Sportuitlaat Ecoboost ?!

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Sportuitlaat Ecoboost ?!

Bericht door TVS »

Goededag Mede Forummers,
Ik ben me aan het verdiepen in de Fastback Ecoboost,
Om de originele uitlaatsound wat te versterken worden diverse sport achterdemperset’s aangeboden. Ook zag ik van verschillende merken uitlaatpijpen ter vervanging van de originele middendemper.

Nu de vraag wat is jullie ervaringen met eventueel al aanpassingen van de Ecoboost Uitlaat?

Ik zag bijvoorbeelde de achterdemperset van Fox Uitlaten, Maar de orginele eindstukken zijn ook al fors van de Ecoboost, Dus wellicht iemand al ervaring met verwijdering van de middendemper?
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Sportuitlaat Ecoboost ?!

Bericht door fvdw »

Bij zit er een magnaflow street versie onder, daarbij vervalt de middendemper. Resultaat is een meer bassig geluid.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... bSpwKKvi2P

Als je meer van een snerpend geluid wilt bij hogere toeren dan is deze niet wat je zoekt.
De middendemper (resonator) verwijderen leid wel tot meer geluid in de cabine zeker bij fors acceleren
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Sportuitlaat Ecoboost ?!

Bericht door TVS »

Hoi!
Bedankt voor de reactie, Ik had een middendemper vervanger gezien van Remus. Ik vindt de originele eindstukken opzich prima eruitzien maar het geluid mag wel iets meer aanwezig zijn tijdens de rit. Mijn vorige Mustang 4.0 V6 was ook uitgerust met een origineel uitlaatsysteem maar hoorbaarder tijdens het rijden. Ben dus op zoek naar een iets hogere uitlaat geluid maar geen GTI of Japstyle geluid :roll:
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
Gebruikersavatar
BackToBlack
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 22 jan, 2018 14:17
Locatie: Delft

Re: Sportuitlaat Ecoboost ?!

Bericht door BackToBlack »

Ik zelf heb de complete uitlaat van MBRP en ben erg tevreden mee, hoogstens dat de dreun bij volgas geven erg zwaar is. Maar zeker geen Toyota geluid.

Ik zou zeggen kijk even op youtube en luiter goed naar de diverse uitlaten het liefst via een koptelefoon, voor het beste resultaat.
Je woont iets te ver uit de buurt om even live te komen luisteren. En anders wachten tot de eerste meeting en dan bij de verschillende uitlaten even luisteren. Meestal ben ik ook wel aanwezig en ik ken nog wel een paar Ecoboost rijders met een andere uitlaat als de mijne.

In ieder geval succes met je zoektocht
Get in, Sit down, Shut up and hang on!!

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 66374.html
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 18 mei, 2015 23:36

Re: Sportuitlaat Ecoboost ?!

Bericht door ErwinM »

Ik zou zeggen, ga eens wat meetings af en luister naar de verschillende uitlaten die mensen er op geschroefd hebben. Op YouTube beluisteren is toch anders dan in het echt is mijn ervaring. De Roush uitlaten zijn ook niet slecht qua geluid. Ik was ooit ook op zoek, maar nu heb ik een GT en kan ik overnieuw beginnen.
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Sportuitlaat Ecoboost ?!

Bericht door Eric »

ErwinM schreef: wo 09 jan, 2019 11:01 Ik was ooit ook op zoek, maar nu heb ik een GT en kan ik overnieuw beginnen.
Ik vind de fabrieksuitlaat van de GT geweldig. Niks meer aan doen.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Sportuitlaat Ecoboost ?!

Bericht door peer »

Bij mij zit er onder de GT wel een andere uitlaat van voor tot achter. Ik dacht een roush maar zou zomaar een flowmaster kunnen zijn :oops:

Ik zal straks eens kijken. Ik vind het niet overdreven alleen bij de koude start is het geluid vrij hard en scherp. Maar dat is al weg voordat ik de straat uit ben.
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Sportuitlaat Ecoboost ?!

Bericht door TVS »

Ik ga denk ik beginnen met de middendemper te verwijderen en een vervangingspijp van Remus te plaatsen
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Sportuitlaat Ecoboost ?!

Bericht door TVS »

NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
Gebruikersavatar
BackToBlack
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 22 jan, 2018 14:17
Locatie: Delft

Re: Sportuitlaat Ecoboost ?!

Bericht door BackToBlack »

ziet eruit als 1 standaard uitlaat. En is het dan waarschijnlijk ook :smart:
Get in, Sit down, Shut up and hang on!!

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 66374.html
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Sportuitlaat Ecoboost ?!

Bericht door TVS »

Tnxs voor de reactie, Gaan we verder zoeken :mrgreen:
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”