T5Cobra 1979
Moderator: Shelby GT-H
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: T5Cobra 1979
Ik hoop voor je dat je de juiste keuze hebt gemaakt ivm het soldeer en de pasta??
Waarom niet gekozen voor tin met harskern?
Verder goed bezig
Waarom niet gekozen voor tin met harskern?
Verder goed bezig
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: T5Cobra 1979
Ach...ik had geen keuze omdat ik daar niks anders had te liggen. . Maar.....je hebt wel gelijk. Ik haal ff met harskern. Da's stukken beter.
Bedankt voor je input
Bedankt voor je input
Re: T5Cobra 1979
Zo... de boel ontlucht en de zuigers op oliedruk eruit gepompt. Er zat namelijk geen beweging meer in, zelfs niet met 10 bar luchtdruk, dus dan maar zo.
De ene zuiger ging nog, maar de andere kant was erg slecht. Die gaat zeker lekken in de toekomst, dus 2 nieuwe remklauwen besteld.
Eerst cleanen, en dan zien ze er zo uit;
Dit was de beste zuiger. Die andere is een stuk slechter. Foto vergeten te maken. Die houden jullie nog te goed. De klauwen waren er vlot uit de USA dus die krijgen eerst een kleurtje voordat ik ze monteer. De nippels en leidingen waren vastgerot, dus heb ik ze eraf geknipt. Wat nieuwe leidingen maken de volgende keer. De flexibele leidingen waren nog prima.
1 levering, en toch verschillen de klauwen iets. Let ook op de zuigers. Ach....het gaat op de werking. Dat komt wel goed.
Tot later...
De ene zuiger ging nog, maar de andere kant was erg slecht. Die gaat zeker lekken in de toekomst, dus 2 nieuwe remklauwen besteld.
Eerst cleanen, en dan zien ze er zo uit;
Dit was de beste zuiger. Die andere is een stuk slechter. Foto vergeten te maken. Die houden jullie nog te goed. De klauwen waren er vlot uit de USA dus die krijgen eerst een kleurtje voordat ik ze monteer. De nippels en leidingen waren vastgerot, dus heb ik ze eraf geknipt. Wat nieuwe leidingen maken de volgende keer. De flexibele leidingen waren nog prima.
1 levering, en toch verschillen de klauwen iets. Let ook op de zuigers. Ach....het gaat op de werking. Dat komt wel goed.
Tot later...
Laatst gewijzigd door T5Cobra op zo 25 jun, 2017 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: T5Cobra 1979
De remklauwen zijn nu klaar om gemonteerd te worden. Fris in de kleur.
Ik maak altijd achteraan de rubber tules waar de geleidepennen in gaan een klein gaatje. Anders kan de luchtdruk er niet uit als de pen erin schuift. Ik vet het ook altijd in met rubberpasta/vet (remmontagevet) om het lekker glijdbaar te maken en te houden. Die pennen kaal in het rubber glijd niet.
Hier het gaatje achter in de rubber tule;
Goed invetten met de remcylinderpasta;
Zo....de druk kan eruit komen.....
Zo...de klauwen zijn klaar voor montage. Ik heb de schijven schoongemaakt met een staalborstel op de flex/haakse slijper. Dan vliegt de vliegroest er weer af. De remblokken opgeschuurd en schoon gemaakt, en de boel weer gemonteerd.
Volgende keer de remleidingen maken en de remslangen monteren.
groeten.
Ik maak altijd achteraan de rubber tules waar de geleidepennen in gaan een klein gaatje. Anders kan de luchtdruk er niet uit als de pen erin schuift. Ik vet het ook altijd in met rubberpasta/vet (remmontagevet) om het lekker glijdbaar te maken en te houden. Die pennen kaal in het rubber glijd niet.
Hier het gaatje achter in de rubber tule;
Goed invetten met de remcylinderpasta;
Zo....de druk kan eruit komen.....
