1965 Mustang Coupe V8 289 4V
Moderator: Shelby GT-H
Re: 1965 Mustang Coupe V8 289 4V
Ik doe het zelf. 5 potten afbijt, 10 schuurdingen grof voor op de flex, 5 schuurdingen fijn, 2 komborstels, 2 schijfborstels, zuur om de poriën roest uit te bijten, 2 wegwerpoveralls, een goed ademmasker, een veiligheidsbril en 2 dagen doorbijten. Dan heb je een 600 euro verdiend. Kun je mooi in je blok stoppen.
1967 Ford Fairlane GT, 2 door hardtop coupe, 289 4V (met upgrades), 4 speed Toploader.
Even tijdje geleden, heb nu een full time job dus het gaat allemaal op lager tempo 
Piet, het spit heb ik vooraan aan de balken vast gemaakt waar de steunen voor de bumper normaal aanzitten, en achter aan de gaten waar de achterbumper normaal aanzit (aan de hoekjes op de balken), en aan de steun voor de tank. Verder heb ik de auto alleen korte tijd horizontaal, voor langere tijd heb ik m verticaal staan (omdat ik denk dat hij in die houding steviger is).
Op dit moment kan ik overwegen sommige dingen zelf te doen, maar aan de andere kant denk ik dat het (goed!) schoonmaken en spuiten van de body een expertise op zich is, plus het feit dat ik zelf niet echt veel tijd meer heb zodat het allemaal veel langer zou duren. Morgen komt vd kerkhof kijken voor een vrijblijvende offerte. Ik moet sowieso eerst nog plaatwerk bestellen voor de voorkant te passen, alvorens ik de body weg breng om te stralen/spuiten.
Verder heb ik nog wat fotokes van de afgelopen dagen. De motor onderdelen had ik helaas al besteld voordat ik wist dat deze motor wellicht niet bruikbaar was. Wellicht kunnen ze nog gebruikt worden, ik heb er toch fotos van genomen

nieuwe high flow waterpomp:

nieuw balanceer wiel:

schade aan scherm:

schade aan scherm grotendeels hersteld:

bevestiging ruitenwisser in cowl vent plaat:

steunen van export brace verwijderd, deze gaat chrome worden die geheel aan de veerpoten bevestigd zit:

roestschade aan deur:

voorwiel ophanging (nog stralen en laten poedercoaten)

Nu heb ik twee vragen:
- gezien de deuren verroest zijn, is het wellicht verstandiger deze te KTL-en?
- welke bladveren adviseren jullie voor deze wagen. sommigen gebruiken de standaard, anderen de heavy duty 4 blads en sommigen zelfs een 5 blads vering.
graag jullie advies
Groeten,
Rik
Piet, het spit heb ik vooraan aan de balken vast gemaakt waar de steunen voor de bumper normaal aanzitten, en achter aan de gaten waar de achterbumper normaal aanzit (aan de hoekjes op de balken), en aan de steun voor de tank. Verder heb ik de auto alleen korte tijd horizontaal, voor langere tijd heb ik m verticaal staan (omdat ik denk dat hij in die houding steviger is).
Op dit moment kan ik overwegen sommige dingen zelf te doen, maar aan de andere kant denk ik dat het (goed!) schoonmaken en spuiten van de body een expertise op zich is, plus het feit dat ik zelf niet echt veel tijd meer heb zodat het allemaal veel langer zou duren. Morgen komt vd kerkhof kijken voor een vrijblijvende offerte. Ik moet sowieso eerst nog plaatwerk bestellen voor de voorkant te passen, alvorens ik de body weg breng om te stralen/spuiten.
Verder heb ik nog wat fotokes van de afgelopen dagen. De motor onderdelen had ik helaas al besteld voordat ik wist dat deze motor wellicht niet bruikbaar was. Wellicht kunnen ze nog gebruikt worden, ik heb er toch fotos van genomen

nieuwe high flow waterpomp:

nieuw balanceer wiel:

schade aan scherm:

schade aan scherm grotendeels hersteld:

bevestiging ruitenwisser in cowl vent plaat:

steunen van export brace verwijderd, deze gaat chrome worden die geheel aan de veerpoten bevestigd zit:

roestschade aan deur:

voorwiel ophanging (nog stralen en laten poedercoaten)

