Als ik rustig rijd op een constante snelheid dan rijd de auto 'bokkerig' je voelt het nauwelijks, maar je hoort het aan de motor. Het lijkt wel alsof er af en toe een vonk overslaat, dit hoor je ook als de wagen stationair staat te draaien. Af en toe slaat er dan een vonk over en hoor je een 'sputter'.
Maar we zijn tot de mustang garage geraakt, terug naar huis ging ook prima tot de wagen in een bocht ineens afsloeg. Meteen starten (ging iets moeizamer aan dan normaal, +- 3 seconden starten, normaal zal hij binnen 1 seconden lopen...) Verder naar huis niks aan de hand behalve het ligt bokkig rijden. Zodra je wat meer gas geeft is er niks aan de hand en rijd het goed. Het is alleen als je een constante snelheid wil aanhouden.
Eenmaal thuis op de inrit sloeg de wagen weer af, en was met geen mogelijkheid meer van zijn plek te krijgen. Starten was geen enkel probleem, maar zodra de automaat in de R of D ging sloeg deze af. Zodra ik wat meer gas gaf en dan schakelde bleef hij wel lopen.
Vreemd en niet zo leuk...
Ik heb zelf de bougies er uitgehaald en even bekeken, deze zijn nog helemaal schoon en licht wit aangeslagen:

Er zitten nieuwe boegies en nieuwe bougiekabels kabels op.
Zelf denk ik dat het de volgende punten kunnen zijn maar ik zoek wat bevestiging/kennis:
- contact punten, hoewel de motor perfect start, en goed in toeren gaat met de voet op het pedaal. (Deze zijn al erg oud)
- Arm lopen, fuel mixture te arm,
- iets met de vacuum ontsteking vervroeger
- vacuum lek
Verder dan dit kom ik niet.... iemand nog ideeen?