Garage geschikt maken
Garage geschikt maken
Hoi,
Een tijdje terug heb ik een gloednieuwe unit van 3x10x8 meter gekocht waar mijn mustang nu staat. De unit is nog kaal, heeft een niet geisoleerde betonnen vloer, water, electra en op een rooster in de garagedeur na geen ventilatieroosters.
Er is geen verwarming (niet zinvol met plafond op 8 meter?) en geen ventilatie. Ik denk er over om een ventilatie pijp op het dak te maken.
Is dat een goed idee of gaat t dan te koud worden? Hebben jullie andere ideeën om een goed oldtimer klimaat te creëeren?
Groetjes,
Vincent
Een tijdje terug heb ik een gloednieuwe unit van 3x10x8 meter gekocht waar mijn mustang nu staat. De unit is nog kaal, heeft een niet geisoleerde betonnen vloer, water, electra en op een rooster in de garagedeur na geen ventilatieroosters.
Er is geen verwarming (niet zinvol met plafond op 8 meter?) en geen ventilatie. Ik denk er over om een ventilatie pijp op het dak te maken.
Is dat een goed idee of gaat t dan te koud worden? Hebben jullie andere ideeën om een goed oldtimer klimaat te creëeren?
Groetjes,
Vincent
- 1973 Mustang Grande 351C-2V
- 1999 Corsa Sport X14XE
- 1999 Corsa Sport X14XE
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Garage geschikt maken
Kou maakt niet uit. Vocht wil je niet hebben
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
- Big_fun_58
- Berichten: 1808
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Garage geschikt maken
Tip: Nu het nog kan direct een afwerklaag op de betonnen vloer aanbrengen (2 componenten vloerverf of anders).
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Garage geschikt maken
Uh, mijn auto en hoop andere zaken staan er al in dus dat gaat nu even niet, misschien als de etage er in zit en ik bijna alles naar boven verhuis.Big_fun_58 schreef:Tip: Nu het nog kan direct een afwerklaag op de betonnen vloer aanbrengen (2 componenten vloerverf of anders).
Maar, die afwerklaag, is dat enkel om de boel schoon te houden of heeft dat nog andere voordelen? Ik hoorde ook dat de weekmakers uit de banden verf kunnen oplossen?
Overigens heb ik ook een hygrometer besteld om de exacte luchtvochtigheid te weten te komen.
- 1973 Mustang Grande 351C-2V
- 1999 Corsa Sport X14XE
- 1999 Corsa Sport X14XE
Re: Garage geschikt maken
Als je een hoogwaardige epoxy (gietvloer) gebruikt gebeurt er niks met je vloer wat betreft weekmakers.Vinnie schreef:Big_fun_58 schreef:Tip: Nu het nog kan direct een afwerklaag op de betonnen vloer aanbrengen (2 componenten vloerverf of anders).
Maar, die afwerklaag, is dat enkel om de boel schoon te houden of heeft dat nog andere voordelen? Ik hoorde ook dat de weekmakers uit de banden verf kunnen oplossen?
Die zijn speciaal ontwikkeld voor (parkeer) garages enz.
Die zijn ook bestand tegen olie en chemicaliën.
Is wel wat werk maar het resultaat is dan ook zeer goed.
En het maakt je vloer ook vloeistofdicht wat ook een voordeel is
Vincent
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
- Big_fun_58
- Berichten: 1808
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Garage geschikt maken
Vooral het geeft geen stof af (stofvrij), het werk makkelijk (licht en schoonhouden) en het ziet er superdik uit.Vinnie schreef:Maar, die afwerklaag, is dat enkel om de boel schoon te houden of heeft dat nog andere voordelen? Ik hoorde ook dat de weekmakers uit de banden verf kunnen oplossen?
Verf oplossen door banden? Niet bij mij....
Misschien mogelijk met Gamma/Praxis budget verf?
P.s. jammer dat het te laat was....
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Garage geschikt maken
Wellicht kan het in de toekomst nog als alle zooi een etage hoger staat
En wat hebben jullie aan ventilatie gedaan? Ik heb nu 2 van die gamma stellingkasten met spaanplaatjes er in staan maar er groeien groene pluisjes op die je er zo af kan blazen. Ik kan enkel aan schimmel denken maar zo iets als dit heb ik nog nooit eerder gezien, het voelt ook gewoon droog aan allemaal. Ander hout (MDF, vuren) ziet er nog prima uit.
En wat hebben jullie aan ventilatie gedaan? Ik heb nu 2 van die gamma stellingkasten met spaanplaatjes er in staan maar er groeien groene pluisjes op die je er zo af kan blazen. Ik kan enkel aan schimmel denken maar zo iets als dit heb ik nog nooit eerder gezien, het voelt ook gewoon droog aan allemaal. Ander hout (MDF, vuren) ziet er nog prima uit.
- 1973 Mustang Grande 351C-2V
- 1999 Corsa Sport X14XE
- 1999 Corsa Sport X14XE
Re: Garage geschikt maken
Ik zou er in iedergeval een natuurlijke ventilatie kap (zonder ventilator) opzetten. Zorg er dan wel voor dat je beneden inde deur bijvoorbeeld ook een rooster maakt. Dit in verband met het door luchten van je unit.
Je kan dan later eventueel beslissen of je er een afzuigsysteem in maakt met een ventilatie box
Je kan dan later eventueel beslissen of je er een afzuigsysteem in maakt met een ventilatie box
Meer geluk....dan wijsheid :-)
Re: Garage geschikt maken
Je maakt mij nieuwsgierig. Ook ik wil mijn garagevloer nog eens goed aanpakken. Heb je verdere informatie hierover?Vincent schreef:[
Als je een hoogwaardige epoxy (gietvloer) gebruikt gebeurt er niks met je vloer wat betreft weekmakers.