Nu heb ik twee vragen:
- gezien de deuren verroest zijn, is het wellicht verstandiger deze te KTL-en?
- welke bladveren adviseren jullie voor deze wagen. sommigen gebruiken de standaard, anderen de heavy duty 4 blads en sommigen zelfs een 5 blads vering.
graag jullie advies
Groeten,
Rik
- Ando
- Donateur 2014
- Contacteer:
De bussen in de onderste draagarmen kun je beter vastlassen. Ik had 5 blads achter maar dat vond ik te stug, heb er 1 blad afgehaald. Maar ik heb wel tractionbars die het wat stugger maken en geen gastank met extra gewicht. Ook geen reservewiel...
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Bedankt Ando, zal binnenkort eens kijken wanneer ik ze ga bestellen. Eerst body 
Ondertussen ben ik verder gegaan aan de spring perches. Ik heb niet voor engelse lagers (R14-2RS) gekozen maar normale metrische lagers. Ik denk dat als je een standaard lager pakt van een goede fabrikant, de kwaliteit veel hoger is voor een veel lagere prijs (eu16 per lager ipv eu30). Daarom heb ik gekozen voor een 20x47x14 lager (6204-C-2Z)
los halen achteras:

onderdelen voor ophanging gestraald

aandrijfassen en differentieel

lagers van aandrijfassen persen

beetje improviseren om de achteras de stralen

achteras gestraald

nieuwe bus draaien voor spring perch

onderdelen voor spring perches

CNC uitfrezen van 50mm gat voor bus

uitsparing CNC gefreesd voor shock bevestiging

spring perches klaar, alleen nog snap ringen op de asjes draaien. Ik heb er overigens voor gekozen om de zijkanten weer dicht te maken ivm vuil, dat doet niet iedereen.

alvast voor later (had ik al besteld):
onderdelen voor ontsteking

onderdelen voor carburateur

Ik ga deze week verder met het afschuren van de frames onder de achterklep en motorkap (dit mag niet/nauwelijks gestraald worden ivm kromtrekken), zaterdag breng ik de gestraalde onderdelen naar de poedercoater. Deze week bestel ik de panelen die ik moet vervangen, en ga ik het plaatwerk opnieuw passen voordat de boel gestraald en gespoten gaat worden. Als dan de deuren hersteld zijn, kan het hele zaakje richting de straler.
binnenkort meer
Ondertussen ben ik verder gegaan aan de spring perches. Ik heb niet voor engelse lagers (R14-2RS) gekozen maar normale metrische lagers. Ik denk dat als je een standaard lager pakt van een goede fabrikant, de kwaliteit veel hoger is voor een veel lagere prijs (eu16 per lager ipv eu30). Daarom heb ik gekozen voor een 20x47x14 lager (6204-C-2Z)
los halen achteras:

onderdelen voor ophanging gestraald

aandrijfassen en differentieel

lagers van aandrijfassen persen

beetje improviseren om de achteras de stralen

achteras gestraald

nieuwe bus draaien voor spring perch

onderdelen voor spring perches

CNC uitfrezen van 50mm gat voor bus

uitsparing CNC gefreesd voor shock bevestiging

spring perches klaar, alleen nog snap ringen op de asjes draaien. Ik heb er overigens voor gekozen om de zijkanten weer dicht te maken ivm vuil, dat doet niet iedereen.

