zandstralen, schuren, of sodablasting
Moderator: Shelby GT-H
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: ma 09 jul, 2012 20:55
- Locatie: Wetteren/ België
- Contacteer:
zandstralen, schuren, of sodablasting
Hey allen,
Zijn nog geen dichte, maar eerder verre toekomstplannen, maar toch heb ik graag al wat ideetjes...
Als ik de auto wil volledig herspuiten, wat is dan volgens jullie de beste oplossing ( qualiteit - kosten) ?
zandstralen, soda blasting, één of ander chemisch bad, of toch het ouderwetse schuren? ( of nog iets anders)
grtz,
David
Zijn nog geen dichte, maar eerder verre toekomstplannen, maar toch heb ik graag al wat ideetjes...
Als ik de auto wil volledig herspuiten, wat is dan volgens jullie de beste oplossing ( qualiteit - kosten) ?
zandstralen, soda blasting, één of ander chemisch bad, of toch het ouderwetse schuren? ( of nog iets anders)
grtz,
David
convertible 67 289 cui 4 speed
http://www.mpc-wetteren.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mpc-wetteren.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: zandstralen, schuren, of sodablasting
ik kan alleen maar meepraten over ouderwets schuren, wat onwijs veel tijd en energie kost voor een complete wagen. Ik heb nu zelf de gehele bodem, motorruimte, en interieur kaal geschuurd met de hand+schuurtol, de motorruimte grotendeels wel gestraald (luchtpistooltje met zo'n kannetje eronder). Bij elkaar ongeveer 5 maanden mee bezig geweest (wel alleen de weekenden, en bij elkaar zo'n 3x een volle week 'vakantie' ), kortom bij elkaar ongeveer 55 dagen van ~11:00 tot 17:00. Zo nu en dan ook wel een los onderdeeltje tussendoor kaal gemaakt (als in achter as, bellhousing e.d.)daviddc67 schreef:Hey allen,
Zijn nog geen dichte, maar eerder verre toekomstplannen, maar toch heb ik graag al wat ideetjes...
Als ik de auto wil volledig herspuiten, wat is dan volgens jullie de beste oplossing ( qualiteit - kosten) ?
zandstralen, soda blasting, één of ander chemisch bad, of toch het ouderwetse schuren? ( of nog iets anders)
grtz,
David
Mocht je er dus zelf aan willen beginnen ipv het uit te besteden: het kost aardig wat tijd. Voordeel is wel dat je elke mm van je wagen ziet, en elk goed/slecht plekje kan dromen (en het daarnaast een lekkere therapeutische bezigheid is ), nadeel is dat je achteraf ontoerekenings vatbaar word bij het zien van een schuurpapiertje
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Re: zandstralen, schuren, of sodablasting
Plasti Dippen
Beste dat er is. Dat is goedkoop, mooi en apart. En je hoeft niet te schuren.
Beste dat er is. Dat is goedkoop, mooi en apart. En je hoeft niet te schuren.
- Mustang GT 2005 (2011 - 2015)
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: zandstralen, schuren, of sodablasting
Rams schreef:Plasti Dippen
Beste dat er is. Dat is goedkoop, mooi en apart. En je hoeft niet te schuren.
sluikreclame..... hoe ver ben je met je striping?
Over het zandstralen vraag eens aan Rene Denayere, kun je eventueel zelf stralen. Zit in Hillegom.
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: zandstralen, schuren, of sodablasting
Welnee, ik bied gewoon een oplossing. Het is toch te ver. En Hij is nog steeds zoals hij was. Geen tijd gehad1967coupe schreef:Rams schreef:Plasti Dippen
Beste dat er is. Dat is goedkoop, mooi en apart. En je hoeft niet te schuren.
sluikreclame..... hoe ver ben je met je striping?
Over het zandstralen vraag eens aan Rene Denayere, kun je eventueel zelf stralen. Zit in Hillegom.
Gr
Rene
- Mustang GT 2005 (2011 - 2015)
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Re: zandstralen, schuren, of sodablasting
Zuren is altijd het beste. Alles kaal en beginnen bij het begin. Maar je moet daar wel de centen voor hebben en als je alles zelf wil doen ook de kennis. Alles moet gekit worden en de holle ruimtes moeten ook weer behandeld worden want je krijgt een geheel kaal chassis terug.En alles moet eraf. En daarbij krijg je altijd de vraag. Wat laat je zuren? Chassis? deuren? motorkap enz enz.
Stralen ben ik persoonlijk geen voorstander van. Het grid verdwijnt altijd in plekken waar je het niet wil hebben en kan je naderhand voor nare en rare uitdagingen stellen. Al kan je altijd een heel mooi resultaat behalen.
Ondanks dat je er volgens Frank rode haren en een baard van krijgt blijft als hobbyist toch de ideale oplossing maar een ding. Schuren tot je erbij neervalt. En het eindresultaat is nagenoeg hetzelfde al heb je er veel meer werk aan. Kijk op je bankrekening en maak je keuze.
mijn 2 centen.
Stralen ben ik persoonlijk geen voorstander van. Het grid verdwijnt altijd in plekken waar je het niet wil hebben en kan je naderhand voor nare en rare uitdagingen stellen. Al kan je altijd een heel mooi resultaat behalen.
Ondanks dat je er volgens Frank rode haren en een baard van krijgt blijft als hobbyist toch de ideale oplossing maar een ding. Schuren tot je erbij neervalt. En het eindresultaat is nagenoeg hetzelfde al heb je er veel meer werk aan. Kijk op je bankrekening en maak je keuze.
mijn 2 centen.
