Brakebooster / Proportion valve

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
hingst
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 11:04
Locatie: Wijnandsrade

Brakebooster / Proportion valve

Bericht door hingst »

Hoi,

Ben bezig met de trommelremmen aan de voorkant te vervangen door schijven, nu zit er ook een proportion valve bij de set, moet deze tussen de HRC en het distribution block gemonteerd worden??

Groeten Peter

Gebruikersavatar
hingst
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 11:04
Locatie: Wijnandsrade

Brakebooster

Bericht door hingst »

Hoi,

Tijdens de montage van de HRC op de brakebooster is 1 draadeindje afgebroken, ik hoor nu iets rammelen in de booster, maar is dit een probleem mocht ik het draadeind weer erop gelast krijgen, of kan dat stukje wat rammelt binnenin iets gaan blokkeren??

Groeten Peter

blackmercury
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55

Re: Brakebooster

Bericht door blackmercury »

Sommige BB kun je uit elkaar halen; dit heeft de voorkeur.
Er kan niet snel iets blokkeren; membraam is groot.
Met lassen uitkijken; wordt heet en de rubber binnenin wordt daar niet vrolijk van!

blackmercury
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55

Re: Proportion valve

Bericht door blackmercury »

Distribution block kun je weg laten; Valve moet tussen de HRC en de remleiding naar achteren, alleen de achterste remmen "knijp" je daar mee af.

Gebruikersavatar
hingst
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 11:04
Locatie: Wijnandsrade

Re: Brakebooster

Bericht door hingst »

Hoi,

Oke, bedankt voor je reactie.

Groeten Peter

Gebruikersavatar
hingst
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 11:04
Locatie: Wijnandsrade

Re: Proportion valve

Bericht door hingst »

Hoi,

Oke, bedankt voor je reactie.

Groeten Peter

79cobra
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 28 dec, 2007 13:09
Locatie: krimpen aan de lek

Re: Brakebooster / Proportion valve

Bericht door 79cobra »

Avond,
Ja en pas op bij demonteren dat er een veer in zit
gr
remco

Gebruikersavatar
hingst
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 11:04
Locatie: Wijnandsrade

Re: Brakebooster / Proportion valve

Bericht door hingst »

Hoi,

Oke, ik zal op die veer letten.

Groeten Peter

berRpee
Berichten: 88
Lid geworden op: di 02 mei, 2017 20:31
Locatie: Zuid Limburg

Re: Brakebooster

Bericht door berRpee »

hingst schreef:
di 02 jul, 2019 14:15
Hoi,

Tijdens de montage van de HRC op de brakebooster is 1 draadeindje afgebroken, ik hoor nu iets rammelen in de booster, maar is dit een probleem mocht ik het draadeind weer erop gelast krijgen, of kan dat stukje wat rammelt binnenin iets gaan blokkeren??

Groeten Peter
Hi Peter,

Ik weet niet wat er precies is afgebroken in je booster, maar een afgebroken onderdeel in mijn booster zorgde ervoor dat het voor geen meter werkte...

viewtopic.php?f=87&t=31084

Uiteindelijk de booster helemaal uit elkaar gehad en onderdelen vastgelast..daarna kon de HRC pas druk opbouwen..
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..

Gebruikersavatar
hingst
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 11:04
Locatie: Wijnandsrade

Re: Brakebooster / Proportion valve

Bericht door hingst »

Hoi,

1 van de 2 draadeinden waarmee je de HRC vastzet op de brakebooster is afgebroken, maar een vriend van me heeft hem TIG gelast, beetje bij beetje en tussentijds koelen met luchtcompressor en het ziet er weer uit als nieuw.

Groeten Peter

Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1431
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Brakebooster / Proportion valve

Bericht door Big_fun_58 »

hingst schreef:
wo 03 jul, 2019 16:41
1 van de 2 draadeinden waarmee je de HRC vastzet op de brakebooster is afgebroken, maar een vriend van me heeft hem TIG gelast, beetje bij beetje en tussentijds koelen met luchtcompressor en het ziet er weer uit als nieuw.
Ben ik nu gek of hoe zit het..? :smart:
Bouten van je remcilinder lassen? Afgebroken stukje in booster laten zitten? Je heb het over een onderdeel waar je leven vanaf hangt. Stel dat je hard remt en die HRC bout(en!) breekt (breken) af.... Dan heb je geen remmen meer hoor.
Enfin, ik maak me zorgen, nu jullie nog.. :D
Als je het maakt, maak het goed en veilig. Ook al kost het wat meer (tijd)...
Succes. :)
Laatst gewijzigd door Big_fun_58 op wo 03 jul, 2019 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the M@DM@N.......... #>B-)

Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4844
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Brakebooster / Proportion valve

Bericht door Ando »

Ik vraag me ook af hoe zoiets afbreekt...


Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl

Gebruikersavatar
hingst
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 11:04
Locatie: Wijnandsrade

Re: Brakebooster / Proportion valve

Bericht door hingst »

Hoi,

Ik had de moer van 1 van de 2 draadeinden om de HRC op de brakebooster vast te zetten te hard aangedraaid en toen is die op het huis van de brakebooster afgebroken, draadeind is er weer TIG aangelast, lassen is toch even sterk als nieuw???, ik heb me daar eigenlijk geen zorgen over gemaakt, maar als anderen daar anders over denken, dan begin ik ook te twijfelen!!!!!

Groeten Peter

Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4844
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Brakebooster / Proportion valve

Bericht door Ando »

Maar ligt de oude boutkop nog in je brakebooster?


Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl

Gebruikersavatar
hingst
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 11:04
Locatie: Wijnandsrade

Re: Brakebooster / Proportion valve

Bericht door hingst »

Ja,

Die hoor je rammelen als je met de booster beweegt.

Groeten Peter

Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”