Ik heb al langere tijd uitlijn problemen met mijn 1966 coupe, hij is iets verlaagd + shelbydrop gedaan. Als ik hem uitlijn volgens specificaties, (met iets toe-in), dan komt als ik vooruit rij de neus zeker 15cm omhoog alsof er luchtvering onder zit, onmogelijk rijdbaar dus.
Door de uitlijning te verstellen naar iets toe-out is er gelukkig geen probleem meer, nu rijd ik daar al een tijdje zo mee rond, maar krijg ik helaas flinke slijtage aan de binnenzijde van de banden, dus ook dit is geen goede oplossing. Nu weet ik dat deze auto's last hebben van "bumpsteer" en dat hier kitjes voor te koop zijn, maar deze passen vaak weer niet op auto's met de originele stuurbekrachtiging, zoals die van mij dus. (Uitgezonderd de set van Pro Motorsports, maar die is erg duur en daarnaast wordt de steering ratio daarmee sneller, wat ik liever niet heb.)
Het enige wat wellicht nog fout zou kunnen zitten is de idler arm, dat is het enige stuurdeel wat ik tijdens de restauratie niet heb vernieuwd, omdat deze er toen nog goed uitzag, maar ik betwijfel of deze wel de juiste is, er staat namelijk een code op (14-232) die ik nergens op internet terug kan vinden, de H.O.H. maat van de arm is ongeveer 133MM.
Kan iemand bevestigen of dit de juiste idler arm voor mijn auto is? Of heeft iemand anders nog een idee waar het probleem zou kunnen zitten?