64-er Fabrieksmaten carrosserie tov wegdek.... Ride height

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

2008
Donateur 2015
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 04 jan, 2008 20:37
Locatie: Amsterdam

64-er Fabrieksmaten carrosserie tov wegdek.... Ride height

Bericht door 2008 »

Mijn 64-er coupe staat achter iets lager of voor iets hoger dan normaal, denk ik. Maar ik zou dat graag zeker weten. Wat ik zeker weet is dat ik ooit een tekening langs heb zien komen van de fabrieksmaten van de carrosserie tov het wegdek.

Helaas kan ik die niet meer vinden.... :oops:

Wie weet hem wel te vinden?

Bvd,
Marc
Laatst gewijzigd door 2008 op zo 25 nov, 2012 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvrgr, Marc

1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Re: 64-er Fabrieksmaten carrosserie tov wegdek

Bericht door Claire »

Sorry, geen tekening, maar achter staan ze inderdaad lager dan voor. Reden is mij niet bekend, maar je ziet het het ook op foto's en reclame posters uit die tijd. Hij hangt altijd iets achterover.
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
AndreV
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma 12 jul, 2004 16:58
Locatie: Uithoorn

Re: 64-er Fabrieksmaten carrosserie tov wegdek

Bericht door AndreV »

Claire schreef:Sorry, geen tekening, maar achter staan ze inderdaad lager dan voor. Reden is mij niet bekend, maar je ziet het het ook op foto's en reclame posters uit die tijd. Hij hangt altijd iets achterover.
Piet 8)

Ja, en het staat ook wel apart. Bij het vervangen van mijn voorveren het deze stand helaas verloren gegaan!
Oud hok Augustus 1964, V8 289




WWW.FORDMUSTANGCLUB.NL
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Re: 64-er Fabrieksmaten carrosserie tov wegdek

Bericht door Claire »

Ach Andre, hij stond bij mij recht na de Shelby drop en de GT voor veren. Nu heb ik Tonie's achterveren (5 blads) en nu staat ie naar mijn smaak weer net iets teveel naar voren. (maar mijn oude 4 blads waren helemaal doorgezakt.)
Ben het met je eens, het heeft wel wat.
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: 64-er Fabrieksmaten carrosserie tov wegdek

Bericht door 66hipowannebee »

Claire schreef:Ach Andre, hij stond bij mij recht na de Shelby drop en de GT voor veren. Nu heb ik Tonie's achterveren (5 blads) en nu staat ie naar mijn smaak weer net iets teveel naar voren. (maar mijn oude 4 blads waren helemaal doorgezakt.)
Ben het met je eens, het heeft wel wat.
Piet 8)
Tja,jij wou ze hebben :mrgreen:

Als de auto niet verder zakt,zet je toch een paar blokken tussen je veren en de as.

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
2008
Donateur 2015
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 04 jan, 2008 20:37
Locatie: Amsterdam

Re: 64-er Fabrieksmaten carrosserie tov wegdek

Bericht door 2008 »

Claire schreef:Sorry, geen tekening, maar achter staan ze inderdaad lager dan voor. Reden is mij niet bekend, maar je ziet het het ook op foto's en reclame posters uit die tijd. Hij hangt altijd iets achterover.
Piet 8)
De neus staat inderdaad altijd iets hoger. Dat is ook mooi. Maar de onderzijde lijkt altijd evenwijdig aan het wegdek te staan;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En in mijn geval loopt de onderzijde niet evenwijdig. Ik wil weten of ik de veren aan de voor- of achterzijde moet aanpakken.

gr Marc
Mvrgr, Marc

1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
Gebruikersavatar
LTD
Berichten: 1186
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32
Locatie: Rotterdam EO
Contacteer:

Re: 64-er Fabrieksmaten carrosserie tov wegdek

Bericht door LTD »

ik weet niet of het een link naar de toenmalige dragrace wagens heeft maar back in the day toen waren banden niet zo heel erg goed en voor meer grip werd het gewicht van de wagens op deze manier wat naar achteren verplaatst ( gassers noemen ze deze wagens )

de gassers stonden voor een stuk hoger als achter persoonlijk vind ik het niet zo mooi .... maar als je concours correct wil gaan hoort het er wel bij
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: 64-er Fabrieksmaten carrosserie tov wegdek

