Effe voorstellen, wel zo netjes of niet nodig.
Moderator: Shelby GT-H
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Effe voorstellen, wel zo netjes of niet nodig.
Ik zal met dit topic wel de gebeten hond zijn maar dat interesseert me niet.
De laatste tijd zijn er veel mensen die binnen komen vallen zonder enige vorm van introductie. Ik persoonlijk vind dat jammer en zelfs storend.
Het is een kleine moeite om je naam te delen, (indien van toepassing ) wat voor Mustang of Ford je rijdt of gaat rijden, mogelijk de leeftijd en liefst zelfs woonplaats om je te introduceren en om je forum genoten een beeld te geven van waar je vandaan komt en waar mee je geholpen wil worden.
Uiteraard zijn er een heel aantal mensen die zich netjes voorstellen en dat word dan ook erg gewaardeerd.
Echter proef ik uit de reacties van sommige leden dat men dit totaal niet nodig vinden.
Wellicht is dit de tijd elkaars meningen met elkaar te delen.
Mijn persoonlijke mening is dat het niet meer dan normaal is als je je ergens voor aanmeld, forum, biljard club of de lokale duiven vereniging je je introduceert.
Dat hoeft niet uitgebreid, dat hoeft ( mag wel ) geen heel verhaal te zijn maar puur uit fatsoen. Ik heb bij dit forum enorm veel baat gehad en een hele hoop leuke mensen leren kennen waaronder buurt genoten met de zelfde hobby die ik hierdoor regelmatig spreek. We leven in een vrije maatschappij wat natuurlijk ook een stukje anonimiteit mee brengt. Dat wil niet zeggen dat je overal maar te pas en te onpas binnen kan vallen zo van IK MOET NU GEHOLPEN WORDEN, want zo komt het op MIJ over.
Zelf vind ik dat de woonplaats niet direct vermeld hoeft te zijn maar is zeker zo handig. En als men denkt dat de criminele mens er niet achter komt waar een mustang in het dorp geparkeerd of gestald staat... nou, think again, daar is echt geen forum voor nodig en denk dat je je auto dan beter in je kelder kan parkeren en er zeker niet mee moet gaan rijden. Maar goed, dat is een andere discussie.
Anyway, Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar andermans motivaties en kijk op deze kwestie
Groeten, de gebeten hond !
De laatste tijd zijn er veel mensen die binnen komen vallen zonder enige vorm van introductie. Ik persoonlijk vind dat jammer en zelfs storend.
Het is een kleine moeite om je naam te delen, (indien van toepassing ) wat voor Mustang of Ford je rijdt of gaat rijden, mogelijk de leeftijd en liefst zelfs woonplaats om je te introduceren en om je forum genoten een beeld te geven van waar je vandaan komt en waar mee je geholpen wil worden.
Uiteraard zijn er een heel aantal mensen die zich netjes voorstellen en dat word dan ook erg gewaardeerd.
Echter proef ik uit de reacties van sommige leden dat men dit totaal niet nodig vinden.
Wellicht is dit de tijd elkaars meningen met elkaar te delen.
Mijn persoonlijke mening is dat het niet meer dan normaal is als je je ergens voor aanmeld, forum, biljard club of de lokale duiven vereniging je je introduceert.
Dat hoeft niet uitgebreid, dat hoeft ( mag wel ) geen heel verhaal te zijn maar puur uit fatsoen. Ik heb bij dit forum enorm veel baat gehad en een hele hoop leuke mensen leren kennen waaronder buurt genoten met de zelfde hobby die ik hierdoor regelmatig spreek. We leven in een vrije maatschappij wat natuurlijk ook een stukje anonimiteit mee brengt. Dat wil niet zeggen dat je overal maar te pas en te onpas binnen kan vallen zo van IK MOET NU GEHOLPEN WORDEN, want zo komt het op MIJ over.
