Trouble op weg naar Nashville?

Nieuwtjes...weetjes...linkjes..enz

Moderator: Shelby GT-H

72grande
Contacteer:

Trouble op weg naar Nashville?

Bericht door 72grande »

Afbeelding

Op het Amerikaanse Mustang forum kom ik regelmatig Laurie tegen die haar 1968 Fastback aan het prepareren is voor de 40th Anniversary in Nashville. Zij is natuurlijk zeker niet de enige Amerikaan(se) die daar mee bezig is, maar gaandeweg bleek haar verhaal steeds boeiender te zijn.

Haar vader werkte in de jaren 60 bij Ford in Detroit. Een paar maanden voor haar 16e verjaardag kocht hij voor haar, via het personeelsplan, een nieuwe 1968 Coupé in de kleur Sunlit Gold (door de zon verlicht goud, wat een mooie naam toch voor een kleur). Deze Mustang heeft Laurie nog steeds. Na zo’n 100.000 mijl en ruim 30 jaar besloot Laurie deze Mustang in concoursstaat te restaureren, hetgeen inmiddels afgerond is. Hij gaat in een gesloten aanhanger naar shows! Laurie zelf is inmiddels Certified Judge voor de Mustang Club of America voor de jaren 1967/68.

In 1998 kwam er een tweede Mustang bij. Ook een 1968, maar dit keer een Fastback. Het betrof een half uitgebrand exemplaar die daardoor vanaf de grond opnieuw moest worden opgebouwd. Laurie besloot er een Restomod naar eigen smaak van te maken. Trouwe lezers weten inmiddels wel dat ik daar eigenlijk niet zo’n liefhebber van ben, maar in dit geval wordt het zo uitzonderlijk fraai gedaan dat je het wel mooi moet vinden! Omdat vanaf het begin duidelijk was dat de staat van deze Mustang problemen zou geven gaf Laurie hem de naam “Trouble".
De lijst met aanpassingen aan Trouble is ongekend lang, maar een paar uitspringers zijn de 390 4V motor, een volledig draadloos motorcompartiment, Shelby achterlichten en de gouden Hertz/Shelby strepen (*). Voor de volledige lijst heb ik Laurie’s webpage verderop vermeld. Een paar fotootjes laten de voortgang zien; vooral het aanbrengen van de gouden strepen valt op.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laurie werkt eigenlijk al jaren naar de viering in Nashville toe. En waar dat aanvankelijk ver weg leek en makkelijk gehaald zou worden, begint nu de tijd te dringen. Laurie schrijft een paar weken geleden:

With about 100 days before we leave for Nashville, I'm getting concerned that Trouble is going to be ready to drive cross-country. The obvious concern is safety as I don't really want to finish the car on April 10th and head off on a 4,500-mile round-trip on April 11th.
I want to drive the car, but reality is starting to rear its ugly head. So, the question is this, would you think less of me if I ended up trailering Trouble to Nashville?

We still need to do some mechanical stuff, like put the power steering in and hook up the shifter mechanism to the tranny, finish the wiring, put the interior in, etc. It's hard to see the car so close to being done yet not be done. I've been thinking and planning on driving this car to the 40th show for the last four years so, obviously, I want to drive the car. We will have a trailer with us and could swap cars out, but that's only on the trip there. Coming back, Chuck, his wife, and I will be going our own way as our friends split off to other places. Of course, by then, Trouble will have had his shakedown cruise (not literally, I hope).

I guess I'm looking at some long hours over the next three months, but one way or the other, Trouble will drive into the show. Whether it's from Tucson or the Opryland Hotel, I don't know. Place your bets!

Het wordt dus een drukke en spannende tijd, daar in Tucson, Arizona. Laurie zal ons zeker op de hoogte houden en één ding is zeker: Trouble zal in Nashville zijn! Ik heb Laurie natuurlijk gevraagd of ik haar verhaal hier mocht vertellen en haar foto’s kon gebruiken. Ze vond het zelfs leuk en vroeg mij ook of er Nederlanders naar Nashville zouden komen. Ik heb verteld dat er zeker enkelen zullen zijn. Dus Mark: als jij in april daar in Nashville Laurie tegenkomt, doe haar vooral de groeten van het Dutch Mustangs and Fords Forum. En maak een foto van Trouble!

Marc

Afbeelding

http://www.tucsonpony.com

(*) Hertz Shelby’s: voor een volgend verhaal...
Marcel
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Heel mooi verhaal weer Marc,ben even op haar site geweest....maar dat is echt indrukwekken zeg...foto's van die motor :shock:

Ben benieuwd of ze het rijdend gaan redden........
MustangMan010
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Nou ik zal proberen om tussen al die honderden(duizenden) Mustangs "Trouble" te vinden wat niet mee zal vallen. :?

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Mark,

Het was natuurlijk niet zo heel erg serieus bedoeld. Geniet vooral van je tijd daar en ga niet naar auto's lopen zoeken :shock: . Aan de andere kant, ik weet zeker dat Trouble met deze kleurstelling erg opvalt. Ik schat wel in dat Laurie hem voor jurering heeft ingeschreven, maar zal dat hier nog wel melden.

