Marti report + boek binnen

Post hier alles omtrent de Marti reports en het Europese Mustang Register

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Marti report + boek binnen

Bericht door willem_nog_niks »

Hallo allemaal

Eindelijk is het zover: mijn Marti-report is binnen! Ik blijk een Acapulco blauwe Sportsroof te hebben met blauwe vinyl bekleding en een flinke hoeveelheid opties. Ik had erop gehoopt dat het interieur wit leer zou zijn, aangezien dat op de stoelen en banken zit. Maar ja, zo is ie ook mooi. Misschien dat ik er stiekem toch de wit leren bekleding in zet :roll: :wink: . Verder heb ik een boek besteld met specificaties en feiten van de 1969 Mustang. Een heel interessant boek, echt een aanrader.

Groetjes Willem
Gebruikersavatar
Hekkings
Berichten: 492
Lid geworden op: vr 07 okt, 2005 19:25
Locatie: Balkcity
Contacteer:

Bericht door Hekkings »

:?:
Allard.
Een hobby mag geld kosten, daarom kook ik op gas.


Mustang 1970 hardtop coupé sold.
Mustang 1969 Sportsroof project.
Golf GTI Limited Edition 2009
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Bericht door NordicDawn »

Foto('s)?
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
PoisonIvy66
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
Locatie: Noord Brabant

Bericht door PoisonIvy66 »

Ja Willem,

Wel even je het Marti report scannen en hier plaatsen!

Groeten,


Roel
...Happiness is the road...
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Bericht door willem_nog_niks »

Tuurlijk
Ik zal eens proberen of ik het nog weet.

Afbeelding

Ja dus.

Groetjes Willem
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Bericht door tminus3 »

Daar heb je wel iets aparts!
- Een extreem vroege besteldatum; 23 juli '68
- Extreem laag VIN nummer 100663 (theoretische de 663e '69er Mustang van de band)
- Groot aantal opties
- Export DSO nummer

Zowieso een hele vroege '69er, mischien wel één van de eerste export Mustangs voor het modeljaar '69. Misschien dat Gearz hier iets meer over kan vertellen?
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
PoisonIvy66
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
Locatie: Noord Brabant

Bericht door PoisonIvy66 »

En een 69'er GT! Die rijden er ook niet veel rond.
(Hoewel, die van Willem rijdt ook nog niet ;) )
...Happiness is the road...
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Bericht door willem_nog_niks »

Is het toch wel iets aparts ja? Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, maar toch heel leuk om te horen.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Bericht door Gearz »

tminus3 schreef:Misschien dat Gearz hier iets meer over kan vertellen?
Dat kan ik zeker !

Wat Marti jouw niet verteld is dat jouw wagen er één is waarvan er maar 50 fastbacks zijn die in '68 voor modeljaar '69 naar Frankrijk geleverd zijn als export model.
Wat het vervolgens nog leuker maakt is dat het tot nu toe bekend was dat er van die 50 in ieder geval 19 waren met een 351 GT option die in dezelfde groep besteld zijn. Er zijn in totaal zover bekend 2 groepen 351 GT's geleverd.
Nu die van jou is opgedoken blijkt dat er in die eerste groep dus minimaal 21 GT 351's moeten zijn besteld en verscheept.
In het franse registry zijn er op dit moment 9 bekend als nog steeds bestaand (nu dus 10) van die groep. verder zijn er nog 2 fastback 351 GT's bekend uit een andere leverings groep. Uit die 2 groepen bij elkaar zijn nu dus 23 fastback 351 GT's in totaal bekend als geleverd (en nog bestaand geregistreerd)


Iets aparts is het dus zeer zeker (met hele leuke opties waarvan de delete seatbelt optie de meest vreemde is zou je zeggen).

Volgens jouw export VIN is deze wagen in 1968 naar Frankrijk geexporteerd.
De wagen is vanuit Newark naar Antwerpen verscheept en vervolgens door Ford France op transport naar Frankrijk gesteld waarna hij nieuw in Frankrijk geleverd is geweest.

Al deze '69 Franse export wagens werden in groepen per telex besteld in orders van dezelfde bodytypes en hadden daardoor opéénvolgende VIN nummers. Vervolgens werden ze groepsgewijs gebouwd (onderverdeeld naar body type, convertible, hardtop, fastback), de scheduled for build datums liggen allen tussen op 3, 4 en 5 september 1968.

De wagens werden allen besteld in uitéénlopende kleuren met een flink optie pakket en in verschillende body styles om de koper tegemoet te komen.

Zijn zusje 9T02M100661 bestaat nog steeds en is nog steeds in Frankrijk volgens het franse register.(zit dus maar 1 wagen tussen !)

Dit is een foto van de 9T02M100643, de vroegst bekende Franse export '69 351 GT Fastback.


De 9T02F100619 is een 302 (non GT) fastback en is de vroegst bekenste '69 fastback Export France.

Zo zie je maar weer, het geluk schuilt soms in een klein hoekje. :wink:

Ik zou als ik jou was even mailen naar het franse registry en even een copy sturen of een linkje sturen naar jouw Marti report.
Leuk voor jou maar je zal die fransozen er ook een groot plezier mee doen en wellicht kan het leiden tot meer gedetailleerdere info.

