar de hele levenscyclus, van productie tot recycling. Dan is mijn 33 jaar oude Mustang (op LPG) een toonbeeld van duurzaamheid. En zo'n jaren '80 Benz trouwens ook.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
351-V8-power

Bericht door 351-V8-power »

Joliet Jake schreef:Als het om overheids inkomsten gaat doen ze het ook flink fout.
Met deze regeling word de aanschaf van nieuwe (zuinige, schone en op het moment belastingvrije) auto's gestimuleerd.
Het belasting vrije is een overheids subsidie, dus een koste post, zuinige auto's betekend minder brandstof verkoop, minder inkomsten.
Kwa inkomsten zullen ze er ondanks deze boete flink op achter uit gaan.

Belasting voordeel van oude auto's wilden door middel van kilometer heffing weghalen, maar hiervoor moet wel iedereen een km registratie/backbox in de auto hebben, grote kosten post!, en waarom, omdat het eerlijker zou zijn, Onzin!

De eerlijkste manier is om het via de brandstof te heffen (ik weet die is al zo duur) maar dan is het het eerlijkst, nix geen regelingen meer om zuinige schone auto's te promoten, als je veel rijd in een slurp bak moet je vaak tanken betaal je veel, rijd je weinig in een ecobox dan tank je weinig, en betaal je dus weinig, das eerlijk toch?
Volgens mij ben je dan ook van de oldtimer/klassieker discusie af, het rijden van een oude auto heeft geen financieel voor of nadeel, de klassieker rijder maakt in 99% van de gevallen niet veel km per jaar, dus heeft niet veel last op deze manier.

Helemaal mee eens, heb ik hier ook al eens aangehaald. Maar onze volksvertegenwoordigers wilden weer eens onderscheid en uitzonderingen maken voor het rekening rijden waardoor het allemaal weer complex en onoverzichtelijk wordt. Hoger tarief in de spits en per uitstoot verschillend, daar zijn we in NL erg goed in, we bedenken weer wat en de lijst met uitzonderingen is oneindig. Leuk al die variabelen die dan weer fraude gevoelig zijn. Gewoon één lijn trekken dan zijn er ook geen mazen.. Als voorbeeld wil ik de geel of grijs kentekens aanhalen, een auto is of personenauto (ontworpen en bestemd voor personen vervoer) of bestelauto (ontworpen en bestemd voor goederen vervoer) maar in NL maken we dat heel spannend waardoor er vroeger Porsches met grijs kenteken rondreden...
69 Grandé 351W Copper Flame
351-V8-power

Bericht door 351-V8-power »

Mack schreef:Zolang mijn collega dagelijks uit Nijmegen naar Rotterdam in een hybrid zonder iets te betalen, en ik me scheel betaal voor een milieu-onvriendelijke hobby-auto die max 4000km per jaar rijdt, overtuigt helemaal niemand mij dat al die regelingen ook maar iets met het milieu te maken heeft.
En dan rijdt hij nog 1:13 op benzine ook want de electromotor werkt alleen op lage snelheden. Daarnaast zijn deze auto's door de vele accu's nog eens een stuk zwaarder wat het verbruik doorgaans ook niet ten goede komt.
69 Grandé 351W Copper Flame
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

Zet je maar vast schrap voor als straks de "tomaten kliek" aan de macht komt....

Hennie
frankpost
Contacteer:

Bericht door frankpost »

Uw bericht kan niet worden bezorgd bij de volgende personen of distributielijsten:

j.atsma@tweedekamer.nl
Het postvak van de geadresseerde is vol en kan geen berichten meer accepteren. Microsoft Exchange probeert dit bericht niet opnieuw te verzenden. Probeer het bericht op een later tijdstip nog eens te versturen of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde.
er zijn meer mensen die hem blijkbaar proberen te bereiken :mrgreen:

we zitten in een 'alles moet voor het milieu want we hebben alles de afgelopen eeuw zo naar de klote geholpen dat we dat nu gaan merken'-tijdperk. Alles word een voor een aangepakt, en of het daadwerkelijk werkt/nut heeft daar gaat het geeneens meer om... Toevallig vertelde Maarten (LTD) me laatst ergens een groen links bijeenkomst/mars gezien te hebben..met een dikke oude mercedes (diesel)....dan snap je het behoorlijk niet, helaas zit de complete politiek zo in elkaar
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

>>Zet je maar vast schrap voor als straks de "tomaten kliek" aan de macht komt....>>

Hoe bedoel je Hennie? Ik ben benieuwd naar hoe jij daarover denkt.

Laten we niet op de zaken vooruitlopen. Het is niet gezegd dat als die tomatenkliek aan de macht komt, de boel radicaal gaat veranderen in hogere belastingen voor de automobilist.

Harry
Laatst gewijzigd door 78ghiaT5 op vr 03 aug, 2012 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Volgens mij zei Hennie dit
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”