Zelf vind ik dat de woonplaats niet direct vermeld hoeft te zijn maar is zeker zo handig. En als men denkt dat de criminele mens er niet achter komt waar een mustang in het dorp geparkeerd of gestald staat... nou, think again, daar is echt geen forum voor nodig en denk dat je je auto dan beter in je kelder kan parkeren en er zeker niet mee moet gaan rijden. Maar goed, dat is een andere discussie.
Anyway, Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar andermans motivaties en kijk op deze kwestie
Groeten, de gebeten hond !
Laatst gewijzigd door Ghost Rider op vr 06 jul, 2012 12:22, 2 keer totaal gewijzigd.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Re: Effe voorstellen, wel zo netjes of niet nodig.
meeste zullen mijn standpunt inmiddels ook wel weten. Korte intro is wel op zn plaats, hoeft geen compleet verhaal incl telefoonnummer+schoenmaat te zijn natuurlijk. Binnenvallen zonder introductie maar wel verwachten dat anderen zo sociaal zijn direct voor je klaar te staan vind ik zelf nogal krom. Maar goed meningen verschillen, en ik respecteer ook diegene die er anders over denken
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
- mustangfan26
Ik ben het helemaal met je eens. het is altijd netjes je voor te stellen.
je loopt op straat of wat dan ook ook niet naar iemand toe zonder je voor te stellen.
je loopt op straat of wat dan ook ook niet naar iemand toe zonder je voor te stellen.
Filmpje van mijn auto toen deze nog in amerika stond!
http://www.youtube.com/watch?v=GaYD9OnsqYk
http://www.youtube.com/watch?v=GaYD9OnsqYk
ook ik vind het wel sociaal maar het hoeft niet van mij in een apart topic dat mag van mij gerust ook voorafgaand aan de gestelde vraag
heel uitgebreid hoeft voor mij ook niet naam + auto en bouwjaar is wel voldoende
heel uitgebreid hoeft voor mij ook niet naam + auto en bouwjaar is wel voldoende
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Nee, een apart topic is voor mij ook niet direct noodzakelijk. wel fijn maar geen pre.
Gewoon ik ben ... kom uit ... en heb een .... uit ...
dat is toch voldoende ?
Gewoon ik ben ... kom uit ... en heb een .... uit ...
dat is toch voldoende ?
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
- hollandranch
- Donateur 2012
- Contacteer:
Ons bedrijf is laatst anoniem aangevallen op het AAP forum en het Tros Opgelicht forum, we zijn zelfs bedreigd via internet want dat kan dus anoniem, het was een kansloze aktie maar als je onze naam in Google invulde stond je opeens tijdelijk bovenaan als oplichter want ook de Tros doet niet aan voorstellen en zet zo alles online. Ik vind dit een van de nadelen van internet, veel mensen die van alles roepen achter hun toestenbord, ben dus een voorstander van voorstellen met een foto met de auto, denk dat je dan ook een hoop ruzies voorkomt, anoniem schreeuwen is makkelijk maar als men weet wie je bet doe je dat niets zo snel 
Holland Ranch Cars and Parts. Het adres voor export auto's en onderdelen vanuit Amerika.
http://www.usa2ned.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hollandranch.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://hollandranch.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://usa2ned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.usa2ned.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hollandranch.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://hollandranch.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://usa2ned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
hoort dit in de lounge?....
jep, wel zo netjes.
Dan moet dit gelijk bij de aanmelding opgevangen worden. Eerder is hun aanmelding niet definitief/actief o.i.d. Dit zal dus met de beheerder opgenomen moeten worden. Weet ook niet of dit mogelijk is...
drempel tot toegang tot dmff wordt wel iets hoger, wat niet verkeerd hoeft te zijn natuurlijk
jep, wel zo netjes.
Dan moet dit gelijk bij de aanmelding opgevangen worden. Eerder is hun aanmelding niet definitief/actief o.i.d. Dit zal dus met de beheerder opgenomen moeten worden. Weet ook niet of dit mogelijk is...
drempel tot toegang tot dmff wordt wel iets hoger, wat niet verkeerd hoeft te zijn natuurlijk
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
1974 VW412e
Helemaal mee eens! Wel zo netjes en leuk ook.
