Pagina 1 van 1
uitlaatsysteem en spagetti headers
Geplaatst: zo 05 jan, 2014 10:28
door lambertus
hallo forum leden , ik ben over een paar maanden weer aan mijn jaarlijkse apk toe en nu is mijn uitlaat niet al te best meer dus ben van plan om er een nieuwe van rvs onder te laten zetten en dan een dubbel system met 2 eind dempers heb nl. een mustang 4.0 L v6 uit 2005 met enkel system en demper . Nu ben ik ook van plan om er spaghetti headers op te zetten mijn vraag is: heeft dat noemenswaardig effect op het vermogen en moet je zo'n auto ook aan de computer hebben om het moter management op nieuw af te stellen?
Re: uitlaatsysteem en spagetti headers
Geplaatst: zo 05 jan, 2014 11:07
door 66hipowannebee
Ik zou even Henny lek een berichtje sturen,die kan je alles hier over vertellen
volgens mij heeft Mark (mustangman010) ook zo'n set,maar zonder headers dacht ik
ik geloof dat er standaard een tunekastje bij zit,maar of het merkbaar nut heeft,kan hij jou het beste vermelden
Tonie
Re: uitlaatsysteem en spagetti headers
Geplaatst: zo 05 jan, 2014 15:15
door Hennie
Als je verder geen andere modificaties zoals een supercharger oid op het oog hebt dan zou ik de centen voor een set headers op de auto besparen.
het zal je nauwlijks vermogens winst opleveren, dan kun je beter dat geld in een kwalitaief goed ( catback)systeem steken, want ook daar zit nogal een beetje verschil in.
als je in de toekomst meer vermogen uit de auto wil gaan halen dan is het niet verkeerd.
Of je de auto moet tunen met headers ligt aan plaatsing van je sensors tov de standaard plaatsing.
Hennie
Re: uitlaatsysteem en spagetti headers
Geplaatst: zo 05 jan, 2014 16:43
door lambertus
bedankt voor de tip Henny denk dat ik er dan maar van af zie want die headers zijn ook niet echt goedkoop tenminste als je ze van betere kwaliteit koopt
Re: uitlaatsysteem en spagetti headers
Geplaatst: ma 06 jan, 2014 09:35
door Hennie
ja dat klopt, goede headers zijn duur.
ze doen zeker hun werk, maar op een auto die min of meer standaard blijft is het "zonde geld" denk ik, zeker gezien het feit dat als je uit een 6 cylinder echt vermogen wil halen en je ook echt harder wil gaan rijden je de halve aandrijflijn moet upgraden zoals de achteras en de aandrijfas.
Groet,
Hennie