Zo...de klauwen zijn klaar voor montage. Ik heb de schijven schoongemaakt met een staalborstel op de flex/haakse slijper. Dan vliegt de vliegroest er weer af. De remblokken opgeschuurd en schoon gemaakt, en de boel weer gemonteerd.
Volgende keer de remleidingen maken en de remslangen monteren.
groeten.
Re: T5Cobra 1979
Nou....lekker fraai weer. Heel photobucket is bij plaatsing op openbare sites op zwart gezet. Iedere gebruiker moet eerst $399,- betalen om ze weer actief te zetten, en dat kost het PER JAAR!!! Dat ga ik dus niet betalen, net als die miljoenen andere gebruikers. Het krijgt vast nog wel een gevolg, maar het verpest wel mooi zo'n heel verslag.
We wachten het even af.
En....we prutsen rustig verder.....
We wachten het even af.
En....we prutsen rustig verder.....
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: T5Cobra 1979
Is inderdaad jammer van je foto's, kan er weinig meer van bakken...
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: T5Cobra 1979
Die van mij zouden nog allemaal zichtbaar moeten zijn... heb ze op m'n eigen server staanAndo schreef:Is inderdaad jammer van je foto's, kan er weinig meer van bakken...
DMFF.BE....
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: T5Cobra 1979
Ze zouden gewoon op het forum moeten staan waar ze bij horen...vind ik dan. Anders loop je nog steeds de kans dat er foto's verdwijnen als iemand een keertje opruiming houdt op zijn eigen server. Je kunt zelf gewoon niet overzien welke foto's je elders geplaatst hebt.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: T5Cobra 1979
Volledig akkoord, zo is het op alle fora !Ando schreef:Ze zouden gewoon op het forum moeten staan waar ze bij horen...vind ik dan.
Werk aan de winkel voor Jeroen !!!
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: T5Cobra 1979
Zo...na een jaar werkt Photobucket weer...yesss.
We gaan weer verder waar we gebleven waren.
De voorste remmen waren klaar. Achter natuurlijk hetzelfde verhaal. De wielremcylinders uitelkaar, en die waren ook wat te gaar. alles vastgerot en dus daar ook de remleidingen maar vervangen.
Roestige boel;
De nieuwe leidingen;
Het felsapparaat voor de kraagjes op de remleidingen;
Onderaan de foto zit nog een zwarte knop. Die duw ik eerst uit. Dat is de aanslag tot hoever de nieuwe leiding uit moet steken.
aandraaien;
Resultaat;
Daarna het conische deel erin voor een extra solide kegel;
Resultaat;
Oja...nog niet verteld, maar als je de kraagjes gaat velsen...EERST je nippels om de leiding doen!!!
Nu de langere leiding;
Doe boel schoongemaakt, nieuwe wielremcylinders gemonteerd, en de boel monteren en afbouwen. Ook de trommels ff opgeschuurd en schoongemaakt!
Tot zover eerst.
Laterss
We gaan weer verder waar we gebleven waren.
De voorste remmen waren klaar. Achter natuurlijk hetzelfde verhaal. De wielremcylinders uitelkaar, en die waren ook wat te gaar. alles vastgerot en dus daar ook de remleidingen maar vervangen.
Roestige boel;
De nieuwe leidingen;
Het felsapparaat voor de kraagjes op de remleidingen;
Onderaan de foto zit nog een zwarte knop. Die duw ik eerst uit. Dat is de aanslag tot hoever de nieuwe leiding uit moet steken.
aandraaien;
Resultaat;
Daarna het conische deel erin voor een extra solide kegel;
Resultaat;
Oja...nog niet verteld, maar als je de kraagjes gaat velsen...EERST je nippels om de leiding doen!!!
Nu de langere leiding;
Doe boel schoongemaakt, nieuwe wielremcylinders gemonteerd, en de boel monteren en afbouwen. Ook de trommels ff opgeschuurd en schoongemaakt!