Bericht door Ghost Rider »

Wil je je huidige stand vergelijken met die a fabriek stand zul je originele 70x14 banden moeten hebben, zul je stock nieuwe veren moeten hebben en zoeits allemaal.
Nieuwe 70x14 banden heb ik nog wel voor je liggen :lol: maar de rest is elders wel te regelen.
Maar ook ik ben overtuigd van het feit dat ze a fabriek voor hoger stonden en voor en standaard ( non performance ) auto, ( met uit zondering van die van mij zelf uiteraard haha ) zou ik hem voor iets hoger houden.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: 64-er Fabrieksmaten carrosserie tov wegdek

Bericht door Mustang24 »

Als de auto niet verder zakt,zet je toch een paar blokken tussen je veren en de as.
Ik heb nog 1" blokken liggen...

:up:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: 64-er Fabrieksmaten carrosserie tov wegdek

Bericht door 66hipowannebee »

GTA67 schreef:
Als de auto niet verder zakt,zet je toch een paar blokken tussen je veren en de as.
Ik heb nog 1" blokken liggen...

:up:
Toch niet die blokken met die gaten er in Emiel?
die zijn echt niet aan te raden ,scheuren op den duur gewoon af.

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5578
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: 64-er Fabrieksmaten carrosserie tov wegdek

Bericht door 1970TwisterSpecial »

paar grindtegels achterin de kofferbak moet het probleem wel verhelpen :mrgreen:
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Re: 64-er Fabrieksmaten carrosserie tov wegdek

Bericht door Claire »

Hee Jongens, jullie horen me niet klagen, altijd met een volle tank rijden dus :D
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: 64-er Fabrieksmaten carrosserie tov wegdek

Bericht door Mustang24 »

66hipowannebee schreef:
GTA67 schreef:
Als de auto niet verder zakt,zet je toch een paar blokken tussen je veren en de as.
Ik heb nog 1" blokken liggen...

:up:
Toch niet die blokken met die gaten er in Emiel?
die zijn echt niet aan te raden ,scheuren op den duur gewoon af.

Tonie
Ja Tonie, zo een Alu "8" met een topje in het midden...

Had ze gekocht en onder de GTA gezet, maar als er dan 4 personen inzitten, gaat hij bij een bobbel even tegen de grond vanachter....
Daarom er terug onderuit gehaald...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
2008
Donateur 2015
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 04 jan, 2008 20:37
Locatie: Amsterdam

Re: 64-er Fabrieksmaten carrosserie tov wegdek

Bericht door 2008 »

:ontopic: :smt003 Ik had blijkbaar toch iets duidelijker moeten zijn...... Niemand een plaatje / linkje van de carrosserie hoogte?

bvd, Marc
Mvrgr, Marc

1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: 64-er Fabrieksmaten carrosserie tov wegdek

Bericht door 1967coupe »

Dit kwam ik op een US forum tegen. stond wel in een 68er topic maar misschien heb je er wat aan.

Here are the Ford specs for ride height.

Ride heights are measured from the ground to the highest most point of the wheel well opening (which should be though the center of the wheel).

For Mustang with standard suspension:

Front - 26.68 tolerance +1.00 and -0.70
Rear - 25.39 tolerance +1.00 and -0.75

For Mustang with GT and Special Handling Package:

Front - 26.49 tolerance +1.00 and -0.70
Rear - 25.49 tolerance +1.00 and -0.75

All dimensions are for Mustang with:

Full tank of fuel
All engine fluids at full
Spare tire with wheel in design position
Front seat at rearmost position
Jack and components in design position
Tires inflated to 24-psi front and rear (for ride height evaluations only)
6.95-14 tires

Adjustments for other tires:
E70-14 subtract 0.10
7.35 x 14 add 0.20
F70-14 add 0.30
FR70-14 same as 6.95-14

All dimensions in inches


Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”