Kachel, pendelen en onderdelen!

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BrotherBear
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 23 mei, 2012 10:21

Kachel, pendelen en onderdelen!

Bericht door BrotherBear »

Hoi forumleden!

Sorry verkeerde volgorde, eerst vragen dan voorstellen... Hierbij dus, naam is Joost, ik woon in het Brabantse Nuland en hou van motoren, of er nou twee of vier wielen onder zitten. Liefde voor Amerikaans (Harley) en heb nu dus ook ook ander rijdend bankstel, een Mustang!

Onlangs deze zwarte Mustang 5.0 GT convertible uit 1986 gekocht, en gelukkig al twee dagen open kunnen rijden :)
De radiator was wat verstopt geraakt door het lange stilstaan, de radiator + slangen, waterpomp en thermostaat (huis) vervangen en dat helpt. Er moeten nog wat cosmetische zaken worden aangepakt, maar voordat dat zover is, zijn er nog een aantal technische zaken, zoals:

- Hoe bypass ik de kachel (kachelradiatortje lekt een beetje, maar wil deze pas in de winter vervangen (wat een klus zeg))
- Bij warme motor pendelt de motor tussen de 600 en 1100 RPM. Wat kan daar de oorzaak van zijn?
- Wat is een goede tip om aan onderdelen te komen? Eventueel ook gebruikt?
- Een goede tip over een onderhoudsbedrijfje is ook zeer welkom!

Ik hoor het wel,

Joost
Laatst gewijzigd door BrotherBear op vr 25 mei, 2012 14:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: Kachel, pendelen en onderdelen!

Bericht door fuel66 »

Nou welkom dan maar....normaal gesproken is er even een voorstelronde.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Kachel, pendelen en onderdelen!

Bericht door grandmaster n »

Hoi,

Idd een voorsteltopic is wel zo prettig.
Zeker omdat je vraagt om een onderhoudsbedrijf. Dan is het wel handig om te weten of je uit bijv. Fresland komt want dan heb je niet zoveel aan een bedrijfje in zuid-Limburg.
Wat bedoel je precies met de motor "pendelt" ????
Enne, foto's??

gr
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Kachel, pendelen en onderdelen!

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Joost, welkom op het forum.

Om de kachel te omzeilen kan je gewoon de slagen naar de kachel (ingaande en uitgaande) aan elkaar zetten.
Het wisselende toerental zou kunnen duiden op een lekkage in een vaccuumslangetje of valse lucht bij het inlaatspruitstuk.
Voor onderhoud is het misschien handig te vermelden in welke plaats je woont.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
BrotherBear
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 23 mei, 2012 10:21

Re: Kachel, pendelen en onderdelen!

Bericht door BrotherBear »

grandmaster n schreef:Hoi,

Idd een voorsteltopic is wel zo prettig.
Zeker omdat je vraagt om een onderhoudsbedrijf. Dan is het wel handig om te weten of je uit bijv. Fresland komt want dan heb je niet zoveel aan een bedrijfje in zuid-Limburg.
Wat bedoel je precies met de motor "pendelt" ????
Enne, foto's??

gr
Met pendelen bedoel ik dat bij koude start de motor perfect stationair loopt. Zodra deze warm is gedraaid gaat het toerental enorm varieren bijstationair lopen, tussen de 600 en 1100 toeren.
Gebruikersavatar
65-fastback
Berichten: 2596
Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
Locatie: westland

Kachel, pendelen en onderdelen!

Bericht door 65-fastback »

Vacuüm lek.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Gebruikersavatar
PersMustang
Berichten: 417
Lid geworden op: vr 17 jun, 2005 21:06
Locatie: Schelluinen

Re: Kachel, pendelen en onderdelen!

Bericht door PersMustang »

Lijkt me ook heel duidelijk een vacuumlek.
Eerste waar je mee kan beginnen is bij je intake waar deze aansluit op je blok.
Bij jouw model bestaat de intake geloof ik ook uit een bovenste en onderste deel.

Succes en leuke wagen!


Grtz, Perry.
'71 Mustang 351Cl 2V Sportsroof 'Mach1'
'04 F-150 5.4L Triton Lariat Limited Edition
'99 Mustang 3.8L V6 35th Anniversary Convertible - SOLD
'96 Mustang 3.8L V6 Coupé - SOLD
'93 Mustang 2.3L Fox body - SOLD

Leef& Geniet!
Plaats reactie

Terug naar “How to”