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Re: zandstralen, schuren, of sodablasting
Ik ben momenteel bezig met alles kaal te maken aan mijn Mustang.
Ik gebruik hiervoor 3m clean n strip schijfjes voor op de haakse slijper, staalborstels op de boormachine en gewoon schuurpapier
Een tijdrovende job !! de grote oppervlaktes gaan heel snel maar er zijn verdorie veel hoekjes en kantjes, moeilijk bereikbare plaatsen waar veel tijd en geduld in kruipt.
Ik schuur elke vierkante mm tot op het bloot ijzer het beste in mijn ogen, van het begin terug opbouwen.
Hou rekening met heel veel stof, heel veel tijd en kosten van het schuurmateriaal, zo kost een clean n' strip schijfje van 3m 16 Euro! Ik ben de tel kwijt maar ik heb er al rond de 25 versleten
Het geeft mij het meeste voldoening om alles zelf te schuren en je leert de auto pas echt goed kennen.
Dimitri
Ik gebruik hiervoor 3m clean n strip schijfjes voor op de haakse slijper, staalborstels op de boormachine en gewoon schuurpapier
Een tijdrovende job !! de grote oppervlaktes gaan heel snel maar er zijn verdorie veel hoekjes en kantjes, moeilijk bereikbare plaatsen waar veel tijd en geduld in kruipt.
Ik schuur elke vierkante mm tot op het bloot ijzer het beste in mijn ogen, van het begin terug opbouwen.
Hou rekening met heel veel stof, heel veel tijd en kosten van het schuurmateriaal, zo kost een clean n' strip schijfje van 3m 16 Euro! Ik ben de tel kwijt maar ik heb er al rond de 25 versleten
Het geeft mij het meeste voldoening om alles zelf te schuren en je leert de auto pas echt goed kennen.
Dimitri
67 Fastback V8 289ci, 4 speed
67 Coupe V8 390ci, automatic
67 Coupe V8 390ci, automatic
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: zandstralen, schuren, of sodablasting
body stralen en losse delen laten ontlakken.
goeie straler. Kerkhof in Veghel N-Br (nederland)
Ontlakken. TCI cleaning in Tilburg (nederland)
goeie straler. Kerkhof in Veghel N-Br (nederland)
Ontlakken. TCI cleaning in Tilburg (nederland)
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: ma 09 jul, 2012 20:55
- Locatie: Wetteren/ België
- Contacteer:
Re: zandstralen, schuren, of sodablasting
Nog veel moeten slijpen, lassen,... daarna? Want zo heel veel vrije tijd heb ik immers nietfrankpost schreef:ik kan alleen maar meepraten over ouderwets schuren, wat onwijs veel tijd en energie kost voor een complete wagen. Ik heb nu zelf de gehele bodem, motorruimte, en interieur kaal geschuurd met de hand+schuurtol, de motorruimte grotendeels wel gestraald (luchtpistooltje met zo'n kannetje eronder). Bij elkaar ongeveer 5 maanden mee bezig geweest (wel alleen de weekenden, en bij elkaar zo'n 3x een volle week 'vakantie' ), kortom bij elkaar ongeveer 55 dagen van ~11:00 tot 17:00. Zo nu en dan ook wel een los onderdeeltje tussendoor kaal gemaakt (als in achter as, bellhousing e.d.)daviddc67 schreef:Hey allen,
Zijn nog geen dichte, maar eerder verre toekomstplannen, maar toch heb ik graag al wat ideetjes...
Als ik de auto wil volledig herspuiten, wat is dan volgens jullie de beste oplossing ( qualiteit - kosten) ?
zandstralen, soda blasting, één of ander chemisch bad, of toch het ouderwetse schuren? ( of nog iets anders)
grtz,
David
Mocht je er dus zelf aan willen beginnen ipv het uit te besteden: het kost aardig wat tijd. Voordeel is wel dat je elke mm van je wagen ziet, en elk goed/slecht plekje kan dromen (en het daarnaast een lekkere therapeutische bezigheid is ), nadeel is dat je achteraf ontoerekenings vatbaar word bij het zien van een schuurpapiertje
convertible 67 289 cui 4 speed
http://www.mpc-wetteren.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mpc-wetteren.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: ma 09 jul, 2012 20:55
- Locatie: Wetteren/ België
- Contacteer:
Re: zandstralen, schuren, of sodablasting
Wat voor stralen bedoel je dan? Kent er trouwens iemand dat sodablasting? Indien niet, moet je eens opzoeken op youtube, blijkt beter te zijn dan zandstralen...Dieselhead schreef:body stralen en losse delen laten ontlakken.
goeie straler. Kerkhof in Veghel N-Br (nederland)
Ontlakken. TCI cleaning in Tilburg (nederland)
grtz
convertible 67 289 cui 4 speed
http://www.mpc-wetteren.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mpc-wetteren.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: zandstralen, schuren, of sodablasting
bij mij viel het mee, maar dat is per wagen anders natuurlijk. Ik had 4 bodemplaatjes waar ik van af wist, en een stuk of 3 kleine verrassingen (wielkast hoekjes, zijraam lijst een plekje, en achterlicht lijstjes)
ahv de zichtbare gebreken kan je het wel een beetje inschatten qua laswerk, maar er komt altijd wel iets tevoorschijn dat onder de lak (/plamuur) is verstopt.
succes!
ahv de zichtbare gebreken kan je het wel een beetje inschatten qua laswerk, maar er komt altijd wel iets tevoorschijn dat onder de lak (/plamuur) is verstopt.
succes!
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280