Email
arnaud_sixtyninestang@yahoo.com


Verdere algemene info.

De wagens met een tachometer hadden deze op de plaats waar bij de andere wagens de brandstof en temperatuurmeter zat. Bij de tachometer option wagens verhuizde de brandstof meter naar uiterst links op de plaats waar normaal de alternator meter zit en een aparte brandstof meter kwam op de plaats van de oliedruk meter rechts. Wagens zonder alternator en oliedruk meters kregen een "idiot light".

De GT equippement group was leverbaar op wagens vanaf de 351Cui en bestond uit een GT gascap, GT rockerpanel stripes, GT wieldoppen, pin type hood latches, heavy duty suspension (springs & shocks) met een 7/8" front swaybar (351), hoodscoop en chrome quad exhaust outlets.

Er zijn in totaal 6.694 mustangs in '69 met de GT equippement group uitgebracht.

De 351 4V motor was een blok met 290PK op de krukas en een 10.7:1 compressie
De traction lock optie was alleen leverbaar vanaf de 351 cui , alle kleinere motoren konden alleen besteld worden met een limited slip diff.


Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Marti-report

Bericht door willem_nog_niks »

Dat is hartstikke leuk om te horen! Hoe weet je al die dingen? Het leuke is dat ik eigenlijk helemaal geen exclusieve auto's hoef, maar dat heeft vooral te maken met verkrijgbaarheid van onderdelen en dergelijke. En nu heb ik er toch eentje! Lachuh. Ik zal zeker contact opnemen met die persoon. Alleen mijn Frans is belabberd, dus ik doe het wel in het Engels. Kan iemand mij vertellen wat de optie "delete seat belts" inhoud? Dat kon ik namelijk niet vinden op Google.
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

Dat er geen seat belts ingebouwd zijn? (zegt mijn boerenverstand)

Wel stoer, die auto. Nog zeldzamer dan Amsterdam-Mustangs :-)
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Een hele gave Mustang vondst (als het goed is ;) )

Bericht door willem_nog_niks »

Hallo allemaal
Ik weet het, dit is een oud topic. Maar ik vond het onderwerp er toch wel een klein beetje bij passen. En om een tweede topic "een kleine maar bijzondere Mustang vondst" aan te maken werkt alleen maar verwarrend ;) .

Een tijd geleden viel mijn oog op een foto van een Mustang in mijn Voiture Almanak van 1993 / 1994.
Op zich niet zo bijzonder, ware het niet dat dit een Nederlandse foto was van een Mustang fastback met dezelfde GT wielen, luchthapper, hoodpins en bumperbeugels. Dit zou dus mijn auto kunnen zijn, aangezien er maar heel weinig GT's zijn in Nederland.
Ik had nagevraagd bij Voiture Almanak. Ze hadden geen zin en tijd om het uit te zoeken. Jammer maar helaas.
Een paar dagen terug zag ik dezelfde foto, maar dan in de Onschatbare Klassieker catalogus van 2007.
Ze wisten mij te vertellen dat dit een persfoto is, die gemaakt is in Amsterdam in november 1968.
En ze hadden ook nog een foto van het interieur. Deze foto wilden ze wel opsturen.

Wat blijkt nu?

Van binnen is dit precies mijn auto: hetzelfde stuur, hetzelfde dashboard, ook een handbak, hetzelfde klokje, dezelfde stoelen en een console.
De kleur zou hetzelfde kunnen zijn. Dit is echter niet goed te zien, aangezien het zwart-wit foto's zijn.
Hoe cool is dat!
Het is nog niet 100% zeker, maar het zou echt gaaf zijn als mijn auto de bewuste auto op de persfoto is.

Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Marti report + boek binnen

Bericht door Ghost Rider »

Wauw Willem ! Vet man,had dit topic volledig gemist... !
Ga je hem helemaal origineel herstellen ? Dit is nu echt zon auto die concours heeel veel centjes op zou kunnen brengen gezien de zeldzaamheid.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Ammy
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 05 sep, 2012 15:23
Locatie: Neerpelt

Re: Marti report + boek binnen

Bericht door Ammy »

Heel cool zeg dat je potentieel je eigen wagen op die persfoto hebt gevonden! Ook echt een hele coole optielijst zeg, had het nooit eerder voorbij zien komen maar erg leuk :)
1969 Grabber Blue Shelby GT350
Black Audi Q5 3.0 Diesel
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Re: Marti report + boek binnen

Bericht door willem_nog_niks »

Hallo allemaal
Hartelijk dank voor de leuke reacties. Het is idd de bedoeling om hem zo origineel mogelijk te maken.
Dus niet beter dan nieuw ;) . En natuurlijk niet te mooi, anders durf ik er niet meer in te rijden :D .
Wat ik met de bekleding ga doen weet ik niet. Het is volgens mij wit leer en in hartstikke goede staat.
Origineel is de bekleding blauw vinyl.
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Plaats reactie

Terug naar “Kevin Marti report's & European Mustang Registry”