Uitlaatgas verpest het!

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Tomasmustang

Uitlaatgas verpest het!

Bericht door Tomasmustang » vr 04 okt, 2019 17:14

Zit met een probleem wat betreft de uitlaatgassen van Mijn Mustang! De stank is zo erg dat je na een half uur rijden, met ramen open of dicht, gewoon koppijn hebt van de uitlaatgassen. :oops: Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is en vraag me dan ook af hoe de rest van de Mustang rijders hier dit ervaart? Er zit een dubbele uitlaat onder zonder katalysators. Ik zit eraan te denken om er 2 katalysators tussen te zetten na de spruitstukken. Zal dit helpen om die gassen te verminderen? Graag reacties want zo gaart alle plezier er wel vanaf.

Gearz
Super User
Contacteer:

Re: Uitlaatgas verpest het!

Bericht door Gearz » vr 04 okt, 2019 18:04

Katalysators zal jouw probleem niet oplossen, beter het lek opzoeken, de uitlaat moet gewoon lekdicht zijn van voor naar achter !
Dus, motor starten en de uitlaat aan de achterzijde met behulp van een assistent en twee poetsdoeken dichthouden en kijken en luisteren waar het lekt.
Weet je zeker dat je de geur van uitlaatgassen niet verward met de geur van lekkende en verdampende benzine op een heet motorblok in de motorruimte ? Dat dringt namelijk heel gemakkelijk de auto in doordat het zo vluchtig is.

Overigens zijn beide gevallen gevaarlijk dus het moet zsm verholpen worden.

Michel.
'70 430hp Stroker, Astro A5, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
https://wheelwell.com/profile/56ee7dc88 ... e369e0b98c

richard66coupe

Bericht door richard66coupe » vr 04 okt, 2019 18:16

Kijk ook naar rubbers van je kofferklep. Ik heb ook een tijdje rond gereden vrijwel zonder afdichting. Met raam op een kier was het bijna nog erger als met de ramen dicht. Na het vervangen en correct plaatsen van het rubber was ik er vanaf.

Tomasmustang

Bericht door Tomasmustang » wo 09 okt, 2019 14:30

Gearz schreef:
vr 04 okt, 2019 18:04
Katalysators zal jouw probleem niet oplossen, beter het lek opzoeken, de uitlaat moet gewoon lekdicht zijn van voor naar achter !
Dus, motor starten en de uitlaat aan de achterzijde met behulp van een assistent en twee poetsdoeken dichthouden en kijken en luisteren waar het lekt.
Weet je zeker dat je de geur van uitlaatgassen niet verward met de geur van lekkende en verdampende benzine op een heet motorblok in de motorruimte ? Dat dringt namelijk heel gemakkelijk de auto in doordat het zo vluchtig is.

Overigens zijn beide gevallen gevaarlijk dus het moet zsm verholpen worden.

Michel.
Nee het zijn echt de uitlaatgassen die ik ruik en na een half uurtje rijden in je kleding trekken. Ga de uitlaat nalopen op evt lekken. Heb al wel gezien dat er bodem platen ingelast zijn maar niet volledig zijn doorgelast, dus er zitten nog kieren waardoor uitlaatgas naar binnen zou kunnen. Dit dus eerst maar eens goed dicht maken met kit oid. De benzinetank is ook vernieuwd en is voor de rest niet afgekit dus dat zou ook ingang kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Tomasmustang op wo 09 okt, 2019 14:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Tomasmustang

Bericht door Tomasmustang » wo 09 okt, 2019 14:31

richard66coupe schreef:
vr 04 okt, 2019 18:16
Kijk ook naar rubbers van je kofferklep. Ik heb ook een tijdje rond gereden vrijwel zonder afdichting. Met raam op een kier was het bijna nog erger als met de ramen dicht. Na het vervangen en correct plaatsen van het rubber was ik er vanaf.
Dit zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Ook de benzinetank is vernieuwd en rondom niet afgekit. Dus ga alle spleten en kieren ook maar eens dichtmaken in de auto.

Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”