Het is alweer een paar jaar geleden…
Best wel gestrest mijn spreekbeurt gehouden over de Ford Mustang.
Gelukkig naar een tijdje was de spreekbeurt afgelopen en de reacties waren zeer positief te nomen.
De leraar die toen de spreekbeurt moest beoordelen zei na afloop van de spreekbeurt: “Johannes ik zorg dat jij nog een keertje een stukje mee mag rijden in een Ford Mustang.”
Dit vond ik natuurlijk geweldig..dit mede omdat ik mijn hele leven al slechtziend ben (totaal zicht 10%).
Zelf had ik al wel eens in een Ford Mustang gezeten, maar nog nooit een stukje mee gereden.
Een hele tijd ging voorbij en ik was alleen de belofte over het ritje in de Ford Mustang vergeten.
De leraar die de belofte had gemaakt had reeds ander werk gevonden op een nieuwe school.
In juli 2005 was ik klaar met mijn opleiding en er was een “gala bal” georganiseerd.
Nou mijn ouders hadden mij dus wijs gemaakt dat ik met de tractor naar het gala bal werd gebracht…ook natuurlijk best een leuk om er zo heen te gaan!
Toen was het dus bijna 8 uur en mijn vader en ik liepen naar buiten……..en wat kwam daar aangereden op dat zelfde moment…….een hele mooie Ford Mustang!
Nou dat was wel een “hele verassing”…voor mij!
En ja daar was hij dan de oud leraar met de chauffeur van de Mustang..toch aan zijn woord gehouden!!!
Na even wat gedronken te hebben op pad gegaan met de mooie Mustang.
Het was zeker een hele mooie dag die ik NIET SNEL zal vergeten.
En hieronder staan nog enkele foto’s.
Laatst gewijzigd door JL-Mustang op wo 24 feb, 2010 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Johannes,welkom terug en dat was zeker een mooie verrassing van je ouders.
Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !! Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
Nee het was niet zijn eigen Mustang.
Hij had eerst bij een bekende van hem geïnformeerd of hij de Mustang nog had.
Door financiële redenen had de gene zijn Mustang verkocht.
Toen is hij via…via bij Harrie..kan ook met y zijn.. (chauffeur en zover ik ook weet eigenaar) van deze Mustang terecht gekomen.
Mijn ouders waren ook al een Mustang voor mij aan het regelen.
Helhaas was tijdens een rit iets van de Mustang beschadigd geraakt zodat deze Mustang mij niet naar het gala bal kon brengen.
Zelf heb ik wel al in die Mustang gezeten, wat natuurlijk ook al HEEL LEUK is.
Deze Mustang is namelijk van een bekende van één van mijn zussen.
Ook een hele mooie Mustang (uit de jaren 60 of 70).
Dus toen heeft mijn moeder contact opgenomen met de oude leraar…en ja toeval of niet..die was ook een rit naar het gala bal aan het regelen..zoals hij dus had beloofd.
Hieronder nog een foto van de Mustang.
Het is een gescande foto dus daarom is de kwaliteit niet zo super goed!
Tot zo complete verhaal!
Mag ik vragen welke oogziekte je hebt.
Mijn vriendin heeft namelijk Stargard, zicht ongeveer 8 procent.
Zij heeft ooit auto gereden op een dag georganiseerd door de jongerencomissie. Dit is als ik het goed heb onderdeel van de NVBS.
In ieder geval mooi dat je leraar zijn woord heeft gehouden.
Zover ik weet heb ik geen oogziekte (dus ik weet de eventuele naam ook niet).
Ik ben sinds mijn geboorte al slechtziend.
Dat is gekomen omdat ik bij de geboorte zuurstof gebrek heb gehad.
Mijn netvlies is ook niet goed het is scheefgetrokken.
Daarom worden sommige sporten ook afgeraden waaronder volgens mij judo e.d.
Dit omdat het netvlies dus erg kwetsbaar is.
Met links zie ik iets minder dan met rechts (uit de oogmetingen blijkt dat).
In het gehele beeld wat ik nu heb merk ik eigenlijk niets dat ik met links iets minder zie dan met rechts.
Ik heb wel nystagmus (dan bewegen mijn soms ogen heel snel heel en weer) maar hier ondervind ik zelf geen last van.
Een paar jaar geleden ben ik naar de Ziezo beurs geweest (hier kun je de ontwikkelingen volgen van bijvoorbeeld loepen,software,aangepaste spellen.
Toen heel veel folders meegenomen.
Thuisgekomen alle folders maar eens wat doorgelezen.
En dat kom je er pas achter dat eer heel wat stichtingen en of organisaties zijn die bijvoorbeeld vakanties of een andere activiteit organiseren.
Excuses dat ik uit ging van een oogziekte.
Hou die activiteiten goed in de gaten, daar zitten soms hele leuke tussen.
Ben je ook van plan binnenkort op een meeting te komen.
Dit is als liefhebber verplichte kost.
Kan gebeuren..excuses geaccepteerd!
Ik zou dit jaar wel weer eens naar de meeting in noord Nederland willen (want dit is het dichtste bij).
Zover ik mij kan herinneren in 2006 in 2007 niet naar een Mustang meeting geweest.
In die jaren had ik het ook redelijk druk met school e.d.
Gelukkig dit jaar geslaagd en mijn diploma gekregen.