moest vanmiddag flink op de remmen trappen. van de fiets dan, want was net op weg naar de redactie toen ik toevallig naar rechts keek en ik daar in een parkeervak een donkerbruine Mustang II Ghia zag staan met gare bumpers, een lichtbruin dak, hetzelfde luxe interieur als dat van mij, maar dan in de tinten van Henny's rooie. tsjonge, dan baal je dat je niet met je eigen Ghia bent, want dat had natuurlijk leuke plaatjes opgeleverd. maar dit was al een hele verrassing omdat ik daar die II nog nooit gezien had. de wagen heeft volgens de dashboard-VIN code een V6 en is gefabriekt in 1976, vandaar de chromen bumper inserts. ook heeft het goeie ding een automaat. gelukkig had de eigenaar kennelijk historisch besef, want de Ghia heeft tenminste een echt II-paardje in de grille. hier wat foto's van deze toevallige ontmoeting en oh ja, ik heb een briefje met de verwijzing naar het DM&FF op discrete wijze aangebracht, dus hopelijk komt de gelukkige eigenaar hier eens langs,
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
shit, je hebt gelijk, Kors. ik denk aan 1976 en meteen ook aan chromen inserts, want de wagen zou die moeten hebben. dus dit is niet origineel, net zoals bij mijn SG.
over inserts gesproken: ik heb er II van een achterbumper. de een bestaat uit los in elkaar geschoven delen, de ander is één geheel. eigenlijk net zo als in '77 en '78 toen je de zwart-witte strips had. volgens mij gebruikten ze in '78 de plakstrip en in '77 de uit losse delen bestaande zwart-witte insert. is dat correct? geldt dit ook voor de chromen inserts, dat ze in '74 en '75 de losse delen-insert gebruikten, en in '76 de uit één stuk bestaande? waarschijnlijk gebruikten ze die dingen ook in het volgende bouwjaar om de oude voorraad op te maken.
harry
naar mijn eigen schatting zijn er meer dan 120 II's in NL. dat is gebaseerd op het feit dat Martin Haijkens er een kleine 30 heeft staan, het aantal II rijders op het forum en bij de TMCN, waarbij enkelen er II hebben, en wat er te koop staat via Marktplaats en Speurders.nl, alsook via advertenties in (auto)bladen. ook heb ik nu en dan eens in het verleden II-tjes langs de kant van de weg zien staan (Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Leidschendam). ik denk dat er sowieso meer zijn dan we denken. maar waarom er niet meer op het Forum zijn, weet ik ook niet.
harry
78ghiaT5 schreef:naar mijn eigen schatting zijn er meer dan 120 II's in NL. dat is gebaseerd op het feit dat Martin Haijkens er een kleine 30 heeft staan, het aantal II rijders op het forum en bij de TMCN, waarbij enkelen er II hebben, en wat er te koop staat via Marktplaats en Speurders.nl, alsook via advertenties in (auto)bladen. ook heb ik nu en dan eens in het verleden II-tjes langs de kant van de weg zien staan (Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Leidschendam). ik denk dat er sowieso meer zijn dan we denken. maar waarom er niet meer op het Forum zijn, weet ik ook niet.
harry
Hoeveel mensen zijn er wel niet, die een Mustang rijden en niet op dit forum zitten, geen lid van een Mustang club zijn en nooit op meetings komen? Ik weet bij mij in de stad (ja ja Huissen is een stad!) al zo 5 klassieke Mustangbezitters op te noemen die aan bovengenoemde voorwaarden voldoen. Gelukkig zie ik bij ons geen II'tjes rondrijden......
ik denk juist dat het hem dat is, Rob, anders kan ik het niet verklaren. men moet toch nog altijd opboksen tegen de eerste generatie en daar winnen de II-rijders het nooit van.