Die zijn speciaal ontwikkeld voor (parkeer) garages enz.
Die zijn ook bestand tegen olie en chemicaliën.
Is wel wat werk maar het resultaat is dan ook zeer goed.
En het maakt je vloer ook vloeistofdicht wat ook een voordeel is
Vincent
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: Garage geschikt maken
Ja ik doe het zelf voor mijn werk ook epoxyvloeren dus kan je wel het een en ander er over vertellen.edgar schreef:Je maakt mij nieuwsgierig. Ook ik wil mijn garagevloer nog eens goed aanpakken. Heb je verdere informatie hierover?Vincent schreef:[
Als je een hoogwaardige epoxy (gietvloer) gebruikt gebeurt er niks met je vloer wat betreft weekmakers.
Die zijn speciaal ontwikkeld voor (parkeer) garages enz.
Die zijn ook bestand tegen olie en chemicaliën.
Is wel wat werk maar het resultaat is dan ook zeer goed.
En het maakt je vloer ook vloeistofdicht wat ook een voordeel is
Vincent
Het belangrijkste is een goede ondergrond zoals een betonvloer die helemaal vrij is van verf enz. of een nieuwe cement dekvloer.
Daar gaat dan een hecht primer op en dan kan je kiezen voor een gietvloer of rolcoating met 2k epoxy eventueel afgewerkt met een topcoat.
Gietvloer is wat dikker en steviger en ideaal om kleine oneffenheden te verwijderen.
Als de ondergrond al vlak is volstaat een hechtprimer en 1-2 lagen rolcoating op kleur en daarna nog een beschermlaag ( topcoat).
Is in vrijwel alle kleuren te verkrijgen en in hoog - zijde of matte afwerking en eventueel met een antisliplaag.
Een goede kwaliteit epoxy gietvloer is niet goedkoop maar dan heb je wel iets wat langdurig goed blijft en nog een voordeel is dat je het na verloop van tijd altijd een keer met een nieuwe toplaag kan voorzien mocht je dat willen.
Voordeel is ook dat het een vloeistof dichte vloer is en makkelijk schoon te houden.
Vincent
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Re: Garage geschikt maken
Top!
Heb je ook advies mbt bepaalde merken? Is er profesioneel spul te krijgen voor de handige doe-het-zelfert?
Heb je ook advies mbt bepaalde merken? Is er profesioneel spul te krijgen voor de handige doe-het-zelfert?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Garage geschikt maken
Noem je jezelf nu handig?
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: Garage geschikt maken
Waar ik goede ervaring mee heb zijn de epoxyvloeren van Sika.edgar schreef:Top!
Heb je ook advies mbt bepaalde merken? Is er profesioneel spul te krijgen voor de handige doe-het-zelfert?
http://nld.sika.com/nl/producten/bouw/v ... 03103.html
Is niet goedkoop maar goede kwaliteit.
Ik heb deze ook wel eens gebruikt en is ook goede kwaliteit en iets goedkoper maar komt uit Duitsland.
http://www.samatec.de/beschichtungsshop ... /index.php
Dan heb je volgende producten nodig als je een gietvloer wilt.
Primer : BS 77
Gietvloer : RS 96 D
Topcoat : BS 120 voor matte afwerking
Topcoat : BS 121 voor glanzende afwerking
En deze voor als een rolcoating volstaat:
Primer : BS 77
Coating : BS 98 W
Topcoat : BS 120 voor matte afwerking
Topcoat : BS 121 voor glanzende afwerking
Je kunt ook nog gekleurde chips erin strooien of antislip middel mocht je daar voor kiezen.
En ze hebben geloof ik ook Metallic tegenwoordig volgens mij.
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Re: Garage geschikt maken
Wauw, thanks! Dit print ik uit en gaat in de klusmap.
Wat voor een oplossingen zijn er voor stukken die op afschot liggen. Voor de deur is er een stukje wat richting deur afloopt. Moet dat via meerdere dunne rollagen?
Wat voor een oplossingen zijn er voor stukken die op afschot liggen. Voor de deur is er een stukje wat richting deur afloopt. Moet dat via meerdere dunne rollagen?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: Garage geschikt maken
Ja dat zou je met een rolcoating kunnen doen nadat je er een primer opgezet heb.edgar schreef:Wauw, thanks! Dit print ik uit en gaat in de klusmap.
Wat voor een oplossingen zijn er voor stukken die op afschot liggen. Voor de deur is er een stukje wat richting deur afloopt. Moet dat via meerdere dunne rollagen?
Mocht je daar een dikke laag op willen zetten dmv gieten zijn er middelen beschikbaar die de epoxy stroperig maken zodat deze niet inzakken.
Je kunt het ook doen door heel fijn quarts zand in de epoxy toe te voegen zodat deze blijft staan zeg maar.
Dan maak je een kleine hoeveelheid epoxy aan die je mengt met het zand en dan dat aanbrengt.
Rol coating breng je aan met 2k rollers daarom heet het ook rolcoating
Gietvloer breng je de primer aan met een 2k rol en de gietvloer zelf met een getande spaan of wisser.
Nadeel van een gietvloer is wel dat je hem moet ontluchten met een prikroller en daar heb je ook weer speciale schoenen met een soort spikes voor nodig omdat je dan weer over de verse gietvloer moet lopen om te ontluchten.
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...