Groet,
Erwin
Groet,
Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Grabber Green/White interior
Doordat ikzelf al jarenlang op veel forums actief ben (geweest) weet ik dat het op prijs wordt gesteld om jezelf te introduceren. Daarnaast vind ik dat ook leuk om te doen en krijg je misschien al direct reacties van mensen die in de buurt wonen, lokale tips, enz.
Voor veel mensen is internet echter lang niet zo bijzonder als voor mij, waardoor het simpelweg niet in hen opkomt zichzelf eerst uitgebreid te introduceren. Laat staan dat ze weten dat dit gebruikelijk is of er een apart topic voor is. Die mensen zijn vaak ook prima figuren en in het dagelijks leven stellen ze zich ook voor, enz. (Ik verplaats me simpelweg in mijn vader die zich maar net raad weet met internet.)
Ik vind het dus leuk als mensen zich introduceren, kort is al voldoende, maar absoluut niet storend als ze het niet doen. Een ander verhaal wordt het wanneer op een brutale manier "geschreeuwd" wordt (tot een paar keer toe) of mensen toch maar snel willen reageren op hun vraag.
En ach, als iets me niet bevalt reageer ik gewoon zelf niet.
Mijn keuze zit dus niet in de poll, en ligt er dus ergens tussenin.
Goed weekend iedereen.
Voor veel mensen is internet echter lang niet zo bijzonder als voor mij, waardoor het simpelweg niet in hen opkomt zichzelf eerst uitgebreid te introduceren. Laat staan dat ze weten dat dit gebruikelijk is of er een apart topic voor is. Die mensen zijn vaak ook prima figuren en in het dagelijks leven stellen ze zich ook voor, enz. (Ik verplaats me simpelweg in mijn vader die zich maar net raad weet met internet.)
Ik vind het dus leuk als mensen zich introduceren, kort is al voldoende, maar absoluut niet storend als ze het niet doen. Een ander verhaal wordt het wanneer op een brutale manier "geschreeuwd" wordt (tot een paar keer toe) of mensen toch maar snel willen reageren op hun vraag.
En ach, als iets me niet bevalt reageer ik gewoon zelf niet.
Mijn keuze zit dus niet in de poll, en ligt er dus ergens tussenin.
Goed weekend iedereen.
1966 Mustang Fastback
- grandmaster n
Hier gebeten hond II en wel hierom:
De vraag is: "Is een voorstelronde wel of niet noodzakelijk?".
En dan zijn de antwoorden: "Ja, dat is wel zo netjes" en " Nee, totaal overbodig".
De antwoorden geven volgens mij geen antwoord op de vraag of het nu wel of niet noodzakelijk is.
Ik ben persoonlijk van mening dat het niet noodzakelijk is om je voor te stellen maar deel ook de mening dat het wel zo netjes is. Als antwoord heb ik dus "nee" ingevuld.
gr
De vraag is: "Is een voorstelronde wel of niet noodzakelijk?".
En dan zijn de antwoorden: "Ja, dat is wel zo netjes" en " Nee, totaal overbodig".
De antwoorden geven volgens mij geen antwoord op de vraag of het nu wel of niet noodzakelijk is.
Ik ben persoonlijk van mening dat het niet noodzakelijk is om je voor te stellen maar deel ook de mening dat het wel zo netjes is. Als antwoord heb ik dus "nee" ingevuld.
gr
ik heb er een dubbel gevoel bij. ja, voorstellen is netjes, zeker als je lange tijd lid wilt zijn van DM&FF. maar er zijn ook mensen die geen lid willen worden van een club of forum, maar wel met een technisch probleem zitten, waarvoor ze enkel een vraag willen stellen hoe het op te lossen. dan komen ze natuurlijk al gauw bij 'ons' uit. daar kan ik me ook wel in vinden. aangezien mijn stem waarschijnlijk de resultaten niet erg zal beinvloeden, onthoud ik me van stemming.
harry
harry
Laatst gewijzigd door 78ghiaT5 op vr 06 jul, 2012 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- NordicDawn
Het is maar net wat je als forum uit wilt dragen. Ben je een (digitale) club met leden of een hulpforum voor mensen met vragen?
