1966 Rally coupe!!!
Moderator: Shelby GT-H
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 1966 Rally coupe!!!
Bak is mij verkocht als een 1:1 in de 5e.
Ik heb nog geen pook zodat ik dit na kan gaan, kan zonder niet door de versnellingen gaan.
Geen idee hoeveel eruit de 302 komt. Vorige eigenaar kon mij er weinig over vertellen helaas.
Wel zit er een holley 650 dubbel pomper op en 289 koppen.
We hebben wel even een lagereschaal eraf gedraaid om te kijken of daar slijtage op zat, maar zagen er als nieuw uit. We gaan eerst verder met klaar maken en dan kijken we wat eruit het blok komt. Waarschijnlijk gaan we na de eerste rally bepalen wat we met het blok gaan doen. En dan doel ik alleen op de krukas, want verder mag er weinig aan veranderd worden. De achteras overbrenging mag wel aangepast worden en hier komt een 4:11 in met sper.
Ik heb nog geen pook zodat ik dit na kan gaan, kan zonder niet door de versnellingen gaan.
Geen idee hoeveel eruit de 302 komt. Vorige eigenaar kon mij er weinig over vertellen helaas.
Wel zit er een holley 650 dubbel pomper op en 289 koppen.
We hebben wel even een lagereschaal eraf gedraaid om te kijken of daar slijtage op zat, maar zagen er als nieuw uit. We gaan eerst verder met klaar maken en dan kijken we wat eruit het blok komt. Waarschijnlijk gaan we na de eerste rally bepalen wat we met het blok gaan doen. En dan doel ik alleen op de krukas, want verder mag er weinig aan veranderd worden. De achteras overbrenging mag wel aangepast worden en hier komt een 4:11 in met sper.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Re: 1966 Rally coupe!!!
Nou wil ik niet de wijsneus uithangen (maar doe dat klaarblijkelijk toch ) , een 4.11 ratio is eerder een drag-race ratio voor een 4 speed.
Bij een 5-bak met 1:1 5th is de 5e versnelling dus exact dezelfde ratio als de 4e versnelling bij een 4-bak, je moet dus echter wel 1 keer meer schakelen om er te komen, je schakelt je dus onnodig helemaal suf terwijl je met een andere ratio eindoverbrenging veel meer top speed potentieel zou overhouden.
Zo'n dergelijke Getrach of ook een Richmond bak met een prise-direct 5th is toch juist gemaakt voor een numeriek lagere eindoverbrenging en is dus wat anders dan een T5, TKO etc. welke een 5th hebben lager dan 1:1 en waar de 4th de prise-directe is.
Bij een dergelijke transmissie met 1:1 5th kom je mijns inziens veel beter uit met bijvoorbeeld een 3:00 tot 3.25 ratio.
Of zit hier een andere gedachtegang achter en mis ik iets ?
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 1966 Rally coupe!!!
Ja,zit denk ik een andere gedachte achter dan jij voor ogen hebt Michel, er zat een 3,40 in en die was niet goed. De ervaren jongens die het voor mij bepaalt hebben rijden en bouwen al meer dan 25 jaar rally auto’s en hadden liever een 4,25 erin gehad, maar dat kon niet geregeld worden volgens de as bouwer. Het vele schakelen hoort erbij om in de juiste touren te zitten en de max top snelheid is 180 km/h
Een fomoco of borg warner 4 bak was ook nog eens makkelijker geweest om erachter te hangen, maar de getrag was een betere optie volgens de heren. Het liefst had ik met een C4 gereden
Rally is veel bochtenwerk en heel veel optrekken. Er zijn maar weinig rechte stukken waar je de topsnelheid kunt halen en is dus bijna van geen belang.
Hopelijk heb ik het een ander goed weten uit te leggen voor een race wagen gelden uiteraard weer andere regels.
Een fomoco of borg warner 4 bak was ook nog eens makkelijker geweest om erachter te hangen, maar de getrag was een betere optie volgens de heren. Het liefst had ik met een C4 gereden
Rally is veel bochtenwerk en heel veel optrekken. Er zijn maar weinig rechte stukken waar je de topsnelheid kunt halen en is dus bijna van geen belang.
Hopelijk heb ik het een ander goed weten uit te leggen voor een race wagen gelden uiteraard weer andere regels.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: 1966 Rally coupe!!!
als het de 1:1 is dan is het volgens mij de Dogleg 5 bak. Dus 1 naar links achter.
