Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1616
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door 67gt500 » ma 14 okt, 2019 15:10

Nice!
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé rallycar project

Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7890
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door 1967coupe » wo 16 okt, 2019 18:00

netjes
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl

Gebruikersavatar
RobSchipper
Berichten: 2989
Lid geworden op: di 17 mei, 2005 14:34
Locatie: Veluwe

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RobSchipper » do 17 okt, 2019 11:37

Mooi gedaan!
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd

Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 83
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber » di 29 okt, 2019 13:35

Zijn druk aan de gang, want de fastback moet in feb. 2020 uiteindelijk naar de spuiter.
Dus….al paar avondjes tot diep in de nacht (2:00 uur) in de garage zitten stoeien met al die bedrading.
Inmiddels is de Gel accu verplaatst naar achterbak en gelijk maar even een hoofdstroom schakelaar gemonteerd
Mooie stevige maar wel flexibele accukabels doorgetrokken naar achter.
Verder heb ik alle kabels en belangrijke (=brandgevaarlijke) verbindingen met soldeer uitgevoerd, gewoon zoals het hoort:)

Nu bezig om gehele lay-out van de wiring van de auto met alle extra features (zoals Klasse III alarm) klaar te maken of alles netjes in een of twee ''woven'' gevlochten kabelbomen door gehele auto te voeren.
To be continued.....

AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1200
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door mustang66coupe » di 29 okt, 2019 13:52

Gave accu houder zeg. Ik heb zelf het startrelais ook naar de kofferbak verplaatst. Wilde zo min mogelijk bedrading in de motor ruimte.
Goed bezig :ok:
66 coupe aut. V8 in progress

Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 83
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber » di 29 okt, 2019 14:23

Thanks! Inderdaad straks is gehele motorruimte ook 'schoon'', dwz geen electra/koelleidingen/Airco leidingen en overig spul.
Gewoon strak houden!
Robbert

Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 83
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber » di 05 nov, 2019 16:12

Hi, heb weer wat avonden tot diep in de nacht doorgestrokken…..
Gaat echt wel veel tijd in zitten als je het perfect wilt doen…..maar genoeg tijd om als hij klaar is van te genieten@
Ik heb van dat rekbare ''protective'' flame-retardant cable protection spul gekocht van QSP products (check google).
Ze hebben die in verschillende maten en dit is werkelijk top spul! kun je perfect over de kabels trekken en spant de zaken mooi zamen.

Verder nu ook goed professioneel DEVA alarm aan het inbouwen (met hellingshoeksensor:) en de MSD digital 6AL met REV limiter(jawel dit is de nieuwe in ZWARTE uitvoering) op een zware HVC Blaster van MSD voor hoge high-voltage spark ook bij constant hoge motortoeren….
Heb de beste plekjes in de motorruimte uitgekozen om deze zo mooi mogelijk weg te werken.

Bij gehele wire-boom heb ik gekeken hoeveel ampere en welke draad dikte nodig is bij verlengen van je kabels. Daar er veel high-voltage ''consumers'' op de mustang zitten (denk aan dubbele Fan, MSD powerbox, 100A alternator) is dit wel zo verstandig, geen capaciteitsproblemen en warm lopende kabels als je lekker aan het stampen bent!

Hier wat pics voor de sfeer:)

AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Afbeelding
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1200
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door mustang66coupe » do 07 nov, 2019 13:52

Ziet er goed uit.
Bij mij loopt de bedrading van koplampen e.d. door de dwarsbalk onder de radiateur naar de bijrijders kant.
Als ik dat voor het spuiten had bedacht hadden de 2 originele gaten daarvoor in de motorruimte ook gedicht kunnen worden :smt021

gr,
Bas
66 coupe aut. V8 in progress

Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 83
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber » za 09 nov, 2019 21:30

@bas, Dat is een top idee...heb de voorkant nog niet af-gewired....dus ga ook een gaatje aan zijkanten kokerbalkvoor maken en trek de draden erdoorheen.
Ga ook proberen de aircoleiding afvoer erdoor te trekken vanaf de balk.....extra uitdaging:)
Rapportage volgt....

Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1200
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door mustang66coupe » za 09 nov, 2019 22:05

RKreber schreef:
za 09 nov, 2019 21:30
@bas, Dat is een top idee...heb de voorkant nog niet af-gewired....dus ga ook een gaatje aan zijkanten kokerbalkvoor maken en trek de draden erdoorheen.
Ga ook proberen de aircoleiding afvoer erdoor te trekken vanaf de balk.....extra uitdaging:)
Rapportage volgt....
Ik moest 2 gaten boren per kant om het door te kunnen voeren naar de andere kant, zal bij jouw 67er ook wel zijn vermoed ik.
Met behulp van ijzerdraad was het redelijk snel gelukt om de bedrading door te voeren.

Had het eerst nog op de originele manier omdat het al redelijk uit het zicht zit maar begon me er toch aan te ergeren. De mustang was al gespoten en in elkaar maar heb toch de moeite genomen om het te veranderen. Dat betekende ook gedeeltelijke demontage maar blij dat ik de extra moeite heb genomen.

gr,
Bas
66 coupe aut. V8 in progress

Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”