okp schreef:Gewoon vraagje uit nieuwsgierigheid.
Weet iemand wat een Gran Torino uit 1976 met een V8 460 CI en 4V carb zou verbruiken? (bij normaal rij gedrag )
grtz
Eric
Tussen de 25 en de 30 liter....
Vraag maar aan Emiel AVC, die heeft ook een Big Block in zijn beest, en vind het geen plezier om er mee buiten te komen...
Langs de andere kant moet je de benzineboeren ook iets gunnen zeg ik altijd...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel... http://www.mustang24.be
okp schreef:Gewoon vraagje uit nieuwsgierigheid.
Weet iemand wat een Gran Torino uit 1976 met een V8 460 CI en 4V carb zou verbruiken? (bij normaal rij gedrag )
grtz
Eric
Tussen de 25 en de 30 liter....
Vraag maar aan Emiel AVC, die heeft ook een Big Block in zijn beest, en vind het geen plezier om er mee buiten te komen...
Langs de andere kant moet je de benzineboeren ook iets gunnen zeg ik altijd...
maat van mij heeft een 72er mercury marquis met een 460 erin loopt ongeveer 1 op 2 op lpg ( hij is lpg only)
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Hoezo moet je jezelf daar druk om maken? het is toch een hobby auto waar je niet dagelijks mee rijd en alleen maar naar meetings of met goed weer buitenkomt?
ik vind dat je er dan inderdaad niet naar moet kijken. je hebt mensen die gaan 2 dagen naar de kroeg en verdrinken voor tussen de50 en 150 euro.
en je hebt mensen die rijden naar een meeting toe en die gooien voor 75 euro in de auto. afhankelijk van hoe ver hij moet rijden uiteraard wordt het duurder.
maar goed ik denk dat 1 op 3 reeel is. mijn 390 4v verbruikt 1 op 4.9 dus een goede 20 liter.
mijn ltd met een 351 2v is al goed voor 1 op 3 a 4 op lpg em 1 op 4 a 5 voor benzine dus om je nu echt druk te maken om het verbruik van een 460 versus een 351 in een torino ......
dat zou een issue zijn als je er dagelijks mee naar je werk rijd maar voor een hobby auto moet het toch niet zoveel uit maken lijkt me
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Als je die wagen gebruikt om rond te kerk te rijden en af een toe een meeting te doen, max 150km heen en terug (zo zijn er veel): kopen !
Als je de wagen wil gebruiken om veel te rijden (ritten, meetings in het buitenland, vakantie, weekendjes): toch even over denken, je hebt een beperkt radiadus.
67fastback 390 schreef:lijkt me niet iets waar je je bij zo`n blok druk om moet maken,tenzij je heel erg ver van het tankstation woont
Lijkt me juist wel iets om je druk om te maken met een literprijs van bijna 1.80 !!
+1 Als je ook daadwerkelijk wilt gaan rijden met zo'n 460 bigblock, lijkt het verbruik mij van wezenlijk belang. Ik haal met mijn Mustang één op 6,5. Als dat ineens 1 op 3 wordt, ben ik ongeveer €1000,- per jaar meer kwijt aan benzine. Alle stoere praat ten spijt vind ik dat nogal een verschil.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!