1970 Mustang Hardtop
- 351-V8-power
Ik heb niet gestemd omdat ik me niet helemaal kan vinden in de aangeboden keuzes.
Ik vind het wel netjes om een kleine voorstelling te doen maar zie er geen meerwaarde in. Mensen die hier puur uit technisch belang komen moeten evengoed welkom zijn en diegene die er meer bij voelen zullen zich automatisch voorstellen.
Ik stoor me er niet echt aan en vind ik de de aanval van Niels (want daar gaat het steeds meer op lijken als iemand onvoorgesteld iets vraagt) eerlijk gezegd storender. Je voelt je dan in ieder geval niet echt welkom. Ik snap zijn kant wel maar hij jaagt mensen zo eerder weg dan dat hij ze aantrekt.
Als je omhoog zit met een probleem, ben je blij als je een passend forum gevonden hebt en is het misschien niet het eerste wat in je opkomt om je voor te stellen.
Daarnaast zal men zelf ook wel merken dat de bereidheid om te helpen groter is als je jezelf voorstelt.
Mocht het toch een groot probleem blijken te zijn is er ook nog de mogelijkheid om geen berichten te kunnen plaatsen als er geen voorstel topic is ingevuld. Dit komt op sommige forums ook voor. Zelf vind ik het niks "so don't shoot me".
Ed
Ik vind het wel netjes om een kleine voorstelling te doen maar zie er geen meerwaarde in. Mensen die hier puur uit technisch belang komen moeten evengoed welkom zijn en diegene die er meer bij voelen zullen zich automatisch voorstellen.
Ik stoor me er niet echt aan en vind ik de de aanval van Niels (want daar gaat het steeds meer op lijken als iemand onvoorgesteld iets vraagt) eerlijk gezegd storender. Je voelt je dan in ieder geval niet echt welkom. Ik snap zijn kant wel maar hij jaagt mensen zo eerder weg dan dat hij ze aantrekt.
Als je omhoog zit met een probleem, ben je blij als je een passend forum gevonden hebt en is het misschien niet het eerste wat in je opkomt om je voor te stellen.
Daarnaast zal men zelf ook wel merken dat de bereidheid om te helpen groter is als je jezelf voorstelt.
Mocht het toch een groot probleem blijken te zijn is er ook nog de mogelijkheid om geen berichten te kunnen plaatsen als er geen voorstel topic is ingevuld. Dit komt op sommige forums ook voor. Zelf vind ik het niks "so don't shoot me".
Ed
69 Grandé 351W Copper Flame
Ik zelf vind het beter om mezelf gewoon voor te stellen en maakt voor mij niet uit wat andere mensen doen. Het gaat ook naar mijn gevoel meer om sociaal contact leggen en niet om hoi, ik ben en dan niks meer laten horen.
I Love Horsepower!-Carrol Shelby 11-01-1923/10-05-2012 R.I.P
Ik heb gekozen voor "Ja, wel zo netjes", maar als nuance wil ik daarin aanbrengen dat het niet per definitie een apart topic hoeft te zijn. Als er iemand langs komt die alleen het antwoord op die ene technische vraag zoekt kan ik me voorstellen dat dat zo gaat:
Volgens mij zie ik dat ook regelmatig terug in de topics.Hoi, ik ben <naam> en heb een <omschrijving van de auto>. Graag wil weten <vraag> .....
"The major difference between a thing that might go wrong and a thing that cannot possibly go wrong is that when a thing that cannot possibly go wrong goes wrong it usually turns out to be impossible to get at or repair."
-- Douglas Adams
-- Douglas Adams