ik denk dat het tijd wordt voor een telling van II's, ben benieuwd naar het aantal. hier de II's die ik spotte:
30 martin haijkens
2 vlaardingen, ghia, ghia
1 den haag (thomsonlaan) hatchback
1 amsterdam-noord, hatchback
1 den haag (schenkviaduct bij autohandelaar) hatchback
1 den haag (bierkade) hatchback
1 leidschendam (st. willibrordusplein) ghia
1 leidschendam (damlaan) hatchback
1 den haag (laan van meerdervoort) hatchback
1 den haag (waldeck pyrmontkade) cobra II, rode striping, hatchback
1 Avenhorn, ghia of coupé (heb ik een achterbumper van gekocht)?
2 jacob de jong, ghia, hatchback
2 harry oosterveen, ghia, ghia
1 harry roor, coupe
1 harry thijssen, hatchback
1 kors, ghia
1 mustangpatje, coupe
1 koos, hatchback
1 frank, hatchback, wsl verkocht
1 gerlof, hatchback
1 danny swart, ghia
1 evert, ghia
1 henny, ghia
1 78 moosetang, ?
1 1974ghiaV6, ghia
1 ben, ghia
1 leo, ghia
1 michael van dongen, nu van iemand anders, ghia
1 cobra II, wit, blauwe striping, hatchback
5 marktplaats
1 cobra II (janita's classic cars), zwart, gouden strepen, hatchback
1 didam, hatchback
1 snc, lelystad, hatchback, blauw
1 lelystad, hatchback, zwart
1 zwolle, 2004, ghia, donkerrood
1 zwolle, 2004, ghia, donkerblauw, te koop staand
1 rotterdam 2002-03, silver ghia (de mijne???)
1 TFT, hatchback
1 auto motor klassiek, adv, hatchback, blauw
1 auto motor klassiek, adv, ghia
1 jaap de jong, coupé
2 fordjw, hatchback, coupé, slopers
1 ben wijfjes, nu van iemand anders, king cobra, hatchback
1 ghia, blauw, oosten van NL, te koop staand
1 ghia, bronskleurig, V8, adv. marktplaats/AAP-forum
1 ghia, amsterdam-osdorp, zilver
1 coupé, harlingen, donkerrood, V6, adv marktplaats
1 hatchback, rood, zaandam, adv. marktplaats, V6
1 ghia, goud, zwaagwesteinde, adv. marktplaats, V6
1 hatchback, mach 1, zilvergrijs, oostzaan, adv. marktplaats, V6
1 coupe, groen-wit, friesland, adv. marktplaats
2 rooie ben, hatchback, hatchback, slopers
1 remon, ghia
1 plag, convertible, rood
1 muis12, ghia, zwart
1 maustang, coupe?
1 ghia, geel, kesteren, adv. marktplaats V6
1 ghia, nijmegen, 1974, adv. marktplaats, V6, opknapper
dat zijn er al 96.
duidelijk is dat de hatchbacks in numerieke meerderheid zijn, gevolgd door de ghia en dan de coupe.
wie vult dit lijstje verder aan?
Harry
Laatst gewijzigd door 78ghiaT5 op vr 10 aug, 2007 16:32, 34 keer totaal gewijzigd.
een paar jaar geleden had hij verspreid over de regio zuid-groningen ongeveer 30 II's in loodsen opgeslagen. ik denk dat hij ze opkocht in de tijd dat je ze voor een habbekrats op kon kopen, mss met de bedoeling ze ooit voor meer te kunnen verkopen. maar dat is slechts een aanname, daar ik het hem nooit gevraagd heb, ook niet toen ik de T5 II van hem kocht. of hij echt een II-gek is weet ik niet zeker, ook omdat hij onder meer een '69-er fastback heeft en een Mustang V. ik denk persoonlijk dat hij momenteel iets minder dan 30 heeft, maar het juiste aantal wil ik nog wel eens navragen. hij heeft er iig drie verkocht.
harry
Ed, houd nou eens je grote, gevatte, bijdehante waffel eens een keer.
Harry
Harry, in Amsterdam-osdorp staat ook nog een II, een zilveren, vergelijkbaar met die van jou. Als ik eens in de buurt ben en hij staat buiten zal ik er eens een plaatje van schieten, volgens mij is hij in topstaat