Daglichten

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Musty
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 apr, 2016 07:32

Daglichten

Bericht door Musty »

Beste Mustang liefhebbers,
Ik ben sins kort een trotse eigenaar van een mustang 2015 2.3 ecoboost. Op bijna alle foto's dat je ziet van deze prachtige wagen branden de daglichten die bij de dimlichten gemonteerd zijn (3 lijnen). Bij mijne wagen zijn deze daglichten wel voorzien maar branden ze niet. Er zijn wel daglichten voorzien in de voormistlampen. Is er een mogelijkheid om de bovenste daglichten te laten werken? Ik probeer daar zoveel mogelijk info van te vinden voor ik terug naar de garage ga.
Nirwan
Berichten: 376
Lid geworden op: do 31 jul, 2014 09:09
Locatie: Top of Holland

Re: Daglichten

Bericht door Nirwan »

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je aankoop.
We zien graag foto's hier dus even voorstellen met wat plaatjes word gewaardeerd.

Betreffende je vraag over de dagrijverlichting, dat heeft volgens mij te maken met de europese versie van de mustang. Eric heeft ze volgens mij laten ombouwen, maar zoals het nu bij jou werkt is volgens de europese regelgeving normaal. Je koplampen hebben nu alleen refelctoren ipv verlichting in de tri-bars.

Correct me if i'm wrong. Eric kan je hier alles over vertellen.
Even zijn reactie afwachten dus. :mrgreen: en er zijn ongetwijfeld meer mensen hier die dit kunnen bevestigen.
Sold: 35th anniversary edition 3.8L V6 mustang, Looking for a new project !
Gebruikersavatar
johnnybt
Berichten: 179
Lid geworden op: za 31 okt, 2015 20:53

Re: Daglichten

Bericht door johnnybt »

Welkom! veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Mustang GT cabrio 5.0 ltr V8 uit 1995
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2331
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Daglichten

Bericht door Eric »

Bij de dealer ga je daar niet veel verder mee komen ben ik bang, die hebben geen idee hoe het zit.

Wat nirwan schrijft klopt precies. De EU versie van de Mustang heeft afwijkende koplampen waar wel de kieuwen in zitten maar de led-boards voor dagrijverlichting volledig ontbreken. Het is dus niet een kwestie van activeren, je moet de koplampen eerst laten modificeren. Dit is bepaald geen eenvoudig karweitje.

Allereerst moeten de lampen uit de auto en daarvoor moet de hele voorbumper er af. Vervolgens moeten de lampunits worden opengemaakt, zodat er led-boards in kunnen worden geplaatst en extra bekabeling naar buiten kan worden gebracht. Daarna worden ze weer geseald. In de motorruimte van de auto zelf moet je het een en ander aan de bekabeling modificeren voordat de boel weer in elkaar kan. Hoeveel hangt er vanaf wat je de tribars allemaal wilt laten doen. Bij mij zijn ze nu zowel stadslicht als dagrijlicht als knipperlicht. Maar je kunt ze ook alleen als stads- of dagrijlicht laten ombouwen.

Er zijn twee leveranciers die passende led-boards hebben ontwikkeld. Diode Dynamics uit de VS levert ze los, dus daarbij moet je de inbouw zelf regelen. Deze boards zijn eigenlijk meer bedoeld als sierverlichting dan als DRL, want daarvoor zijn ze niet sterk genoeg. Daarnaast is er HD-Customs, een klein bedrijfje in Polen dat ook zelf boards beeft ontwikkeld. Deze worden echter niet los geleverd, zij leveren alleen een complete ombouwdienst. Je stuurt je lampen op en met een dag of 10 heb je ze gemodificeerd en al weer terug. De boards van HD-Customs zijn wel geschikt als voor dagrijverlichting en schakelen automatisch om naar een gedimde stand als je je normale verlichting aan zet. Optioneel kunnen ze ook nog sequentieel oranje knipperen. Dat kunnen die van Diode Dynamics overigens ook.

Al met al is het dus geen eenvoudige operatie en je auto staat bovendien de nodige tijd stil. De ombouw in Polen kost iets van 500 euro (incl terugzenden) en dan komen er nog de kosten voor uitbouw, inbouw en modificatie van de bekabeling bij. tenzij je handig bent en dat allemaal zelf kunt doen natuurlijk. Met de modules van Diode Dynamics moet je ook zelf het open en dicht maken van de lampen regelen. Waaghalzerij waar ik persoonlijk niet aan zou beginnen.

Ik heb die van mij door die Pool laten doen en ben daar heel tevreden over. Hij heeft er al tientallen gedaan en levert over de hele wereld, tot in Australie aan toe rijden ze met zijn modificaties. Hij doet ook achterlichten (2x3 bars remlichten en sequentiële amber knipperlichten) en hij bouwt ook US achterlichten om voor gebruik in Europa en witte achterlichten voor gebruik in de VS.

In dit topic op het 6g.com forum kun je meer lezen over onze avonturen met het ombouwen:

http://www.mustang6g.com/forums/showthread.php?t=38374
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 18 mei, 2015 23:36

Re: Daglichten

Bericht door ErwinM »

Musty schreef:Beste Mustang liefhebbers,
Ik ben sins kort een trotse eigenaar van een mustang 2015 2.3 ecoboost.
Gefeliciteerd! Welkom bij de club ;)
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Musty
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 apr, 2016 07:32

Re: Daglichten

Bericht door Musty »

Bedankt voor de reactie.
Ik vrees dat ik het voorlopig dan zo ga laten. Wat ik wel al kan doen zijn de huidige daglichten voorzien van led lampjes. Dat zal ook al een ander effect geven. Image
Musty
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 apr, 2016 07:32

Re: Daglichten

Bericht door Musty »

Hoe kan ik hie fot's inkrijgen?
Gebruikersavatar
aart
Berichten: 702
Lid geworden op: do 23 mei, 2013 18:51
Locatie: Sweetlake zuid Holland

Re: Daglichten

Bericht door aart »

Welkom op het forum en veel rijplezier met je nieuwe mustang :ok:
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming

2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5537
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Daglichten

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Om foto's te plaatsen moet je ze hosten op een website als www.photobucket.com en daarna de [img] link kopieeren.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Musty
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 apr, 2016 07:32

Re: Daglichten

Bericht door Musty »

zie hier de gevraagde foto's. [imgrAfbeelding
Afbeelding][/imgr]
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Daglichten

Bericht door DanielSmit »

Welkom, mooie wagen hoor, veel rijplezier gewenst
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Daglichten

Bericht door Mustangflip »

Welkom en mooie auto? Geen last van het grind met wegrijden? :mrgreen: Bij mij zou zo'n paadje binnen een week leeg wezen! :lol:

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Musty
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 apr, 2016 07:32

Re: Daglichten

Bericht door Musty »

Juist terug van 1ste controle na 1500km. Alles in orde. Bij Ford konden ze mij vertellen dat ze bij Ford Performance bezig zijn om het probleem met de threebar op te lossen. Na de zomer zouden ze normaal gezien met een oplossing komen. Blijkbaar is er bij iedere verkoop de vraag waarom deze lichten niet branden. Hopelijk is het een betaalbare oplossing. :)
mustangboy
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 mei, 2016 19:19

Re: Daglichten

Bericht door mustangboy »

Dat laatste zou prachtig zijn om als oplossing te zien verschijnen van Ford zelf.
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”