alvast voor later (had ik al besteld):
onderdelen voor ontsteking

onderdelen voor carburateur

Ik ga deze week verder met het afschuren van de frames onder de achterklep en motorkap (dit mag niet/nauwelijks gestraald worden ivm kromtrekken), zaterdag breng ik de gestraalde onderdelen naar de poedercoater. Deze week bestel ik de panelen die ik moet vervangen, en ga ik het plaatwerk opnieuw passen voordat de boel gestraald en gespoten gaat worden. Als dan de deuren hersteld zijn, kan het hele zaakje richting de straler.
binnenkort meer
Laatst gewijzigd door mustang88 op ma 16 jun, 2014 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dieselhead
Je gaat lekker Rik!!
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
Goed bezig,leuk die perches
Tonie
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
GSX-R750 K3
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Je zet er inderdaad vaart achter.
Piet
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
-
Dieselhead
ja die Rik die zet er vaart achter!!
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
( Ik heb er overigens voor gekozen om de zijkanten weer dicht te maken ivm vuil, dat doet niet iedereen.)
Dat klopt
maar leg eens uit hoe je dat gaat oplossen bij je uitgefreesde rondingen voor je shockbolts
ook daar zal troep en vuil in komen dan
gewoon een lik vet er op,en ze gaan forever mee
en neem wel een goede kwaliteit snapringen,alle druk komt op die 2 ringen.
Maar,het ziet er super uit,thumps up
Tonie
Dat klopt
maar leg eens uit hoe je dat gaat oplossen bij je uitgefreesde rondingen voor je shockbolts
ook daar zal troep en vuil in komen dan
gewoon een lik vet er op,en ze gaan forever mee
en neem wel een goede kwaliteit snapringen,alle druk komt op die 2 ringen.
Maar,het ziet er super uit,thumps up
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
GSX-R750 K3
Tonie juist die openingen bedoelde ik
ik heb in die halve rondingen busjes ingelast. ik heb de asjes 20.02 gemaakt, zodat ze er ook niet zomaar afgaan, de snapringen zijn extra. qua bescherming laat ik de boel poedercoaten 
Afgelopen week heb ik de onderdelen opgehaald van de poedercoater. Iets daarvoor had ik wat nieuw plaatwerk besteld. De steun-onder-grill past helaas niet, en gaat dus terug. Ik heb de oude inmiddels maar gerepareerd. Voor dat de body e.d. naar straler/spuiter gaat, heb ik de voorkant eerst in elkaar gezet om te passen.

Spring perches zijn zo goed als af nu:

Ik heb geinformeerd naar het opnieuw galvaniseren van de boutjes. Hiervoor moet ik alles schoonmaken en glasparelen. Daar gaan nog wel de nodige uurtjes in zitten..

Spring perches zijn zo goed als af nu:

Ik heb geinformeerd naar het opnieuw galvaniseren van de boutjes. Hiervoor moet ik alles schoonmaken en glasparelen. Daar gaan nog wel de nodige uurtjes in zitten..
-
Dieselhead
kleine straal cabine kopen bij Datona. dan is het glasparelen ook zo gedaan 
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Dit word professioneel aangepakt daar hoef je de foto's niet grondig voor bestudeerd te hebben ! Top hey
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Je bent niet goed bezig jonge.......
Je bent HEEL goed bezig!!!
Je bent HEEL goed bezig!!!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Thanks Guys
doe mijn best 
kleine straalcabine kopen kan idd, maar ben ik wel weer 150 eu verder..ik denk dat ik voor nu gewoon even het grit omwissel in de cabine, kan ik het geld ergens anders voor gebruiken
Ik kijk nog even aan hoe het zo gaat 
ben momenteel ook bezig met de subframe connectors:

ik ga deze laten poedercoaten, en de randen waar ik moet lassen houd ik 1 a 2 cm vrij. Dit werk ik dan later met zwarte lak bij.
Groeten, Rik
kleine straalcabine kopen kan idd, maar ben ik wel weer 150 eu verder..ik denk dat ik voor nu gewoon even het grit omwissel in de cabine, kan ik het geld ergens anders voor gebruiken
ben momenteel ook bezig met de subframe connectors:

ik ga deze laten poedercoaten, en de randen waar ik moet lassen houd ik 1 a 2 cm vrij. Dit werk ik dan later met zwarte lak bij.
Groeten, Rik