66hipowannebee schreef:Emiel,doe daar eens een plaatje van,(die pomp van jou)
daar zit best wel wat kwaliteits verschil tussen,de manier van ergens vastzetten maakt ook al heel veel uit
goed in de rubbers,zal die ook al minder herrie maken.
Tonie
Hierzie Tonie, u vraagt... wij draaien
In het midden zie je de vacuumpomp van MP Brakes. Er onder de benzinefilter, en er naast het reservoir van de ruitensproeiers.
De pomp is gemonteerd op 3 rubbers die vrij kunnen bewegen. Reservoir en filter komen NIET tegen de pomp, en is niet duidelijk te zien op de foto. Er is nog een vingerdikte ruimte tussen.
Pomp hangt dus vrij, maar dat is niet het probleem.
Als ik contact aanzet schiet de pomp in gang, en het is tenslotte een compressor, die de lucht niet in de container duwd, maar er uit, alleen, de herrie van de compressor blijft.
Iedere keer ik aan de rem kom, schiet dat pokkeding in gang, voor een tiental seconden, tot het de onderdruk terug op niveau heeft opgebouwd.
Aan een verkeerslicht is dat een continu ratelend geluit, tot ik het rempedaal loslaat. Nu zet ik aan een verkeerslicht de pook in "N", of in "P" alnaargelang de helling....
MP Brakes bevestigen dat alles normaal is, en dat je dat altijd gaat horen. Andere merken verwijzen ook naar dat "compressor" geluid. Ook op internet, met Google, vind je daar verschillende meldingen over.
Er is dus niets aan te doen. Isoleren kan en mag niet anders word de motor te warm als je veel remt.
Dus de enige optie zou een Hydroboost zijn, die hoor je niet.
Een tussenoptie kan zijn met een booster-vat, een "vacuum-cannister", maar dat is ook maar enkele seconden uitgespaard, en waar moet je dat weeral kwijt ? Mijn motorruimte zit nu al goed vol...
Zo, nu weet je wat meer...