Als je nog onderdelen zoek zoals schakel mechanisme en overige ervaringen met Getrag bakken
https://www.classicbmwparts.nl/c-430436 ... llingsbak/
Ik heb zelf de getrag 265 overdrive bak in mijn 525 E12 hangen.
Als je nog onderdelen zoek zoals schakel mechanisme en overige ervaringen met Getrag bakken
https://www.classicbmwparts.nl/c-430436 ... llingsbak/
Ik heb zelf de getrag 265 overdrive bak in mijn 525 E12 hangen.
Re: 1966 Rally coupe!!!
Prima uitleg, zeker als het een weloverwogen beslissing is.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 1966 Rally coupe!!!
Gisteren avond de bak achter de motor gehangen met de spacer die exact passend is.
Woensdag hangen we de boel erin en gaan we de definitieve plaats van het blok en bak bepalen.
Kijken hoe laag we kunnen en hoever naar achter er ruimte is en waar we met de pook uit komen uiteraard.
De pook mag van mij wel verder naar achteren omdat de stoel ook redelijk ver naar achter komt.
Woensdag hangen we de boel erin en gaan we de definitieve plaats van het blok en bak bepalen.
Kijken hoe laag we kunnen en hoever naar achter er ruimte is en waar we met de pook uit komen uiteraard.
De pook mag van mij wel verder naar achteren omdat de stoel ook redelijk ver naar achter komt.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Re: 1966 Rally coupe!!!
Dit is dus een beetje de gedachte ?
Michel.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 1966 Rally coupe!!!
Dat is inderdaad ongeveer de bedoeling
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 1966 Rally coupe!!!
Even weer een update van de laatste weken.
Blok hebben we terug geplaatst om de positie te bepalen 7 cm naar achteren en 3 cm lager, dit komt de gewichts verdeling ten goede. Meeste hangt nu tussen de wielen zodat we minder last hebben van overstuur.
Achteras opgehaald en er onder gezet, geen mooie kast vulling maar dat is niet anders..
Stoel komt ook steeds beter op z’n plek, na veel zitten en voelen zit het steeds beter.
reduce breast size
Stuurhuis met stuur passen voor de beste positie is toch lastig als je zo lang bent als ik.
Later weer meer.
Blok hebben we terug geplaatst om de positie te bepalen 7 cm naar achteren en 3 cm lager, dit komt de gewichts verdeling ten goede. Meeste hangt nu tussen de wielen zodat we minder last hebben van overstuur.
Achteras opgehaald en er onder gezet, geen mooie kast vulling maar dat is niet anders..
Stoel komt ook steeds beter op z’n plek, na veel zitten en voelen zit het steeds beter.
reduce breast size
Stuurhuis met stuur passen voor de beste positie is toch lastig als je zo lang bent als ik.
Later weer meer.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
Re: 1966 Rally coupe!!!
Goed bezig! Welke velgmaat heb je er nu onder? Ik ben op zoek naar deze velgen in 15 inch.
Aron
Aron
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 1966 Rally coupe!!!
Dit is 16, ik mag 2 inch afwijken van origineel volgens de homologatie.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 1966 Rally coupe!!!
Niet stil gezeten de laatste weken hoor, maar werd gevraagd of ik een stukje in de Pony Corall wou plaatsen en daarom hier geen update gedaan.
De koppeling heb ik vervangen voor een uit een trekker, deze heeft een betere aangrijp.
Voor de prieas een bus laten draaien omdat het druklager teveel speling had op de bestaande.
Bak en blok samen definitief samen gevoegd, als het goed is hoeft dit niet weer uit elkaar.
Voordat we het blok terug hebben geplaatst eerst een steuntje voor de druk cylinder gemaakt zodat dit niet onder de auto gedaan moet worden.
Na veel passen en meten hebben we de stoelen nu definitief op de plaats gemaakt. We zijn maximaal naar achteren gegaan om zo de beste positie te krijgen.
Na het plaatsen van de stoelen ook maar direct de positie van de versnellingspook bepaalt
Deze komt t.z.t. op de plek van de hamer.
Voor het vervangen van het toch zware glas wat in de auto zit heb ik lexaan krasvast besteld met schuif raampjes, zodat het hele raam meganisme van zowel voor als achter niet terug geplaatst hoeft te worden. Hoe we het gaan bevestigen weet ik nog niet maar daar komt vast wel een oplossing voor. Ik heb inmiddels al het glas vervangen door het lexaan.
Alles behalve de voorruit mag vervangen worden door dit spul.
Ik ben dus nog op zoek naar een voorruit, als iemand wat heeft liggen.
