mustang slaat steeds af

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
jitske
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 17 jul, 2011 15:15
Locatie: noord holland

mustang slaat steeds af

Bericht door jitske »

Hallo allemaal ik heb een mustang uit 1966 we hebben net de tankvlotter gemaakt omdat hij steeds afsloeg.
dus weer een stuk gereden niet aan de hand wil terug naar huis en steeds afslaan.
nieuwe brandstoffilter erin gedaan als je hem start zit die vol met brandstof totdat je een stukje rijd is de brandstoffilter leeg en dan start hij weer en slaat weer af enz.
wie kan mij helpen.
Jitske
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: mustang slaat steeds af

Bericht door Ghost Rider »

jitske, laat ik beginnen met de vraag je eigen post nog eens na te lezen.
Nu ben ik geen natuur talent op tekstueel gebied... maar jou post is heel moeilijk te lezen.
Ik heb laatst een zelfde voorval gehad. Bij zat de vlotter van de carb vast.
Een paar subtiele tikken op de carb met een rubber hamer was de oplossing.
( met dank aan michel :) )
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: mustang slaat steeds af

Bericht door 1967coupe »

De tankvlotter gemaakt omdat hij afsloeg? Die snap ik niet.
Werkt je benzinepomp wel naar behoren?

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
jitske
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 17 jul, 2011 15:15
Locatie: noord holland

Re: mustang slaat steeds af

Bericht door jitske »

goede morgen allen bedankt voor de reactie,s we hebben de vlotter gemaakt door toeval, we moesten de tank leeg maken vanwegen roest kleur in de brandstof filter en kwamen er achter dat die er niet op zat .
na alles schoon te hebben gemaakt dachten we het is verholpen maar na 10 km begon het weer .
carberuteur open gehad en door gespoten en sproeier in de vlotterkamer met lucht en gaan ja weer na een paar km weer uitval starten en gaan en weer even gereden weer stil
brandstof pomp doet het staat druk op
als we de slang van de carberuteur er af halen dan spuit de brandstof uit de carberuteur (koperpijpje ) (motor uit ) vlotterkamer vol .
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: mustang slaat steeds af

Bericht door Mustangflip »

Hallo,

Uit welke plaats van Noord Holland kom je? Want je dialect is moeilijk te volgen zoals Niels al aangaf. Als je misschien iets meer tijd steekt in het duidelijk
(be)schrijven van je probleem kan je beter geholpen worden door de leden.

Je schreef dat je de tank heb laten leeglopen vanwege een roest kleur in je brandstof. Maar weet je zeker dat je tank de oorzaak is van de roestkleur? En waar zit precies je brandstof filter gemonteerd? Voor je brandstof pomp of na je brandstof pomp? Druk van je pomp zegt ook niet alles. Misschien heb je wel te weinig druk.

Misschien is het slim om eens te kijken wat er gebeurt met je luchtfilter eraf en daarna een tijdje flink gas te geven bij stilstand of vlak nadat hij is stilgevallen. Als je ziet dat er geen brandstof meer word ingespoten in je venturi dan weet je dat het een benzine probleem is en geen massa probleem. En misschien toch nogmaals je brandstof filter eraf halen. Want heb je alleen de tank leeg laten lopen of ook echt goed uitgespoeld zodat alle roest is verdwenen (zover dat kan verdwijnen)?

Succes ermee,

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: mustang slaat steeds af

Bericht door Ghost Rider »

zou het geen vapor lock kunnen zijn ? of moet hij daar voor langer gelopen hebben ? het is er warm genoeg voor...
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”