66er met koeling probleem
Moderator: Shelby GT-H
66er met koeling probleem
Beste Forumleden,
Ik weet dat dit onderwerp al vaker het revu heeft gepasseerd, maar ik heb nog wat vragen over de koeling van mijn mustang.
Recentelijk heb ik mij thermostaathuis vervangen met daarbij ook een nieuwe thermostaat. Nu is het probleem dat hierna mijn koeling bijna zijn max bereikt en niet meer terugkomt. Eerst zat ik te denken aan lucht in mijn koelsysteem, ik heb mijn motor warm laten draaien met open radiatordop maar dit geeft geen soelaas(is hier misschien een andere manier voor?) . Wat mij wel opvalt is dat er bijna geen stroming in de radiator is waar te nemen alleen wat gebubel enz. kan iemand mij vertellen of dit betekend dat mijn waterpomp naar zijn grootje is of dat mijn thermostaat toch niet goed werkt(ik heb hem niet getest was nieuw). Mijn bovenste koelslang wordt niet hard maar wel heet.
Mvrgr Paul
Ik weet dat dit onderwerp al vaker het revu heeft gepasseerd, maar ik heb nog wat vragen over de koeling van mijn mustang.
Recentelijk heb ik mij thermostaathuis vervangen met daarbij ook een nieuwe thermostaat. Nu is het probleem dat hierna mijn koeling bijna zijn max bereikt en niet meer terugkomt. Eerst zat ik te denken aan lucht in mijn koelsysteem, ik heb mijn motor warm laten draaien met open radiatordop maar dit geeft geen soelaas(is hier misschien een andere manier voor?) . Wat mij wel opvalt is dat er bijna geen stroming in de radiator is waar te nemen alleen wat gebubel enz. kan iemand mij vertellen of dit betekend dat mijn waterpomp naar zijn grootje is of dat mijn thermostaat toch niet goed werkt(ik heb hem niet getest was nieuw). Mijn bovenste koelslang wordt niet hard maar wel heet.
Mvrgr Paul
De gustibus et coloribus non disputandum
Re: 66er met koeling probleem
Ik denk dat je toch nog een hoop lucht in je leidingen hebt. Om de mustang goed te ontluchten haal ik altijd de kachelslang boven op het termostaathuis los. Pas als daar water uit komt zet ik deze er weer op. Dus zet een grote bak onder de auto want er zal wel wat koelvloeistof langs het blok aflopen. Maar dit is (voor mij) de enige manier om mijn blok goed ontlucht te krijgen. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar dit werkt het beste.
- Mustang Den Haag
- †
Je kan ook de mustang aan de voor kant even opkrikken wel even warmdraaien dan gaat de lucht naar het hoogste punt dan moet het lucht er uit komen.
GR ROB
GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Enjoy Life Today, don't wait for it...
bednkt voor de snelle reacties,
ik heb net de slang losgehaald en zie dat de thermostaat zich opent en er komt vloeistof uit niet echt veel, even later sijpelde het een beetje, is dit goed ik heb de moter ongeveer 10 min laten draaien.He is niet zo dat de vloeistof er vol uit komt ben maar gestpt omdat het wel wat rookontwikkeling gaf vanaf mijn hete motor. Moet ik nou langer doorgaan of is toch een indicatie dat de waterpomp kaduk is.
Gr Paul
ik heb net de slang losgehaald en zie dat de thermostaat zich opent en er komt vloeistof uit niet echt veel, even later sijpelde het een beetje, is dit goed ik heb de moter ongeveer 10 min laten draaien.He is niet zo dat de vloeistof er vol uit komt ben maar gestpt omdat het wel wat rookontwikkeling gaf vanaf mijn hete motor. Moet ik nou langer doorgaan of is toch een indicatie dat de waterpomp kaduk is.
Gr Paul
Zit de thermostaat wel juist, en niet omgekeerd ?
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Hoi Emiel,
Wasik eerst ook bang voor maar gecheckt en zit volgens het plaatje.
Bedankt voor het meedenken.
Paul
Wasik eerst ook bang voor maar gecheckt en zit volgens het plaatje.
Bedankt voor het meedenken.
Paul
Hi Paul,
Ik heb laatst het zelfde probleem als wat jij beschrijft ervaren.
Mijn oplossing is alsvolgt geworden:
- Nieuwe thermostaat (heb jij al)
- Nieuwe radiator
- Nieuwe 6 bladige fan
- Shroud op de radiator geplaatst
- koeling volledig gereinigd met koelvloeistof reiniger.
Nu komt mijn koeling niet meer boven de helft.
Jort.
Ik heb laatst het zelfde probleem als wat jij beschrijft ervaren.
Mijn oplossing is alsvolgt geworden:
- Nieuwe thermostaat (heb jij al)
- Nieuwe radiator
- Nieuwe 6 bladige fan
- Shroud op de radiator geplaatst
- koeling volledig gereinigd met koelvloeistof reiniger.
Nu komt mijn koeling niet meer boven de helft.
Jort.
als je waterpomp kaduuk is, bijvoorbeeld doordat lagers zijn versleten, dan zul je, als je de fan beweegt, meer speling op de as van de fan dan toegestaan hebben. dan bedoel ik niet draaien aan je fan, maar van links naar rechts. als je dan later de fan eraf hebt en je draait aan de as van de pomp en loopt die dan stroef en niet soepel, dan is de pomp kaduuk en aan revisie toe.
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- Joliet Jake
Hoi paul.
Als je er achter wil komen of het aan je thermostaat ligt, haal deze er gewoon uit en test dan wat de koeling doet.
Het kan geen kwaat om zonder even te rijden, je motor zal er iets langer over doen om op temp te komen maar zou daarna op normaal nivo moeten blijven, word het dan nog te warm of heb je nog geen stroming zit het probleem ergens anders.
Succes
Als je er achter wil komen of het aan je thermostaat ligt, haal deze er gewoon uit en test dan wat de koeling doet.
Het kan geen kwaat om zonder even te rijden, je motor zal er iets langer over doen om op temp te komen maar zou daarna op normaal nivo moeten blijven, word het dan nog te warm of heb je nog geen stroming zit het probleem ergens anders.
Succes
A horse between my Lions
1968 289 V8 Convertible
1984 Econoline E150 5.0L LPG
2x Peugeot 305 Break
''Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now''
1968 289 V8 Convertible
1984 Econoline E150 5.0L LPG
2x Peugeot 305 Break
''Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now''
Je kan de thermostaat ook even in een bak met heet water gooien, als hij open gaat dan werkt hij goed 
[b]Ford Mustang 1966 289 V8 :D[/b]
Re: 66er met koeling probleem(OPGELOST)
Het probleem is opgelost !!!!
Ik was eerst van plan om mijn waterpomp te vervangen.....Toch maar even het weer het koelsysteem leeg laten lopen en met een draaiende motor, verwarming hoog, liter voor liter(tussenpauzen van ongeveer 5 min) bij gevuld dit met open radiator(zonder dop dus). Dit heeft het euvel verholpen er zat toch wat lucht in het systeem. Bij deze iedereen bedankt voor het meedenken en reacties
.
Gr Paul
Ik was eerst van plan om mijn waterpomp te vervangen.....Toch maar even het weer het koelsysteem leeg laten lopen en met een draaiende motor, verwarming hoog, liter voor liter(tussenpauzen van ongeveer 5 min) bij gevuld dit met open radiator(zonder dop dus). Dit heeft het euvel verholpen er zat toch wat lucht in het systeem. Bij deze iedereen bedankt voor het meedenken en reacties
Gr Paul