Marc
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Vorderingen aan Trouble:
Well, I finally got enough time today to finish sewing the rollbar cover in Trouble and get the ugly electrical tape off it. The next step is to cut the openings for the safety harness attachments. I'm very happy with how it turned out, you can't see the sewn seam unless you're in the back seat and there is no back seat so no one will ever be there.
Here's a picture of the finished rollbar cover and also a close-up of the filled-in seam between the quarter panel and rocker. I was going to get a picture of another seam we filled in behind the back window but the rain and dust from last weekend looked too bad and I couldn't clean Trouble today.
Afbeelding

Afbeelding

Marc
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Er wordt in Tucson, Arizona, nog steeds hard gewerkt aan Trouble:

We're still making progress toward our Nashville roadtrip deadline. Today, we fit the grille, grille moldings, and foglights on the car. At first, I tried the 65 grille paint but it didn't look right on the car with the Sapphire Blue, so tomorrow we're painting the grille and wide moldings in the dark gray color that is used on California Specials and installing them. We'll also try to install the foglights tomorrow so they can be wired on Tuesday when the wiring is scheduled to be finished.

There's a couple things about that photo--the main one being is that I took it while kneeling in front of the car. That makes the grille opening area much more visible than the normal view of the car. Even less of the radiator support will be seen once the foglights are installed. Also, on the driver's side, there will be a chrome drier and a/c hoses on the radiator support, which will cover most of the area. I'm not certain about the other side, yet.
The horns aren't attached on the radiator support as we've already installed them beneath the grille opening area. Also, because the grille moldings need a little stronger support (due to the weight of the foglights), I have a support brace for the hood latch that we've cut off and modified. It will be painted Sapphire Blue and put on the radiator support. There will be no vertical support extending downward.

It's so sad, the car is so dirty. It ran out of gas right after I had driven it outside a week or so ago. Then it started raining. By the time we could get it pushed back inside it was soaking wet but I didn't want to wipe it down due to the dust that was on it. Then, the wind started blowing more dust. The poor thing looks like it has brown measles. Between getting the 72 convertible painted and doing the wiring on Trouble, I haven't had a chance to wash it off and it really irks me to see it like that. I wanted to do it the other day but Chuck wouldn't let me because there was no shade and it was bright sunshine. Sigh, I can't win.

Now if I can only figure out how to read the gauges while driving down the road.....

Met name de voortijdige head-up display is apart.... zie foto

Afbeelding

Marc
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Het gaat dus niet lukken...om Trouble rijdend naar Nashville te krijgen. Al in de eerste post was er bezorgheid, naar nu blijkt terecht. Hij gaat in de trailer achter de Ford F-250 pick-up.

Today, I decided to bow to the pressure to trailer my fastback to Nashville. I've been dreaming about driving the car to the 40th show for several years now so this is really hard to realize it's not going to happen. My heart wants it, but my head knows it's neither wise nor safe at this point. I caved when Chuck finally said today that I should trailer it.

The final straw was that the cruise control will not work with the electric speedometer I have and there isn't enough time to resolve the problem. There's also a big safety concern and the fact that the engine will have very few miles on it. So, I'll trailer to Nashville, unload and drive Trouble around while I'm there.

At least I won't have to worry about rock chips, theft, vandalism, or cleaning the car. It still doesn't make up for not having the sheer thrill of driving the car cross-country, but que sera, sera.

Now I have to make sure that my F-250 is ready for towing, which means buying three new tires. If it's not one thing, it's another.

Marc
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Dat ziet er dan zo uit...

Afbeelding

Marc
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Tapijtje erin...

It's amazing how putting one new item into a car can make an instant transformation. Today, we got the carpet in my fastback. It's in temporarily for the 40th show as we don't have time to put the heat insulation in under it. But, it's in place, and the difference it makes in the car is outstanding. I've never seen carpeting in Trouble--only floor pans, so this is truly something to grin about.

I also got the glovebox in place (thanks to Murphy's help), the sheep is out of the car, and the floor wiring is protected.

Tomorrow--seats!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Marc
Marc
Herman

Bericht door Herman »

Schitterend dashboard Marc.
Maar kan ik ervan uitgaan dat de zijkanten en stijlen (rode) ook blauw worden zoals je misschien weet?
Anders vind ik dat een - puntje hoor.
Verder is ie geweldig.

:ciggy:
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Herman,

Daar ga ik ook wel van uit. Morgen gaat Laurie de stoelen doen, dus waarschijnlijk krijgen we nog wel een fotootje.

Ik ben een groot liefhebber van zo origineel mogelijke auto's, maar dit dashboard moet je toch wel mooi vinden...

Marc
Marc
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Voor de Mustang Monthly lezers: misschien is jullie in het recent ontvangen oktober nummer iets opgevallen...

Jawel, Trouble komt daar in voor! Op pagina's 34 tot en met 39 zie je hoe in deze auto een speciaal Hurricane Heat and Cooling System wordt ingebouwd.

En als je heel goed kijkt zie je op bladzijde 21 bij Bolt-on nr. 5 Trouble nog een keer. Je kunt het zien aan het stukje gouden streep op de firewall, maar ik weet het ook alleen omdat Laurie er op gewezen heeft :paper: .

Marc
Marc
Marcel
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Je rijd wel een amerikaan?

Marcel :baby:
buick

:)

Bericht door buick »

:-)