Voor het stuurhuis had ik de rack and pinion van Gert-Jan (65 fastback) gekocht, maar deze gaan we niet gebruiken omdat hij niet meer past nadat we het blok 3 cm hebben laten zakken en 7 cm verder naar achter hebben geplaatst. We hebben een manueel stuurhuis aangepast op een andere buis die de bestaande vervangt.
Doordat we een manueel stuurhuis gebruiken en onbekracht sturen eigenlijk geen doen is hebben we een stuurkolom die electrisch bekrachtigd word geplaatst.
woodforest bank locations in va
russian image host
Voor de remmerij gaan we niet een booster gebruiken. Hiervoor hebben we iets in elkaar geflanst met een aparte voor en achter cylinder, tevens zit hier de koppeling bij op gemonteerd zodat alles mooi in lijn zit. Bij de aansluiting tussen de voor en achter rem zit een zogenaamde balancer om de remdruk vanuit de auto te kunnen regelen.
En de leidingen gaan we maken met staal omvlochten leiding en banjo’s.
[url=https://postimg.cc/0KnCPtbj][/url
Later weer meer.
De koppeling heb ik vervangen voor een uit een trekker, deze heeft een betere aangrijp.
Voor de prieas een bus laten draaien omdat het druklager teveel speling had op de bestaande.
Bak en blok samen definitief samen gevoegd, als het goed is hoeft dit niet weer uit elkaar.
Voordat we het blok terug hebben geplaatst eerst een steuntje voor de druk cylinder gemaakt zodat dit niet onder de auto gedaan moet worden.
Na veel passen en meten hebben we de stoelen nu definitief op de plaats gemaakt. We zijn maximaal naar achteren gegaan om zo de beste positie te krijgen.
Na het plaatsen van de stoelen ook maar direct de positie van de versnellingspook bepaalt
Deze komt t.z.t. op de plek van de hamer.
Voor het vervangen van het toch zware glas wat in de auto zit heb ik lexaan krasvast besteld met schuif raampjes, zodat het hele raam meganisme van zowel voor als achter niet terug geplaatst hoeft te worden. Hoe we het gaan bevestigen weet ik nog niet maar daar komt vast wel een oplossing voor. Ik heb inmiddels al het glas vervangen door het lexaan.
Alles behalve de voorruit mag vervangen worden door dit spul.
Ik ben dus nog op zoek naar een voorruit, als iemand wat heeft liggen.
Voor het stuurhuis had ik de rack and pinion van Gert-Jan (65 fastback) gekocht, maar deze gaan we niet gebruiken omdat hij niet meer past nadat we het blok 3 cm hebben laten zakken en 7 cm verder naar achter hebben geplaatst. We hebben een manueel stuurhuis aangepast op een andere buis die de bestaande vervangt.
Doordat we een manueel stuurhuis gebruiken en onbekracht sturen eigenlijk geen doen is hebben we een stuurkolom die electrisch bekrachtigd word geplaatst.
woodforest bank locations in va
russian image host
Voor de remmerij gaan we niet een booster gebruiken. Hiervoor hebben we iets in elkaar geflanst met een aparte voor en achter cylinder, tevens zit hier de koppeling bij op gemonteerd zodat alles mooi in lijn zit. Bij de aansluiting tussen de voor en achter rem zit een zogenaamde balancer om de remdruk vanuit de auto te kunnen regelen.
En de leidingen gaan we maken met staal omvlochten leiding en banjo’s.
[url=https://postimg.cc/0KnCPtbj][/url
Later weer meer.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Re: 1966 Rally coupe!!!
Mooi om te zien hoe jij zo'n auto helemaal aanpast. Wat een werk man!
Wat is dat voor een pijpje wat uit de dorpel uitsteekt? Side exhaust?
Wat is dat voor een pijpje wat uit de dorpel uitsteekt? Side exhaust?
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 1966 Rally coupe!!!
Daar steken we een sleutelbok in, die we op de service gebruiken om vrij onder de auto door te kunnen om de boel na te kijken.
kijk maar op onderstaande foto, ze moeten nog wel ingekort worden maar voor nu is het wel makkelijk dat ze zo lang zijn.
Maar daaronder komen inderdaad wel de side exhaust GT-350 R uitlaten.
kijk maar op onderstaande foto, ze moeten nog wel ingekort worden maar voor nu is het wel makkelijk dat ze zo lang zijn.
Maar daaronder komen inderdaad wel de side exhaust GT-350 R uitlaten.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's