Deze had daar al flink wat werkzaamheden ondergaan, zoals een revisie van het blok en transmissie, welke is opgebouwd met B/M quick shift kit, Edelbrock Carb en intake, headers, achteras met 355 posi gears, nieuwe remdelen en schroefveren, nieuwe dubbele uitlaten en dempers en vele nieuwe chroomdelen.
Hier in 8 maanden tijd verschrikkelijk veel gedaan en vervangen, waarbij het complete interieur kaal is gemaakt. Er is wat laswerk aan de bodem verricht, behandeld tegen roest en voorzien van bitumen geluidsdempingsmatten. Vervangen zijn o.a. de fuseekogels en hoezen, stuurkogel en stabilisatorrubbers, remslangen, kachelslangen, accu en accubak, nieuwe dynamo en spanningsregelaar, nieuw startrelais, nieuw kachelhuis en kachelradiateur met bijbehorend nieuw aansluitmateriaal, nieuw zwart stuur en chromen claxon, als isolatie een firewall insulator tussen de motorruimte aangebracht. Nieuwe radiateurdop, nieuwe chromen remvloeistofdop, nieuwe claxons, nieuwe knipperlichtschakelaar, nieuw contactslot en deursloten met nieuwe Pony sleutels, nieuwe mistlampschakelaar en rondom nieuwe logo´s en emblemen aangebracht. Onlangs inlaatspruitstukpakking vervangen waarbij alles is schoongemaakt en tevens de radiateurslang en thermostaat is vervangen. Ook is er een chromen MSD Blaster coil geplaatst, nieuwe bougieskabels, contactpuntjes en verdelerkap vervangen.
Voor de audio is de hoedenplank bekleed, waarna er nieuwe Pioneer luidsprekers uit het zicht zijn gemonteerd. Er zijn nieuwe dikke audiokabels aangelegd en aangesloten op een nieuwe radio met iPod/mp3 functie. Deze radio van Custom Autosound ziet er van de buitenkant uit als de originele radio die af fabriek werd geleverd, maar is voorzien van de nieuwste moderne snufjes zoals aansluiting voor een iPod of mp3 speler. Er is een nieuw handschoenenkastje gemonteerd waarin ook de aansluiting voor een externe mp3 speler is aangebracht.
De kofferbak ruimte opnieuw bekleed met een nieuw zwart tapijt en is deze afgesloten door middel van een nieuwe rear seat divider. Ook is de oude verteerde kofferbak rubber vervangen door een nieuwe. Het oude tapijt van de auto was nog in redelijke staat, maar was toch op sommige plaatsen erg versleten waardoor er een compleet nieuw zwart tapijt in is gelegd, waarna er links en rechts een set veiligheids-gordels aan de bodemplaat vast zijn gezet. De stoelen en achterbank met nieuwe bevestigingsmoeren vastgezet, waarna met een nieuwe set afsluitrubbers (28 stuks) alle gaten in de bodem-plaat zijn afgesloten. De oude versleten reserveband is vervangen door een nieuwe en met een nieuwe bevestigingskit vastgezet. Rondom originele 15" Magnum 500 velgen (geen aftermarket) met Goodyear Eagle GTII 235/60 banden. De lak ziet er goed uit maar heeft hier en daar wat kleine beschadigingen.
Vanwege omstandigheden moet ik helaas afscheid nemen van mijn geliefde Pony. Ik weet dat ik er heel veel spijt van ga krijgen, maar het is een moeilijke maar wel overdachte keuze geweest. Voor meer info of foto's, stuur me een pm. Ik heb een recent taxatierapport van € 21.000 en een vraagprijs van € 13.975. APK t/m 09-2014. Kijk ook op http://auto.autoscout24.nl/Ford-Mustang ... -220924822
Voor een uitgebreide fotopresentatie kijk ook op: http://portal.sliderocket.com/CHDLN/For ... 02-V8-1966