Tot zover eerst.
Laterss
- grandmaster n
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: T5Cobra 1979
Zo te zien gaat deze Fox de eindstreep halen (ondanks een jaartje rust)
gr
gr
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: T5Cobra 1979
Zo te zien ervaring mee?
Goed bezig
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: T5Cobra 1979
Ja..hij gaat de eindstreep halen.
En...met die nippels heb ik zeker ervaring .
En...met die nippels heb ik zeker ervaring .
Re: T5Cobra 1979
Zo, de remmen zijn gedaan, de motor is klaar. De motor loopt prima! Hier de eerste rookwolken, want hij moet uiteraard wel ff indraaien.
Aangezien de mustang al ff in de oude "barn" verblijft is hij nodig toe aan een wasbeurt en een polijstbeurt.
Zo komt hij uit de loods;
En dit is na een was en polijstbeurt;
Zo...dat ziet er al weer heeeel anders uit!!
De banden zijn de 10 jaar ook al gepasseerd, dus is het tijd voor een setje nieuwe Cooper Cobra's. Past mooi bij de cobra
De velgen, daar had ik geen tijd meer voor. Die doen we na dat de banden gemonteerd zijn. Het is niet anders. Ik pak alleen het middengedeelte van de velg aan. Later zien we wel weer eens ff. Eerst maar km's maken.
Zo...tijdje later terug in de oude loods de wielen er maar ff af voor een kleine opfrisbeurt;
Links vers gespoten, rechts zoals ze ervoor waren;
De emblemen waren er bij een vorige eigenaar uitgejat, en ik heb via Ronald wat gekocht en nog wat via internet aangeschaft.
Die gaan we dus ff monteren.
Hier nog een achtergebleven pootje van de diefstal
We hebben panelen die helemaal zwart zijn, maar omdat het interieur helemaal zwart/blauw is kijk ik eerst ff hoe het staat als ik de zwarte stukken compleet vervang met embleem. Dan blijven de pootjes sowieso heel
Het zit mooi in lijn met de zwarte stukken in het dashboard, en ik vind het mooi staan. Ik denk dat ik het zo laat. Het breekt mooi het blauwe oppervlak van de deurpaneel!
.
Volgende keer gaan we stickers plakken!!
Aangezien de mustang al ff in de oude "barn" verblijft is hij nodig toe aan een wasbeurt en een polijstbeurt.
Zo komt hij uit de loods;
En dit is na een was en polijstbeurt;
Zo...dat ziet er al weer heeeel anders uit!!
De banden zijn de 10 jaar ook al gepasseerd, dus is het tijd voor een setje nieuwe Cooper Cobra's. Past mooi bij de cobra
De velgen, daar had ik geen tijd meer voor. Die doen we na dat de banden gemonteerd zijn. Het is niet anders. Ik pak alleen het middengedeelte van de velg aan. Later zien we wel weer eens ff. Eerst maar km's maken.
Zo...tijdje later terug in de oude loods de wielen er maar ff af voor een kleine opfrisbeurt;
Links vers gespoten, rechts zoals ze ervoor waren;
De emblemen waren er bij een vorige eigenaar uitgejat, en ik heb via Ronald wat gekocht en nog wat via internet aangeschaft.
Die gaan we dus ff monteren.
Hier nog een achtergebleven pootje van de diefstal
We hebben panelen die helemaal zwart zijn, maar omdat het interieur helemaal zwart/blauw is kijk ik eerst ff hoe het staat als ik de zwarte stukken compleet vervang met embleem. Dan blijven de pootjes sowieso heel
Het zit mooi in lijn met de zwarte stukken in het dashboard, en ik vind het mooi staan. Ik denk dat ik het zo laat. Het breekt mooi het blauwe oppervlak van de deurpaneel!
.
Volgende keer gaan we stickers plakken!!