Dyno

Moderator: Shelby GT-H

edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Dyno

Bericht door edgar »

Ik heb begrepen dat er, zolang er nog verschil is in in- en uitgaande toerentallen van de torque converter, er torque multiplication plaats vindt.

Maar dat zou in dit geval betekenen dat er een TC opzit met een erg hoge stall speed om bij dit toerental nog enig verschil in snelheden te hebben.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
FastbackMarc1967
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 05 jan, 2009 23:25

Re: Dyno

Bericht door FastbackMarc1967 »

edgar schreef: za 31 aug, 2019 09:00 Ik heb begrepen dat er, zolang er nog verschil is in in- en uitgaande toerentallen van de torque converter, er torque multiplication plaats vindt.

Maar dat zou in dit geval betekenen dat er een TC opzit met een erg hoge stall speed om bij dit toerental nog enig verschil in snelheden te hebben.
Bert van Speedcentre zei precies hetzelfde, hoge koppel komt alleen door TC, multiplier effect.
Welke Stall speed, bij hoge of lage rpm, geen idee, interessant detail Edgar.
Ik denk een stall speed bij lagere toeren omdat kopple piekt bij +/- 2200 en daarna afneemt.
Plaats reactie

Terug naar “Performance Corner”